Web Analytics Made Easy - Statcounter

رکنا: دبیر کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: انتظار می‏‎رود که رسانه‎ها و مسئولین کشورمان در انتشار اخبار و بیان اظهارات خود پیرامون تحریم‎های آمریکا در 13 آبان دقت کنند تا این روند سبب نگرانی مردم نشود.

محمدجواد جمالی نوبندگانی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی سایت خبر فوری درباره اینکه چه راهکارهایی باید از سوی ایران در راستای تحریم‎های جدید آمریکا که قرار است بخشی از آن در 13 آبان ماه اجرایی شود اتخاذ شود اظهار کرد: سیاست‎ها و رویکردهایی که از سوی دونالد ترامپ Trump از زمان حضور در مسند ریاست‎جمهوری آمریکا در قبال جمهوری اسلامی ایران اتخاذ شده است به خوبی نمایانگر این است که آمریکا برای مقابله با ایران دست به دامن اقدامات متعددی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: طی سال‎های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، ایران همواره از سوی آمریکا و بسیاری از کشورهای غربی تحت فشارهای اقتصادی قرار داشته اما با اتخاذ رویکردهایی به گونه‎ای توانسته است گلیم خود را از آب بیرون بکشد.

دبیر کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تحریم‎های آمریکا علیه کشورمان پس از خروج ترامپ از توافق برجام عملا آغاز شده است تصریح کرد: اخباری که این روزها تحت عناوین مختلف پیرامون تحریم‎های نفتی ایران در 13 آبان ماه از سوی آمریکا در رسانه‎های مختلف منتشر می‎شود شاید به واقع درست باشد اما مردم باید بدانند که این تحریم‎ها به مانند محدودیت‎های گذشته است که آمریکا علیه کشورمان اعمال کرده و تازگی ندارد.

جمالی خاطرنشان کرد: در شرایطی که این روزها خصومت آمریکایی‎ها علیه ایران به سرکردگی دیوانه‎ای چون ترامپ افزایش پیدا کرده قطعا لازم است که ما باتوجه به نوسانات اقتصادی که در کشورمان وجود دارد راهبرد دقیقی را به مانند گذشته در جهت مقابله با این تحریم‎ها اتخاذ کنیم.

وی تاکید کرد: در زمینه اقتصادی با رویکردهای دولت به خصوص در کنترل نرخ ارز ما توانستیم تقریبا به یک ثبات نسبی دست پیدا کنیم اما قطعا برای تداوم این وضعیت و کاهش تاثیرپذیری اقتصاد کشورمان از اتفاقات بیرونی چون تحریم‎ها لازم است که یک اتحاد و انسجام داخلی در کشورمان صورت گیرد.

دبیر کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وضعیت امروز کشور نیازمند دوری از هرگونه حرکت افراطی است اظهار کرد: ملت و مسئولین ایران درادوار مختلف ثابت کردند که به راحتی می‎توانند بر مشکلات فائق شوند از این رو قطعا برای مقابله با ترامپ و تحریم‌‌های آمریکا نیز راه‎حل‎هایی وجود دارد که ایران به خوبی با آنها مقابله کرده است.

جمالی تصریح کرد: از رسانه به خصوص فعالان عرصه مجازی نیز انتظار است که با درج اخبار درست و بر محوریت عقل مردم را از تحریم‎های پیش رو نگران نکنند چراکه اگر به صورت سرانگشتی هم بخواهیم حساب کنیم ملت ایران همیشه در شرایط تحریم بوده و توانسته در این مسیر به اهداف مدنظر خود نیز دست پیدا کند.

خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید
منبع:خبرفوری

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

قتل فجیع حقوقدان منتقد دکتر فرشید هکی در تهران + جزییات و عکس آزادی یک فرمانده ایرانی از دست داعشی ها! + جزییات رسوایی جدید دیگر اعضای شورای شهر این بار در استان تهران! این مرد را می شناسید؟! / او به دختران تهرانی رحم نمی کرد! + فیلم تجاوز پسر معلم به دختر 5 ساله در دستشویی مهدکودک + عکس مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا تجاوز فجیع به دختر 6 ساله در کنار کانال آب + عکس شکار دختران بد حجاب با تاکسی خطی یک روز شوهرم با زن دوستش صمیمی اش فرار کرد ! جسد خاشقجی در 3 صندوق سیاه به کنسولگری عربستان برگشت +آخرین عکس قبل از مرگ جدیدترین خبر/ دستگیری یک زن در حادثه تروریستی اهواز حمله خونین دانش‌آموز اهوازی به معاون مدرسه! تلاش برای رفع توقیف فیلمی با بازی فاطمه معتمدآریا ماجرای درخواست اعضای دولت از مراجع برای مذاکره با رهبری در موضوع امریکا رضا رویگری: بی‌پولی باعث شد درمانم را متوقف کنم !

