Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی گفت: سال گذشته بیش از دو میلیارد و سیصد میلیون متر مکعب گاز تحویل نیروگاه داده شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد رضا سمیعی مدیر عامل شرکت گاز استان مرکزی در گفتگو با دیار آفتاب؛ استفاده بهینه از گاز طبیعی و رعایت موارد ایمنی استفاده از آن را از نکات مهم آغاز فصل سرما دانست و گفت: کشور ما با دارا بودن حدود ۳۳ تریلیون مترمکعب ذخایر شناخته شده گاز طبیعی حدود ۱۹ درصد از ذخایر ثابت گازی جهان را داراست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سمیعی ضمن بیان اینکه مصرف انرژی در ایران معادل با کشوری است که ۷۵۰ میلیون نفر جمعیت دارد و سرانه مصرف در ایران ۴ برابر متوسط جهانی است اظهار کرد: مصرف روزانه گاز طبیعی در کشور ۸۰۰ میلیون متر مکعب است که ۳۰۰ میلیون متر مکعب از این میزان در بخش خانگی به مصرف روزانه می رسد و به همین ترتیب ۱۷۰ میلیون متر مکعب در نیروگاه ها، ۱۰۳ میلیون متر مکعب مصارف عمده صنعتی، ۲۱ میلیون مترمکعب در CNG ها، ۵۵ میلیون متر مکعب در صنایع غیر عمده، ۳۵ میلیون متر مکعب صادرات و حدود ۲۰ میلیون متر مکعب گاز در مخازن ذخیره سازی تزریق می کنیم.

مصرف روزانه گاز در استان بین ۱۸ تا ۲۰ میلیون متر مکعب است

وی ادامه داد: این آمار در استان مرکزی روزانه بین ۱۸ تا ۲۰ میلیون متر مکعب است که در سال گذشته در ایام پیک مصرف تا ۲۴ میلیون متر مکعب هم رسید.

سال گذشته بیش از دو میلیارد و سیصد میلیون متر مکعب گاز تحویل نیروگاه داده شد

سمیعی، نیروگاه اراک را با مصرف روزانه ۷ میلیون متر مکعب به عنوان عمده ترین مصرف کننده گاز در استان معرفی کرد و اذعان داشت: خوشبختانه از سال ۹۲ به بعد با توجه به مصوبه کارگروه کاهش آلودگی هوای اراک شرکت گاز استان مرکزی بنا شده است که نسبت به تامین حداکثری گاز نیروگاه اراک اقدام کند و این اتفاق تا به این لحظه رقم خورده است.

وی افزود: سال گذشته بیش از دو میلیارد و سیصد میلیون متر مکعب گاز تحویل نیروگاه داده شد و فقط ده روز محدودیت گاز برای نیروگاه قائل شدیم و آن هم به دلیل افزایش مصرف گاز در کشور و به هم ریختگی موازنه تولید و مصرف بود که در آن بازه هم با توجه به توافق بین وزارت نیرو و وزارت نفت، نیروگاه اراک به هیچ عنوان مجاز به استفاده از مازوت نیست و بلکه بایستی تولید خود را کاهش دهد و نسبت به گاز دریافتی تولید کنند.

مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی با بیان اینکه برای مصرف بهینه از گاز طبیعی به رعایت دمای رفاه که عددی بین ۱۸ تا ۲۲ درجه سانتی گراد است نیاز داریم تصریح کرد: روشن نمودن وسایل گرمایشی یک ساعت قبل از شروع به کار و خاموش کردن آنها یک ساعت قبل از پایان کار، خاموش کردن وسایل گرمایشی در روزهای تعطیل، انجام معاینه فنی، تعمیر وسایل گرمایشی به منظور افزایش بازدهی وسایل گاز سوز، نصب سامانه پایش هوشمند موتور خانه ها از جمله اقداماتی است که میتواند منجر به صرفه جویی مصرف گاز در ادارات شود.

مرگ ۳۶۹ نفر بر اثر گاز گرفتگی در کشور

وی با ابراز تاسف از حوادث ناگوار ناشی از مصرف غیر ایمن گاز طبیعی در فصل سرما اضافه کرد: در سال گذشته در کشور ۱۹۴۲ مورد حادثه ناشی از گاز طبیعی اتفاق افتاد که منجر به مرگ ۳۶۹ نفر بر اثر گاز گرفتگی با گاز منوکسید کربن شده است.

سمیعی خواب آلودگی، ضعف، گرفتگی بدن، سردرد، تهوع و درد قفسه سینه را نشانه های اولیه گاز گرفتگی عنوان کرد و ادامه داد: قرار ندادن انتهای دودکش در ظرف آب، مجهز کردن انتهای دودکش به کلاهک اچ، بالا بودن دودکش از سطح پشت بام به میزان یک متر، عدم قرارگیری دود کش زیر بالکن ها به صورت افقی و عدم استفاده از یک دودکش مشترک برای چند وسیله گاز سوز هم از فعالیت های لازم برای جلوگیری از حوادث ناگوار است.

شبکه گاز رسانی از استاندارد های بالایی برخوردار است

وی در خصوص اثر زلزله بر شبکه های گاز تشریح کرد : خوشبختانه با توجه به اینکه اجرای شبکه های گاز رسانی از استانداردهای بسیار بالایی برخوردار است این شبکه در مقابل تکان های زلزله بسیار مقاوم است، البته گاها مواردی که در محل های تقاطع با گسل است امکان شکست وجود دارد ولی در طراحی ها سعی می شود تا حداقل تقاطع با گسل ها را داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی با تاکید بر اینکه تاسیسات گاز رسانی و ایستگاه های تقلیل فشار بسیار مقاوم هستند تصریح کرد: نقطه ضعف شبکه های گاز رسانی در شبکه های داخلی منازل و وسایل گاز سوز است همچنین علمک ها نیز یکی دیگر از نقاط ضعف شبکه است که با تخریب دیوارها امکان آسیب پذیری بالایی دارند که برای مقاوم سازی این علمک ها طرح پژوهشی ای در شرکت ملی گاز تعریف شده است.

