Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-18@23:24:48 GMT

اتمام شارژ ابتدایی مجوزهای سیار ورود به طرح ترافیک

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۸۸۵۴۹

اتمام شارژ ابتدایی مجوزهای سیار ورود به طرح ترافیک

علی پیرحسینلو در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه از پنجم مهرماه تا ۲۸ مهرماه خودروهای دیزلی و سنگین به صورت سرزده معاینه‌ فنی‌شان مورد بازبینی قرار گرفت، اظهار داشت: این بازدیدها در پارکینگ‌ها و حاشیه معابر انجام گرفته و از ۳۸۷ خودرویی که تحت بازرسی قرار گرفته، ۷۴ معاینه فنی ابطال شده زیرا معاینه فنی دقیق نبوده و تلاش می‌کنیم با افزایش نظارت، استانداردها واقعی‌تر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه یکی از روش‌های کنترل معاینه فنی خودروهای سنگین و باری، صدور باربرگ است، افزود: پیش از این چنین موضوعی وجود نداشته و ما برای کنترل ترددها، چنین سیستمی را طراحی کرده تا پس از آن، بتوانیم معاینه فنی این خودروها را نیز کنترل کنیم.

پیرحسینلو با بیان اینکه تردد خودروهای حمل بار که مقصدشان تهران نیست، در سطح شهر تهران ممنوع شده است، تصریح کرد: همچنین به دلیل تجهیز دوربین‌ها، خودروهای باری سنگین نیز شب‌ها نمی‌توانند در سطح شهر تهران تردد کنند. در حال حاضر دوربین‌های ما به دلیل تجهیز به پروژکتور، شب‌ها هم می‌توانند ثبت تخلف کنند. پیش از این به دلیل مشکلات زیرساختی که وجود داشت، امکان کنترل از طریق جرایم وجود نداشت که در حال حاضر تلاش می‌کنیم فعالیت‌ها در این حوزه قاعده‌مند شود.

شارژهای ابتدایی کارت‌های سیار تمام شده است

مشاور معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران در ادامه با اشاره به اتمام اعتبار اولیه بسیاری از مجوزهای سیار طرح ترافیک گفت: سال‌های پیش کارت‌های شناوری وجود داشت که روزانه اجازه سه‌بار تردد خودروها با این کارت‌ها وجود داشت. در حال حاضر هر روز یک خودرو با این مجوزهای سیار وارد طرح می‌شوند و روز بعد خودروی دیگر می‌تواند با این مجوزها وارد طرح شود. قرار نبود این مجوزها رایگان باشد اما با یک تبصره، یک موجودی اولیه در این کارت‌ها که قابل برداشت نبود، پیش‌بینی شد و آن هم به دلیل تسهیل در اجرای طرح جدید بود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر آن شارژهای ابتدایی به اتمام رسیده و از این پس دارندگان مجوزهای سیار باید به همان میزان تعیین شده، اقدام به شارژ کارت‌های خود کنند؛ خوشبختانه به هدف اولیه که حذف هرگونه رانت بود، رسیده‌ایم.

کد خبر 4438099 نورا حسینی

منبع: مهر

کلیدواژه: طرح ترافیک معاینه فنی خودرو اربعین ۹۷ شورای شهر تهران شهرداری تهران اربعین 97 وزارت آموزش و پرورش نیروی انتظامی شهر تهران قوه قضاییه کنگره ملی خانواده خانواده بیمه سازمان تامین اجتماعی اربعین حسینی سید محمد بطحایی طلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۸۸۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ امشب شارژ می‌شود

۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه خودروهای شخصی بدون هیچ‌گونه تغییری، ساعت صفر بامداد شنبه (یکم اردیبهشت‌ماه) در کارت‌های هوشمند سوخت شخصی شارژ می‌شود.

به گزارش شانا، این دومین سهمیه ماهانه سال ۱۴۰۳ است که به کارت‌های هوشمند سوخت شخصی واریز خواهد شد، همچنین سهمیه سوخت خودروهای عمومی و خدماتی مطابق جدول سهمیه طرح مدیریت مصرف سوخت واریز می‌شود.

سهمیه‌بندی بنزین از ساعت صفر روز جمعه، ۲۴ آبان‌ماه سال ۱۳۹۸ براساس مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران سه قوه، برای همه وسایل نقلیه بنزین‌سوز آغاز شد.

سقف ذخیره سهمیه بنزین کارت‌های هوشمند سوخت برای مالکان خودروهای شخصی و موتورسیکلت‌ها هم‌اکنون ۶ ماه است، بنابراین سهمیه واریزی ماهانه خودروهای شخصی و موتورسیکلت‌ها در صورت استفاده نکردن، حداکثر تا ۶ ماه در کارت‌های هوشمند سوخت قابل ذخیره خواهد بود.

هم‌اکنون کشور در شرایط ناترازی تولید و مصرف بنزین قرار گرفته و لازم است مدیریت بهینه‌ مصرف سوخت و استفاده از کارت سوخت شخصی به‌منظور جلوگیری از عرضه خارج از شبکه سوخت، بیش از پیش مدنظر قرار گیرد تا کشور را در معرض خطر واردات سوخت قرار ندهد.

دیگر خبرها

  • ورود بیش از ۳۸۰۰ معلم به مدارس ابتدایی در استان
  • کارت سوخت‌ ها شارژ شد
  • زمان شارژ سهمیه بنزین اردیبهشت ماه
  • کارت سوخت‌ها شارژ شد؟
  • بازدید مشترک و پایش مرکز معاینه فنی خودروهای سبک شهرستان چایپاره
  • سهمیه بنزین اردیبهشت شنبه شارژ می‌شود
  • زمان شارژ سهمیه بنزین اردیبهشت ماه اعلام شد + جزئیات
  • ۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ امشب شارژ می‌شود
  • معابر تهران فعلاً خلوت و ترافیک روان است
  • جزئیات طرح ترافیک و کارت بلیت خبرنگاری