Web Analytics Made Easy - Statcounter

با ابلاغ دستورالعمل وزارت علوم به دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور، غیبت دانشجویان حاضر در مراسم اربعین مجاز اعلام شد. ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۰ سیاسی مجلس و دولت ایران نظرات

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، غفاری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: با ابلاغ دستورالعمل وزارت علوم به دانشگاه‌ها و مراکز آموزش‌ عالی کشور، غیبت دانشجویان حاضر در مراسم اربعین مجاز اعلام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین اعطای وام کمک‌هزینه سفر برای پیاده‌روی اربعین حسینی دانشجویان با هماهنگی صندوق رفاه دانشجویان در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه زیارت و راهپیمایی اربعین حرکت بسیار بزرگی است که هر ساله یک رخداد بزرگ فرهنگی را نشان می‌دهد، اظهار داشت: پیرو این موضوع در مجموعه ستاد ملی اربعین دانشگاهیان از چند ماه قبل کمیته‌های مختلفی تشکیل شده که این حرکت معنوی به بهترین شکل انجام شود که نقطه شروع آن تشکیل ستاد ویژه بود که در آن از امکانات دانشگاهی استفاده شده تا کاستی‌هایی را که ممکن است در مسیر انجام این راهپیمایی ایجاد شود، رفع کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با بیان اینکه در راهپیمایی اربعین جمعیت جوان بسیاری حضور دارند،گفت: مهم‌تر از این حضور گسترده، تأثیر آن در فضای غیردانشگاهی است که آثار و پیامدهای آن بسیار مشخص است.

روایت پناهیان از تعجب علمای نجف از رونق راهپیمایی اربعین

غفاری به حیطه فعالیت پژوهشی در موضوع اربعین اشاره کرد و گفت: افرادی که در درجه اول علاقه‌مند به ورود به چنین موضوعی بوده‌اند با همکاری سازمان بسیج دانشجویی شناسایی‌شده تا بتوانند به‌خوبی فعالیت خود را انجام دهند و همچنین با دانشگاه‌های بسیاری در این موضوع مذاکره شده که از تجارب اعضای هیئت علمی هم بتوان استفاده کرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در پایان گفت: طی ابلاغی که با هماهنگی معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی صورت گرفته، مقدمات برگزاری همایش بین‌المللی اربعین فراهم‌شده است و برای مستندسازی و اثرگذاری بهتراین جریان و حرکت فرهنگی اربعین در دانشگاه‌ها، دومین سوگواره ملی اربعین با همکاری دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

R1011173/P1360/S1,15/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۸۸۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه محقق اردبیلی میزبان اولین کنفرانس بین المللی موزه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اردبیل مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی امور پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: هویت‌های ملی در هر حوزه ای باید ثبت جهانی شود و دستگاه‌های متولی در این رابطه و برای حفظ و نگهداری پیشینه فرهنگی و اجتماعی کشور رسالت خطیری بر عهده دارند.

نخستین کنفرانس بین المللی موزه‌ها با همکاری سه وزارتخانه علوم، تحقیقات و فناوری و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و وزارت کشور در حال برگزاری است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • جزئیاتی از پرداخت وام‌های دانشجویان علوم پزشکی / برگزاری ۷ طرح ملی دانشجویی
  • آغاز به‌کار جشنواره تیتر دانشجویی کشور در مشهد
  • دانشگاه محقق اردبیلی میزبان اولین کنفرانس بین المللی موزه
  • وعده مسئولان صندوق رفاه دانشجویی با بودجه ۱۴۰۳ محقق می‌شود؟
  • وعده مسئولان صندوق رفاه دانشجویی با بودجه ۱۴۰۳محقق می‌شود؟
  • احداث اولین خوابگاه متاهلی در دانشگاه شاهد/ در شاخص‌های فرهنگی رتبه برتر را کسب کردیم
  • بررسی سلامت روحی و روانی در رشته‌های علوم انسانی
  • وزیر علوم: باید نخبگان را به سمت علوم انسانی هدایت کنیم
  • سلامت روحی و روانی در رشته‌های علوم انسانی بررسی می‌شود
  • دانشگاه برای ارتقای عقلانیت در حکمرانی استان مؤثر باشد