Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-24@22:28:46 GMT

زهرا نعمتی: گریه نکردم

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۸۸۴۸۰

زهرا نعمتی: گریه نکردم

زهرا نعمتی در خصوص انتشار تصویری از او در حال گریه کردن پس از ناکامی مقابل نماینده چین در بازی های پاراآسیایی 2018 گفت: من به هیچ عنوان گریه نکردم. آن تصویر حاصل شیطنت خبرنگاران و عکاسان بود که من لحظه‌ای سرم پایین بود و داشتم عینکم را درست می‌کردم. آذین آقاجانی خبرنگار

تیم ملی تیراندازی با کمان ایران در بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا با کسب 2 مدال طلا، 2 نقره و یک برنز به کار خود پایان داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از نام آورترین اعضای این تیم زهرا نعمتی بود؛ کسی که بارها رکورد مسابقات تیروکمان معلولان جهان را جا به جا کرده و نخستین بانویی است که در این رشته موفق به کسب مدال طلای رقابت‌های پاراالمپیک شده است. این بانوی پرافتخار ایران در بخش تیراندازی با کمان بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا نیز خوش درخشید. وی در تیم میکس ریکرو ایران همراه با غلامرضا رحیمی در فینال رقابت‌ها برابر تیم ژاپن قرار گرفت و با نتیجه 6 بر صفر پیروز شد و عنوان قهرمانی و مدال طلا را به دست آورد. در رقابت‌های انفرادی نیز در فینال رشته ریکرو بخش زنان مقابل نماینده چین، موفق به کسب عنوان نایب قهرمانی بازی‌های پاراآسیایی 2018 جاکارتا شد. خبرنگار «ایران» با زهرا نعمتی که در سال 2017 هم عنوان برترین ورزشکار تیروکمان جهان را به خود اختصاص داد، گفت‌و‌گویی را انجام داده که پیش روی شماست.
از تجربه حضور در بازی‌های پاراآسیایی برایمان بگویید؟
مسابقات عالی را پشت سر گذاشتیم و می‌توانیم بگوییم تمرین خیلی خوبی بود برای مسابقات بعدی قطر؛ چرا که با قدرترین حریف‌های خود در بخش آسیا دست و پنجه نرم کردیم.
کمیته بین‌المللی المپیک شما را به‌عنوان موفق‌ترین چهره کاروان ایران در این بازی‌ها معرفی کرده بود؛ به نظر خودتان آیا واقعاً توانستید به این موفقیت دست پیدا کنید؟
موفقیت هر ورزشکاری در گرو سعی و تلاشی است که می‌کند و اینکه بتواند یک رقابت سالم داشته باشد. من نیز همه سعی و تلاش خود را کردم که بهترین‌ها را رقم بزنم و برای مسابقات آسیایی و پاراآسیایی روزهای زیادی را تمرین کردم. اگرچه هر دو مدالم طلا نشد، اما ناامید نخواهم نشد، قطعاً رقبای ما هم به اندازه ما تلاش می‌کنند و تمرینات سختی را پشت سر می‌گذارند تا بتوانند بهترین‌ها را برای کشورشان رقم بزنند.
پس از آنکه در فینال انفرادی مغلوب نماینده چین شدید، تصویری از شما در رسانه‌ها منتشر شد که در حال گریه کردن بودید؛ آیا گریستن و ناراحتی شما که با بازتاب زیادی هم رو به رو شد، حقیقت داشت؟
