Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از وزارت صمت، سید­مهدی صالحی مدیرکل دفتر مالکیت صنعتی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: خلیج فارس ایران با پیشوند مروارید در سازمان جهانی مالکیت فکری (وایپو) به ثبت جهانی رسید.­

وی افزود: از این پس این خلیج فارس رسما بر اساس سند ثبت جهانی مروارید خلیج فارس، فقط به نام خلیج فارس نامیده می شود و هیچ کشوری نمی تواند غیر از این عمل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل دفتر مالکیت صنعتی وزارت صنعت، معدن و تجارت همچنین از ثبت ۶ محصول استراتژیک ایرانی در سازمان جهانی مالکیت فکری (WIPO) با تلاش وزارت صنعت، معدن و تجارت خبر داد.

وی اظهار کرد: محصولات صادراتی و استراتژیک با عناوین سنگ تراورتن محلات، انجیر فارس، زعفران قائنات، گز اصفهان و بلداجی و کشمش ملایر در سازمان جهانی مالکیت فکری به ثبت جهانی رسیده است.

مدیرکل دفتر مالکیت صنعتی وزارت صنعت، معدن و تجارت همچنین از رتبه چهارم ایران از نظر ثبت جهانی محصولات در این سازمان خبر داد و گفت: تاکنون ۶۰ محصول و کالای صنعتی و معدنی در سازمان WIPO توسط ایران به ثبت رسیده‌است که تعداد این محصولات، ایران را از این لحاظ در رتبه چهارم قرار می‌دهد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اقتصادی صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۸۸۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه داور مسابقه «میدون» به دانشجویان برای تجارت موفق/ چگونه می‌توان نرم‌افزارهای جهانی را تبدیل به مدل ایرانی کرد؟

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، علیرضا یونچی کارآفرین و داور مسابقه تلویزیونی میدون در هشتمین رویداد نوآورانه «ترنج» که با هدف توانمندسازی راهبردی نوآوران جوان برگزار شده بود، اظهار کرد: من نخستین کارت بازرگانی‌ام را سال ۱۳۵۴ گرفتم.

وی با بیان اینکه کارآفرینی مانند مسابقه دوی ۴۰۰ متر است، افزود: اگر سه تا پنج درصد مخاطبان من متمایز باشند و پیشرو در تولید شوند، حرکت اساسی در کشور صورت می‌گیرد.

این تاجر و کارآفرین با بیان اینکه پول و سرمایه مورد علاقه بسیاری از مردم است، عنوان کرد: شاید پول به‌تنهایی خوشبختی نیاورد، اما در رسیدن به بسیاری از آرزو‌ها و آمال نقش مؤثری دارد و هرگز تأثیر آن به اندازه یک ایده خوب نیست.

کارآفرین و داور مسابقه تلویزیونی میدون افزود: هرکس بخواهد پول در بیاورد طبیعی است که با موانعی مواجه شود؛ اما تجارت به‌معنای کلاهبرداری و دزدی نیست و توصیه می‌کنم برای فهم تجارت کتاب رمز و راز تجارت و مکاسب حوزه
علمیه را بخوانید.

یونچی متذکر شد: معتقدم کار هست و دانشجویان شانس بزرگی که دارند اینکه دارای انگیزه هستند؛ چراکه رسیدن به ثروت را دوست دارند.

وی، خطاب به دانشجویان تأکید کرد: سرمایه نقش اول کار کردن و تولید نیست؛ بلکه باید به خوبی هدف بگیرید و طرح توجیهی خوب داشته باشید تا به هدف برسید.

داور مسابقه تلویزیونی میدون بیان کرد: در زمانه‌ای زندگی می‌کنیم که زیر ۱۷ هزار شغل در جهان باقی مانده، اما من خوشحالم با افزایش تکنولوژی و کاهش مشاغل، مشاغل‌ جدید بسیاری متولد خواهد شد.

یونچی، خطاب به دانشجویان یادآور شد: امروز هوش مصنوعی در تمامی عرصه‌های زندگی به میدان آمده و اگر هوش مصنوعی را در خدمت رشته تحصیلی و کسب و کار خود به کار نگیرید در آینده بی‌سواد مطلق خواهید بود.

وی درباره شیوه‌های کارآفرینی در شرایط امروز کشور گفت: همانگونه که شرکت‌هایی نمونه خارجی تاکسی‌های اینترنتی را به نمونه‌های داخلی تبدیل می‌کنند؛ بنابراین همه می‌توانیم مدل ایرانی هزاران نرم‌افزار جهانی ویژه سیستم‌عامل‌های مختلف تلفن همراه را تولید کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • استقلال و پرسپولیس، خلاص!
  • تأکید وزیر صمت بر حمایت از صادرکنندگان
  • ‌سند مالکیت مجموعه جهانی تخت جمشید فردا رونمایی می‌شود
  • توصیه داور مسابقه «میدون» به دانشجویان برای تجارت موفق/ چگونه می‌توان نرم‌افزارهای جهانی را تبدیل به مدل ایرانی کرد؟
  • سند مالکیت مجموعه جهانی «تخت جمشید» رونمایی می‌شود
  • رئیس هیات مدیره استقلال: انتقال مالکیت به هلدینگ خلیج فارس، اتفاقی عالی است
  • انتقال مالکیت استقلال به هلدینگ خلیج فارس، عالی است
  • سند مالکیت مجموعه جهانی «تخت جمشید» فردا رونمایی می‌شود
  • هزینه دیوانگی را خود دیوانه باید بدهد/ ایران وزنه ثبات‌بخش در خلیج فارس و شامات است
  • بخش تولید در کانون توجه دولت سیزدهم است