Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای کردستان گفت: لوله‌زایی، فرونشست و فروچاله معضلاتی است که در دشت‌های "قروه، دهگلان و چاردولی" شرق استان مشهود است. ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۲ استانها کردستان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، آرش آریانژاد ‌ظهر امروز در آئین آغاز به کار گروه‌های گشت و بازرسی حفاظت از منابع آب استان اظهار داشت: براساس سیاست‌های وزارت نیرو و طرح ملی سازگاری با کم‌آبی و همچنین در راستای اجرای طرح ملی تعادل بخشی منابع آب در سطح کشور 11 پروژه در حال انجام است که تشکیل اکیپ‌های گشت و بازرسی از منابع آب از جمله این پروژه‌ها به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: امروز 27 اکیپ گشت و بازرسی شامل اکیپ‌ها آب سطحی، اکیپ‌های آب زیرزمینی و اکیپ‌های نظارت بر برداشت مصالح رودخانه‌ای در استان فعال شدند و تا پایان سال آینده با شرکت آب منطقه‌ای استان فعالیت خواهند کرد.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای کردستان تصریح کرد: تمام منابع مجاز و غیرمجاز توسط اکیپ‌های یاد شده در فضای جی. آی. اس بررسی می‌شوند و اضافه کشت‌ها و اضافه برداشت‌ها بررسی خواهند شد و قطعاً با این کار، صیانت از منابع آب و حکمرانی وزارت نیرو در این راستا مثمرثمر است.

وی اذعان کرد: نبود اعتبار و تخصیص دیرهنگام اعتبار در کل کشور منجر شده که این کار با تأخیر چند ماهه انجام شود اما علی‌رغم این تأخیرها، در طول سال بازرسی‌هایی نیز از دشت‌ها و محدوده‌های مطالعاتی انجام شده است.

آریانژاد افزود: در شش ماهه گذشته حدود 200 حلقه چاه غیرمجاز در استان شناسایی و بیش از 95 حلقه چاه غیرمجاز در استان پر شدند.

وی با اشاره به تعداد احکام صادره برای پرونده‌های متخلف در حوزه منابع آب سطحی و زیرزمینی اظهار کرد: تعداد احکام صادره قطعی برای منابع آب 180 حکم است که توسط گروه‌های گشت و بازرسی در دو ماه آینده اجرایی خواهند شد.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای کردستان به وجود 7 هزار حلقه چاه غیرمجاز در سطح استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر در سطح استان حدود 13 هزار چاه دارای پروانه بهره‌برداری داریم که از این تعداد 5 هزار و 500 حلقه چاه برقی است و مابقی سوخت‌های دیزلی مصرف می‌‌کنند و سه هزار حلقه از چاه‌های عمیق و نیمه‌عمیق استان پر شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه 90 درصد از منابع آب زیرزمینی استان در شرق کردستان یعنی در قروه، دهگلان و چاردولی است، عنوان کرد: به‌دلیل افزایش فعالیت کشاورزی و صنعتی در این مناطق شاهد افزایش مصرف آب زیرزمینی در منطقه هستیم.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای کردستان خاطرنشان کرد: لوله‌زایی، فرونشست و فروچاله معضلاتی است که در منطقه شرق استان مشهود است و این بیانگر پایین رفتن سطح آب‌های زیرزمینی است که به نابودی زمین و فرونشست آن می‌انجامد.

آریانژاد یادآور شد: رفع تصرف 70 هزار هکتار از بستر رودخانه‌های استان در سال‌جاری از دیگر اقدامات انجام شده در استان است.

انتهای پیام/ش

R7848/P1377/S6,66/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۸۷۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رژیم صهیونیستی پاسخ پیشنهاد حماس را با اصلاحات به مصر داد

منابع مصری که به نامشان اشاره نشده به پایگاه خبری «العربی الجدید» گفته اند که یک هیأت اسرائیلی وارد قاهره شد که سه ساعت به طول انجامید.

در این سفر برگه اصلاح شده پیشنهاد جدید رژیم صهیونیستی که شامل برخی نقطه نظرات و برخی نکات اصلاحی بود که حماس آن را درخواست کرده بود، در اختیار دولت قاهره قرار داده شد.منابع مصری به جزییات و موارد اصلاح شده هیچ اشاره‌ای نکردند.

به نظر می‌رسد که تحرکات کشور‌های ذینفع در مذاکرات برای برای رسیدن به آتش بس دوباره در غزه قوت گرفته است.

در همین راستا نیز آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا در یک سفر منطقه‌ای برای رایزنی درمورد آتش‌بس در غزه وارد منطقه شده و دقایقی پیش پس از سفر به عربستان و اردن وارد سرزمین‌های اشغالی شد.

از سوی دیگر، دیوان امیری قطر نیز سه شنبه شب گزارش داد که تمیم بن حمد آل ثانی امیر این کشور و «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهوری مصر با یکدیگر درخصوص آتش بس در غزه تلفنی گفتگو کردند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • خطرناک‌ ترین استان در بحران فرونشست
  • ۱۵ شهید در حمله های رژیم صهیونیستی/لحظه بمباران منزلی در غزه+فیلم
  • سوزاندن بقایای محصولات کشاورزی منجر به نابودی زمین می‌شود
  • افزایش شمار قربانیان فرونشست بزرگراه در جنوب چین
  • ضرورت مبارزه ایران و افغانستان با داعش به عنوان تهدید مشترک
  • هشدار جدی آبگرفتگی و وقوع سیلاب در رودخانه‌های کردستان
  • رژیم صهیونیستی پاسخ پیشنهاد حماس را با اصلاحات به مصر داد
  • تروریسم یک تهدید مشترک برای کشورهای منطقه است
  • کاظمی قمی: افغانستان شریک ما در مبارزه مشترک با تروریسم است
  • کاظمی قمی: داعش خراسان، تهدید مشترک برون پایه برای منطقه است