Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-16@19:39:34 GMT

پلیس ترکیه خودروی مفقود کنسولگری سعودی را پیدا کرد

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۸۸۵۸۸

پلیس ترکیه خودروی مفقود کنسولگری سعودی را پیدا کرد

خبرگزاری فارس: منابع ترکیه‌ای از پیدا شدن یکی از خودرو‌های مفقوده کنسولگری عربستان سعودی در استانبول خبر می‌دهند.

شبکه «تی. آر. تی» وورلد دقایقی پیش به نقل از منابع خود گزارش داد که پلیس ترکیه خودرویی را با پلاک دیپلماتیک متعلق به کنسولگری سعودی که در یکی از پارکینگ‌های استانبول مخفی و رها شده بود، یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس، خودرو مذکور که در یک پارکینگ خصوصی در استانبول یافت شده، با خودرویی که در روز قتل «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار منتقد سعودی، در بیرون ساختمان کنسولگری این کشور حضور داشت، تطابق دارد.

 

بعد از نزدیک به سه هفته از ورودِ بی بازگشت این روزنامه‌نگار سعودی به داخل کنسولگری ریاض در استانبول، مقامات این کشور با انتشار بیانیه‌ای اعتراف کردند که خاشقچی در پی درگیری داخل این ساختمان کشته شده است. این در حالی است که در تمام این مدت سعودی‌ها نه تنها منکر مرگ وی می‌شدند بلکه اصرار می‌کردند خاشقچی از کنسولگری خارج شده است.

در بیانیه دیوان سلطنتی سعودی ادعا شده که خاشقچی بعد از ورود به کنسولگری عربستان در استانبول، با عده‌ای که قصد «ترغیب کردن» وی برای «بازگشت» به ریاض را داشتند، درگیر شده و نهایتا در پی یک «اشتباه» مرده است.

تیم تحقیقاتی ترکیه شامل بازرسان و نیرو‌های امنیتی این کشور دو بار جهت انجام تفتیش حول پرونده مفقود شدن خاشقچی، وارد ساختمان کنسولگری سعودی در استانبول شده‌اند (+). پلیس ترکیه با ظن اینکه سه خودرو متعلق به کنسولگری سعودی در استانبول مفقود شده، دو منطقه (جنگل بلگراد و مزرعه‌ای در شهر یالووا) در نزدیکی شهر استانبول را بازرسی کرد.

بعد از گزارش «نیویورک تایمز» مبنی بر به قتل رسیدن سپس تکه تکه شدن جسد خاشقچی برای انتقال راحت‌تر به بیرون از ساختمان کنسولگری، روزنامه «صاباح» ترکیه نیز بامداد چهارشنبه با انتشار نام و تصویر ۱۵ سعودی مشکوک به دست داشتن در پرونده خاشقچی، جزئیاتی جدید و تکان‌دهنده از این ماجرا منتشر کرد.

منبع: فردا

کلیدواژه: پلیس ترکیه خاشقجی کنسولگری سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۸۸۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش وزیر دفاع به اصابت موشک‌های سپاه به سرزمین‌های اشغالی

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به انجام عملیات موشکی و پهپادی هوافضای سپاه در سرزمین‌های اشغالی واکنش نشان داد.

به گزارش ایسنا، در پی انجام عملیات «وعده صادق» هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سرزمین‌های اشغالی که پاسخ مشروع و قانونی جمهوری اسلامی ایران به حمله موشکی نظامیان صهیونیست به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق است، امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس با استفاده از هشتگ «وعده صادق» و انتشار طرحی درباره این عملیات، به انجام آن واکنش نشان داد.

از ساعات پایانی شامگاه شنبه ۲۵ فروردین پاسخ موشکی و پهپادی ایران به حمله موشکی نظامیان صهیونیست به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق برای هدف قراردادن نقاطی مشخص در سرزمین‌های اشغالی، آغاز شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اردوغان: نتانیاهو مسئول تمام درگیری‌های منطقه است
  • حمایت قاطع اردوغان از ایران | اسرائیل صبر ایرانی ها را لبریز کرد
  • پیدا شدن جسد ۳ کارگر راه آهن در سیلاب «کارواندر»/ یک نفر مفقود است
  • کشف خودروی سرقتی در اراک
  • نشانی مراکز مهم اداری در استانبول
  • در پی وقوع سیل حداقل ۱۲ نفر کشته و ۵ نفر مفقود شدند
  • ریزش ساختمان مسکونی در کرمانشاه/۴ نفر نجات پیدا کردند
  •  پیکر مفقود شده پس از ۳۰ روز در کوه‌های دالکی دشتستان پیدا شد
  • بازیکن آرژانتینی به قتل رسید
  • واکنش وزیر دفاع به اصابت موشک‌های سپاه به سرزمین‌های اشغالی