Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-03-28@17:03:36 GMT

تعداد زائران اربعین از یک و نیم میلیون نفر گذشت

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۸۸۴۶۱

تعداد زائران اربعین از یک و نیم میلیون نفر گذشت

به گزارش خبرگزاری تقریب، مرتضی آقایی مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت در گفت‌وگو با خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس با اشاره به تعداد متقاضیان سفر اربعین حسینی تا امروز، گفت: تا صبح امروز یک میلیون و ۵۵۰ هزار نفر برای حضور در حماسه پیاده‌روی اربعین در سامانه سماح نام‌نویسی کردند.

وی با اشاره به تسریع در روند صدور ویزای اربعین، افزود: یک میلیون و ۳۵۰ هزار ویزا نیز تاکنون صادر شده است که با تمهیدات انجام شده روند صدور ویزای زائران پس از تحویل مدارک به دفاتر زیارتی مجاز، از ۴۸ تا ۷۲ ساعت پیش‌بینی شد ه است که سعی داریم این زمان را کوتاه‌تر کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



تمامی زائران اربعین برای اخذ ویزا باید در سامانه سماح نام‌نویسی کنند و پس از انتخاب مرکز زیارتی نزدیک محل اقامت، مدارک خود یعنی گذرنامه را تحویل این مراکز دهند. 

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۸۸۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید ۲ هزار و ۵۰۰ زائر نوروزی از اماکن زیارتی کردستان

حجت‌الاسلام محمد کاروند در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگران جوان اظهار کرد: از ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تا ۶ فروردین ماه جاری بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ مسافر نوروزی اماکن متبرکه شاخص استان کردستان را زیارت کردند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان ادامه داد: همچنین بیش از یک هزار نفر در مراسم جز خوانی و افطاری ساده حضور داشتند.

وی از اسکان ۲۵۰ نفر در اماکن متبرکه کردستان خبر داد و گفت: بقعه متبرکه امامزاده هاجر خاتون (س) سنندج، بقعه متبرکه امامزاده سید جلال الدین (ع) باباگرگر قروه و قرآن متبرک نگل واقع در روستای نگل پربازدیدترین اماکن گردشگری مذهبی استان است.

بیشتر بخوانید

جابه جایی ۵۲ هزار مسافر از مبادی استان کردستان

حجت‌الاسلام کاروند با اشاره به تقابل ماه مبارک رمضان با ایام نوروز خاطر نشان کرد:اداره کل اوقاف کردستان با بهره‌مندی از فعالیت ۲۲ روحانی مستقر در اماکن متبرکه همچنین برپایی غرفه‌های متنوع شرعی، قرآنی و کودکان در تلاش است، شرایط را برای تسهیل و رفاه حال زائرین فراهم آورد.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • کسب رتبه اول پروژه و تحویل کلاس درس سیستان و بلوچستان در کشور
  • تحویل ۲۰۰ واحد نهضت ملی مسکن تا سه ماه آینده درسیستان و بلوچستان
  • حال و هوای حرم مطهر رضوی در دومین چهارشنبه زیارتی سال جدید
  • تردد ۱۸۱ هزار نفر از مرز مهران
  • زائران بقاع متبرکه خراسان جنوبی به ۲۰۵ هزار و ۶۰۷ زائر رسید
  • آمار افت و خیز دانشگاه‌ها در پذیرش دانشجو اعلام شد/ روند رشد اعضای هیئت علمی با مرتبه استاد
  • تجلیل از ۵۲ راننده داوطلب خدمت خالصانه سفر اربعین
  • ۱۰ روند فناورانه برتر لُجستیکی/ فناوری‌هایی که زنجیره تامین را کارآمد می‌کنند
  • روستای نگل قطب زیارتی کردستان/بزرگ‌ترین پل شیشه‌ای معلق در نگل
  • بازدید ۲ هزار و ۵۰۰ زائر نوروزی از اماکن زیارتی کردستان