Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-24@12:34:13 GMT

انهدام باند خانوادگی سرقت باتری خودرو

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۸۸۴۴۹

انهدام باند خانوادگی سرقت باتری خودرو

سرهنگ منصور حشمتیان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران پویا با اعلام خبر بازداشت سارقان لوازم و باتری خودرو درباره جزئیات این خبر اظهار کرد: در پی سرقتهای سریالی باتری و لوازم خودرو در محدوده استحفاظی کلانتری 144 جوادیه تهرانپارس، عوامل این کلانتری برای شناسایی و بازداشت سارقان در مناطق جرم‌خیز دست به کار شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کلانتری 144 جوادیه تهرانپارس ادامه داد: تیم گشت کلانتری ساعت 4:30 صبح 28 مهرماه در محدوده استحفاظی کلانتری مشغول گشت‌زنی بودند که به یک دستگاه موتورسیکلت هوندای 125 با سه راکب و در حالی که پلاک موتورسیکلت پوشانده شده بود و چهار باتری به همراه داشتند، مشکوک شدند.

وی تصریح کرد: طی بررسی اولیه مشخص شد راکبان موتورسیکلت همان سارقان باتریهای خودرو هستند که تیم گشتی به سارقان دستور ایست داد اما آنها بدون توجه به فرمان پلیس اقدام به فرار کردند، تعقیب و گریز ماموران با سارقان ادامه داشت که آنها حین فرار، باتریها را به سوی خودروی گشت پلیس پرتاب کرده و باعث آسیب دیدن خودروی گشت شدند.

حشمتیان افزود: در نهایت موتورسیکلت تعادل خود را از دست داد و واژگون شد، دو نفر از راکبان آن بازداشت شده و یکی از آنها موفق شد از دست ماموران بگریزد.

رئیس کلانتری 144 جوادیه تهرانپارس خاطرنشان کرد: سارقان پس از انتقال به کلانتری منکر سرقت شدند اما در نهایت چاره‌ای جز اعتراف نداشتند و طی تحقیقات اولیه به 20 فقره سرقت اعتراف کردند، نکته قابل توجه این است که سارقان گروهی چها نفره بودند که به صورت خانوادگی اقدام به سرقت می‌کردند؛ دو نفر اول یک پدر و پسر و دو نفر دیگر پسرعمه و شوهرعمه نفر اول بودند.

وی با بیان اینکه در ادامه مخفیگاه و مشخصات همدستان سارقان شناسایی شد، گفت: ماموران کلانتری طی عملیات ضربتی با هماهنگی مقام قضایی وارد مخفیگاه سارقان شده و مقدار قابل توجهی وسایل سرقتی مانند دستگاه جوش، باند، ضبط و باتری خودرو، دریل و اموال سرقتی دیگر از محل اختفای سارقان کشف کشد.

حشتمتیان یادآور شد: سارقان به گفته خودشان حدود سه ماه اقدام به سرقت باتری و لوازم داخل خودروهای داخلی می‌کردند که برای تحقیقات بیشتر به پایگاه چهارم آگاهی فاتب تحویل داده شدند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۸۸۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ربودن کودک ۴ ساله با خودرو مادرش | سارقان کمک کردند ماشین خراب روشن شود اما...

به گزارش همشهری آنلاین، روز گذشته زن جوانی در حالی که به شدت گریه و بی‌قراری می‌کرد با پلیس تماس گرفت و از سرقت خودرویش در یکی از خیابان‌های شهر بم در استان کرمان در حالی که کودک ۴ ساله‌اش هم داخل خودرو بوده خبر داد.

شاکی گفت: خودرویم کنار خیابان خاموش شد و نمی‌توانستم آن را روشن کنم. بچه‌ام هم داخل خودرو بود. همان موقع ۲ مرد به بهانه کمک برای روشن کردن خودرو به من نزدیک شدند و یکی از آنها پشت فرمان نشست و دیگری شروع به هل دادن خودرو کرد که ناگهان خودرو روشن شد و هر دو سوار بر آن فرار کردند و بچه‌ام را هم با خودرو دزدیدند.

سرهنگ عزت‌الله عبدلی‌نسب فرمانده انتظامی بم در تشریح این خبر گفت: در پی تماس این خانم، تیم‌های گشت انتظامی تمامی محورهای اصلی و فرعی را تحت کنترل درآورده و در نهایت واحد گشت کلانتری ۱۲ بم در کمتر از یک ساعت خودرو سرقتی را به صورت رها شده در یکی از محله‌های شهر کشف کرد و کودک خردسال را که داخل خودرو بود به والدینش بازگرداند.

وی افزود: بلافاصله پس از این عملیات نیز سارقان فراری با اقدامات اطلاعاتی و پی‌جویی‌های مأموران پلیس آگاهی و کلانتری ۱۲ در مخفیگاهشان دستگیر شدند.

سرهنگ عبدلی‌نسب گفت: این دو سارق زمانی که این خانم را با خودرو معیوب کنار خیابان مشاهده کرده بودند، در پی روشن کردن خودرو وی اقدام به سرقت خودرو به همراه کودک خردسال درون آن کردند.

وی به شهروندان توصیه کرد: هیچ وقت خودرو خود را در حالت روشن ترک نکنید و در صورت معیوب شدن خودرو به افراد غریبه اعتماد نکنید.

کد خبر 846831 منبع: ایران برچسب‌ها خبر مهم سارق - سرقت حوادث ایران

دیگر خبرها

  • انهدام باند مواد مخدر و کشف ۱۱۰ کیلو مواد در همدان
  • دستگیری سارقان محتویات خودرو و کشف ۲۰ پرونده سرقت
  • انهدام باند سارقان احشام در دلیجان
  • ربودن کودک ۴ ساله با خودرو مادرش | سارقان کمک کردند ماشین خراب روشن شود اما...
  • باند سارقان و مالخران سیم برق در دشتستان منهدم شد
  • شناسایی و دستگیری سارقان قطعات خودرو در مشهد
  • انهدام باند سارقان مسلح در شهرستان منوجان
  • انهدام باند سرقت مسلحانه در منوجان
  • دستبند پلیس بر دستان باند سارقان و مالخران اماکن خصوصی در اهواز
  • انهدام باند سارقان کابل برق با ۱۲ فقره سرقت در شاهین شهر