منبع: رکنا

کلیدواژه: خودرو سلامت مسکن بازنشسته ها مهم ترین های 24 ساعت ارز و سکه سیاسی ترامپ Trump اقتصادی نرخ ارز اقتصاد اخبار ۱۳ آبان رسانه کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تحریم آمریکا عکس ایران دختر زندگی فیلم ایرانی قتل اینستاگرام پلیس پدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۸۸۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلومبرگ: تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران روی کاغذ می‌ماند

بلومبرگ با ابراز "بازار نفت در زمان حاضر شدیداً به هرگونه کاهش عرضه حساس است."، نوشت: دولت آمریکا از ترس افزایش قیمت نفت تحریم‌های جدید کنگره علیه نفت ایران را اجرا نخواهد کرد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از بلومبرگ، لایحه‌ای که جو بایدن را مجبور کرده است تحریم‌ها علیه نفت خام ایران را افزایش دهد در این هفته به قانون تبدیل می‌شود، اما انتظار نمی‌رود رئیس جمهور آمریکا به این زودی‌ها از قدرت‌های جدید خود استفاده کند.

این تحریم‌ها در پایان هفته گذشته از سوی مجلس نمایندگان آمریکا به‌تلافی پاسخ موشکی ایران به رژیم صهیونیستی ارائه شد. این نمایندگان به‌روی کاغذ متعهد شده‌اند دامنه تحریم‌های صادرات نفت خام ایران را با گسترش آن به بنادر، نفتکش‌ها و پالایشگاه‌های خارجی دخیل در تجارت نفت این کشور، بیشتر کنند.

اما تحلیلگران بازار نفت عقیده دارند بایدن تمایلی به هر اقدامی که باعث افزایش قیمت نفت خام یا بنزین شود ندارد. برخی متخصصان می‌گویند بایدن احتمالاً ‌معافیت‌هایی برای این تحریم‌ها در نظر می‌گیرد و آنها را به‌طور قطعی اجرایی نخواهد کرد.

وزرای نفت ایران و پاکستان دوطرف میز مذاکره تجارت گازیمذاکرات بغداد و اربیل برای ازسرگیری صادرات نفت شمال

این شرایط تا حدی مشابه وضعیتی است که دولت بایدن با روسیه و حمله این کشور به اوکراین داشت، کاخ سفید تحریم‌هایی علیه روسیه وضع و تلاش کرده است درآمد این کشور را محدود کند، اما از طرف دیگر اجازه ادامه صادرات نفت این کشور را هم داد تا عرضه جهانی مختل نشود و تورم بیش از پیش افزایش پیدا نکند. این ملاحظات در سالی لحاظ می‌شود که انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در پیش است. آمریکا حتی اجازه ادامه صادرات نفت ونزوئلا را با وجود تمدید تحریم‌ها علیه این کشور داده است. بسیاری عقیده دارند تاجران نفت اهمیتی به این تحریم‌های جدید نمی‌دهند چون مطمئنند دولت بایدن معافیت‌هایی برای ادامه صادرات نفت ایران معرفی می‌کند مثل کاری که با نفت روسیه انجام داد.

شورای امنیت ملی کاخ سفید هنوز در مورد این تحریم‌ها اظهارنظری نکرده است. دولت در حال بررسی این قانون است ولی انتظار نمی‌رود تأثیر چندانی بر بازار نفت تا قبل از پاییز داشته باشد.

بازار نفت در زمان حاضر شدیداً به هرگونه کاهش عرضه حساس است. قیمت نفت خام برنت در اوایل آوریل از 92 دلار در هر بشکه گذشت، یعنی بالاترین رقم طی 6 ماه گذشته و این افزایش قیمت در بحبوحه تقاضای بالای جهانی و ادامه طرح کاهش تولید اوپک و متحدانش صورت گرفت.

تحریم‌های جدید نقل و انتقال مالی بین مؤسسات مالی چین و ایران را جهت خرید نفت این کشور شامل خواهد شد و هدف آن تمام بنادر، کشتی‌ها و پالایشگاه‌هایی است که در حمل‌ونقل و فرآوری نفت خام ایران مشارکت داشته باشند.

انتهای پیام/43+

دیگر خبرها

  • بلومبرگ: تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران روی کاغذ می‌ماند
  • ابعاد مهم سفر رئیس‌جمهور به اسلام آباد
  • ایرج فاضل، رئیس جامعه جراحان ایران: گرایش به پزشکی در حال رنگ باختن است/ باید نگران آینده پزشکی باشیم
  • گرایش به پزشکی در حال رنگ باختن است/ باید نگران آینده پزشکی باشیم
  • فایننشال تایمز: ایرانی‌ها در دور زدن تحریم‌ها استاد شده اند | چرا بایدن علاقه ای به افزایش تحریم نفتی ایران ندارد؟
  • ایرانی ها استاد دور زدن تحریم
  • دولت سیزدهم در دیپلماسی اقتصادی موفق عمل کرده است
  • نیوزویک: آمریکا در مسیر زوال است
  • تحقق شعار سال را فراموش نکنیم/ جهش تولید با مشارکت مردم در انتظار پایان انحصار زمین‌های دولتی است
  • روایت «سی ان ان» از سردرگمی واشنگتن در معادلات جدید میان ایران و اسرائیل