نه، من به هیچ عنوان گریه نکردم. آن تصویر حاصل شیطنت خبرنگاران و عکاسان بود که من لحظه‌ای سرم پایین بود و داشتم عینکم را درست می‌کردم که آن لحظه را ثبت و تعبیر کردند به «اشک‌های زهرا نعمتی پس از ناکامی.» مسلماً دوست داشتم اتفاقات بهتری می‌افتاد و دو مدال طلا می‌گرفتم. اما از آنجایی که من در تمام مسابقات اولاً همیشه به خدا توکل می‌کنم، دوماً هم همه تلاش خود را به کار می‌گیرم، از هیچ شکستی ناراحت و ناامید نمی‌شوم چرا که مطمئنم قطعاً این بهترین نتیجه‌ای بوده که می‌توانست برای من اتفاق بیفتد. آن عکس هم اصلاً مرا خوشحال نکرد. زهرا نعمتی همیشه خوشحال خواهد بود؛ چرا که به عشق مردمش تلاش می‌کند.
در جایی گفته بودید که «تکرار و حفظ قهرمانی و در اوج ماندن به مراتب سخت‌تر از کسب قهرمانی است» در این باره توضیح دهید؟
بله همین‌طور است؛ چرا که قطعاً فشارهای روحی- روانی خیلی زیاد ناشی از انتظارات بالا وجود دارد که همه اینها شاید باعث شود استرس بسیار زیادی به یک ورزشکار یا قهرمان وارد شود و نتواند جایگاه قهرمانی را حفظ کند.
در پستی اینستاگرامی مدال‌های خود را به مردم تقدیم کرده بودید...
من همیشه گفته‌ام و می‌گویم که تک تک مدال‌های من متعلق به مردم عزیز ایران است؛ چرا که فقط به عشق مردم عزیزمان تلاش می‌کنم، به عشق آنها می‌جنگم و به عشق آنها به سمت جلو حرکت می‌کنم. بیشتر انگیزه خود را از مردم عزیزمان می‌گیرم و دوست دارم چشم‌هایی را که منتظر موفقیت‌های زهرا نعمتی هستند، همیشه خوشحال کنم.
موفق‌ترین فرد کاروان در این دوره را کدام ورزشکار می‌دانید؟
بچه‌های ما همه موفق بودند؛ نمی‌توانم بگویم شخص خاصی موفق‌تر از همه بود؛ چرا که ما در بخش دوومیدانی مدال‌های خیلی زیاد و باارزشی را به دست آوردیم، همچنین در بخش شنا و وزنه برداری، والیبال ما که همیشه حرف برای گفتن دارد، بسکتبال همینطور. می‌توانم بگویم که تیم ایران یکپارچه در این مسابقات خیلی خوب کار کرد و واقعاً جا دارد از مسئولان کمیته پارالمپیک و فدراسیون جانبازان عزیز تشکر کنیم که این موفقیت‌ها و افتخارات، نتیجه زحمات، حمایت‌ها و تلاش‌های گروهی همه این عزیزان بود. ما ورزشکاران در این رقابت‌ها به هیچ عنوان تنها نبودیم و واقعاً حمایت شدیم.
با توجه به محدودیت‌هایی که بانوان ما از نظر پوشش در رقابت‌های پاراآسیایی داشتند و هوای گرمی که کشور میزبان داشت، عملکرد آنان چگونه بود؟
بانوان ما در پارالمپیک آسیایی بهترین عملکرد را داشتند. در بخش دوومیدانی چند خانم با دو مدال طلا داشتیم. در مسابقات بوچیا (نوعی ورزش ویژه معلولان جسمی حرکتی)، تنیس و مسابقات مختلف، زنان ما قهرمانی‌های چشمگیری داشتند و من فکر می‌کنم باارزش‌ترین مدال‌ها را زنان ایران کسب کردند؛ چرا که با وجود شرایط سخت و رعایت حجاب اسلامی در هوای بسیار گرم جاکارتا به این مدال‌ها دست یافتند. زنان ایران با وجود همه سختی‌ها مقاومت کردند، ایستادند و بهترین‌ها را رقم زدند. به نظر من موفق ترین‌ها همین زنان قهرمان پارالمپیک بودند که آمار مدال طلاهای آنان خیلی بیشتر از دوره‌های قبل بود.
در حال حاضر خود را برای چه رقابت‌هایی آماده می‌کنید؟
خودم را برای سهمیه المپیک و سهمیه پارالمپیک آماده می‌کنم.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۸۸۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارشناس ژیمناستیک: بار روانی منفی برای الفتی ایجاد نکنیم/ کسب مدال المپیک دور از دسترس نیست