وی با تاکید بر اینکه مشکلی در تامین گاز استان مرکزی نداریم خاطر نشان کرد: گاها پیش می آید که مجبور شویم به دلیل عدم موازنه تولید و مصرف،  گاز را به غرب کشوربرسانیم و در همین راستا با توجه به اینکه تامین گاز خانگی اولویت اصلی ماست با درجه بندی صنایع، مصرف یک سری از این صنایع را محدود می کنیم.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۸۸۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روزی چند عدد تخم مرغ بخوریم خوب است؟

    به گزارش تابناک، مطالعات جدید نشان داده است که مصرف دو عدد تخم مرغ برای سلامتی مفید است.   همشهری آنلاین در گزارشی به نقل از یورونیوز نوشت: تخم‌مرغ که در بسیاری از یخچال‌های خانگی جز اصلی تغذیه روزانه محسوب می‌شود، چیزی فراتر از یک گزینه همه‌کاره و خوشمزه است. تحقیقات اخیر دلایل متعددی را برای گنجاندن دو تخم مرغ در رژیم غذایی روزانه نشان می‌دهد.   تخم مرغ بسیار فراتر از یک غذا است و سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری است. تحقیقات دانشمندان از مزایای مصرف روزانه دو تخم‌مرغ می‌گوید.   سلامت چشم   تخم مرغ حاوی آنتی اکسیدان های قوی مانند لوتئین و زآگزانتین است که برای حفظ سلامت چشم بسیار حیاتی هستند. این آنتی اکسیدان‌ها در ماکولا، بخشی از چشم که مسئول بینایی مرکزی است، متمرکز شده‌اند.   دانشمندان در تحقیقی که در یک مجله علمی آمریکایی به نام «بایگانی‌های چشم‌پزشکی» منتشر شد، مقدار مناسب تخم مرغ مورد نیاز برای محافظت از چشمان را بررسی کردند.   در این مطالعه بررسی شد که آیا مصرف تخم مرغ کافی می تواند از بیماری «تباهی لکه‌زرد» که منجر به کوری یا انحطاط چشم می‌شود، جلوگیری کند.   در نهایت این مطالعه نشان داد که خطر ابتلا به این عارضه در بین افرادی که به مدت دو سال و به صورت روزانه دو عدد تخم مرغ مصرف می کردند، ۴۴ درصد کمتر است.   سوپرغذای تقویت‌کننده مغز   یکی از مزایای برجسته مصرف دو عدد تخم مرغ در روز، تاثیر مثبت آن بر سلامت مغز است. تخم مرغ منبعی غنی از کولین است که یک ماده مغذی حیاتی برای رشد و عملکرد مغز است.   در مطالعه ای که در مجله «عصب‌زیست‌شناسی یادگیری و حافظه» منتشر شد، شرکت کنندگانی که روزانه دو عدد تخم مرغ در طول چهار هفته خوردند، بهبود قابل توجهی در سطح حافظه و تمرکزخود نشان دادند.   مدیریت طبیعی وزن   تخم مرغ همچنین منبع بسیار خوبی از پروتئین‌های با کیفیت بالا و چربی‌های سالم است.   مطالعات نشان می دهد که شروع روز با تخم مرغ می تواند منجر به مصرف کالری کمتر در طول روز در مقایسه با جایگزین‌های غنی از کربوهیدرات مانند غلات صبحانه شود. این موضوع می تواند یک استراتژی مفید برای کسانی باشد که به دنبال مدیریت موثر وزن خود هستند.   روزی چند عدد تخم‌مرغ می‌توان خورد؟ متخصصان تغذیه پاسخ می‌دهند   علاوه بر این، تخم مرغ حاوی انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی است که به جلوگیری از بیماری‌های مزمن مانند بیماری قلبی و برخی سرطان‌ها کمک می‌کند. بنابراین بهتر است که در هر صبحانه جا را برای خوردن دو تخم مرغ باز کنید تا بهتر ببینید و بهتر فکر کنید و از چاقی و بیماری‌ها در امان بمانید.

دیگر خبرها

  • روزی چند عدد تخم مرغ بخوریم خوب است؟
  • تأکید بر تأسیس هنرستانهای جوار صنعت در آذربایجان‌غربی
  • پخت روزانه ۹ میلیون قرص نان در آذربایجان غربی
  • فعالیت ۴۷۶۱ نانوایی در آذربایجان غربی
  • میزان ظرفیت تولید گاز به ۸۷۵ میلیون متر مکعب رسیده است
  • دریاچه ارومیه اینطور زنده شد | آمار رهاسازی آب به دریاچه ارومیه از ۴ سد بزرگ
  • دریاچه ارمیه اینطور زنده شد | آمار رهاسازی آب به دریاچه ارومیه از ۴ سد بزرگ
  • تولید سالانه ۵۰ میلیون مترمکعب پساب از تصفیه‌خانه‌های استان مرکزی
  • رهاسازی بیش از ۴۴۶ میلیون متر مکعب آب به دریاچه ارومیه
  • رهاسازی بیش از ۴۴۶ میلیون مترمکعب آب به دریاچه ارومیه