سیامک یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در خصوص اینکه ژیمناستیک ایران برای نخستین بار توانست سهمیه المپیک را کسب کند، اظهار کرد: اتفاقی تاریخی رخ داده و ژیمناستیک ایران توانست به المپیک راه یابد. در این راه عوامل فدراسیون و در رأس آن سرمربی تیم ملی و رئیس فدراسیون با برنامه‌ریزی خوب و اجرای دقیق به ژیمناست مستعد کشورمان کمک کردند تا او بتواند ژیمناستیک کشورمان را برای اولین بار المپیکی کند.

وی ادامه داد: با شناختی از عوامل فدراسیون دارم مطمئناً برنامه‌ریزی بسیار خوبی برای الفتی خواهند شد تا در مسابقات المپیک نتایج قابل قبولی بگیرد. ژیمناستیک ورزش لحظه‌هاست و اگر الفتی خوب تمرین کند و از نظر روانی در وضعیت مناسبی باشد با تمرکز بالای خود می‌تواند شانس کسب مدال داشته باشد و بر روی سکو برود تا به کاروان ورزشی ایران کمک کند.  

ژیمناستیک ورزش لحظه‌هاست

کارشناس ژیمناستیک درباره اینکه الفتی در جام جهانی قطر یکی از اجرا‌های خود را از دست داد، عنوان کرد: پیش از مسابقات الفتی کاملاً آماده بود و دلیل اینکه در اجرای اول موفق نبود را به دلیل اینکه در قطر نبودم نمی‌دانم. ژیمناستیک ورزش لحظه‌هاست و قهرمانان المپیک هم پیش آمده در اجراهای خود به خاطر از دست دادن لحظه‌ای تمرکز بر زمین افتادند. همه ورزشکاران استرس دارند به خصوص آنهایی که در بالاترین سطح رقابت می‌کنند. الفتی پیش از این عملکرد بسیار خوبی در مسابقات قبلی ثبت کرده بود که با وجود آنکه نتوانست اجرای مدنظرش را در قطر داشته باشد موفق به کسب سهمیه المپیک شد.

راه افزایش نمایندگان در المپیک

وی در مورد اینکه ژیمناستیک ایران چگونه می‌تواند سهمیه‌های خود را در المپیک افزایش دهد، عنوان کرد: در اوایل ریاست زهرا اینچه درگاهی بر فدراسیون ژیمناستیک او گفته بود به شکلی برنامه‌ریزی کنیم تا در المپیک پاریس دو نماینده داشته باشیم. این برنامه‌ریزی به ثمر نشسته و در المپیک پاریس یک ژیمناست و یک داور داریم. مطمئناً برای آنکه نمایندگان بیشتری در المپیک بعدی داشته باشیم باید برنامه‌ریزی بهتری داشته باشیم. با توجه بیشتر به ورزش مدال‌آور ژیمناستیک این توانایی را داریم تا در ادوار بعدی المپیک و بازی‌های آسیایی با نمایندگان بیشتری که داریم برای کسب مدال راهی مسابقات شویم.

از کسب مدال الفتی ناامید نیستم

یوسفی در خصوص اینکه الفتی چگونه می‌تواند همانند المپیک آسیایی هانگژو در المپیک پاریس هم مدال‌آوری کند، تأکید کرد: آوردگاه المپیک به شکلی است که تمامی ورزشکاران برای کسب مدال می‌آیند و الفتی هم از این قاعده مستثنی نیست. همدلی و همراهی جامعه ژیمناستیک به الفتی روحیه بالاتری می‌دهد و آمادگی ذهنی کامل به میدان برود. به یاد داشته باشیم المپیک آوردگاه قهرمانان تمامی رشته‌هاست و نخبگان هر رشته ورزشی راهی مسابقات می‌شوند. برای کسب مدال الفتی ناامید نیستیم ولی نباید بار روانی منفی ایجاد کنیم. کسب مدال برای او و ژیمناستیک ایران دور از دسترس نیست.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انتخابی جام‌جهانی ووشو؛ ۱۰ مدال رنگارنگ نمایندگان ایران در روز نخست
  • کسب ۱۰ مدال توسط ووشوکاران ایران در پایان روز نخست مسابقات
  • کولاک ووشوکاران در چین با ۶ طلا، یک نقره و ۳ برنز
  • مدال طلا و برنز چانگ جوان به کیانی و جلیلی رسید
  • زهرا جلیلی، اولین مدال آور ووشو در چین
  • هلیا اسدیان طلا گرفت/ زهرا جلیلی به مدال برنز رسید
  • انتخابی جام جهانی ووشو/ جلیلی نخستین مدال‌آور کاروان ایران شد
  • کارشناس ژیمناستیک: بار روانی منفی برای الفتی ایجاد نکنیم/ کسب مدال المپیک دور از دسترس نیست
  • زهرا جلیلی نخستین مدال‌آور کاروان ایران
  • ۴ نماینده از مازندران در تیم ملی فوتبال دختران زیر ۱۸ سال