Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات حجم امسال بازار ارتباطات و فناوری اطلاعات را 40 هزار میلیارد تومان پیش بینی کرد و گفت: نوسان های بازار ارز توسعه این بخش را کند می‌کند و اهداف برنامه ششم با این شرایط ارزی قابل دستیابی نیست.

به گزارش ایرنا از تارنمای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، «محمدجواد آذری جهرمی» ظهر دوشنبه پس از نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی افزود: بخش ارتباطات بر اثر وضع تحریم ها و افزایش نرخ ارز با تلاطم هایی روبرو شده است و موضوع جلسه امروز بررسی اثرات این تلاطم و شیوه مدیریت آن بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: پارسال حجم بازار ارتباطات و فناوری اطلاعات 36 هزار میلیارد تومان بود و پیش‌بینی ما برای امسال 40 هزار میلیارد تومان است و بنا بود دولت به طور مستقیم 6 هزار و 400 میلیارد تومان از 40 هزار میلیارد تومان را تامین کند.
به گفته وی، در پنج سال گذشته با همکاری بخش خصوصی و دولتی در این حوزه حدود 20 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری شده که 70 درصد آن مربوط به بخش خصوصی بوده است.
وی تاکید کرد همه درآمد بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات ریالی است و بخش زیادی از هزینه‌های آن ارزی؛ که این موضوع به ورود بخش دولتی برای تسهیلات نیاز دارد.

** تصویب بسته 14 بندی در نشست امروز
آذری جهرمی اعلام کرد:در جلسه امروز پیشنهادهای سازمان برنامه و بودجه و وزارت ارتباطات بررسی و در نهایت بسته‌ای 14 بندی تصویب شد که بخشی از آن به موضوع فضایی و فناوری اطلاعات در زمینه تسهیل کسب و کارهای نوپا مربوط بود.
وی درباره طرح «نوآفرین» نیز توضیح داد: طرح «نوآفرین» نزدیک به سه ماه است در دولت مانده و به تصویب نرسیده است اما باید اجرایی شود و ما منتظر ارسال طرح به دولت هستیم که در جلسه صحبت شد این طرح هر چه زودتر موانع و اشکالات آن برطرف شود تا به نتیجه برسیم.
به گزارش ایرنا، طرح نوآفرین درباره رفع مشکلات کسب و کارهای نوپا (استارت آپ ها) در 18 ماده تنظیم شده است.
این طرح به مشکلات بیمه، نظام تامین منابع، مالیات و مجوزهای کسب‌وکارها می‌پردازد.

اقتصام**2078*1961*

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد مقاومت 92 ارز ارتباطات و فناوري اطلاعات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۸۸۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار نوروزی کارکنان پست بانک ایران با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات

امتداد - دکتر بهزاد شیری مدیر عامل پست بانک ایران به همراه اعضای هیات مدیره و جمعی از مدیران و کارکنان بانک در مراسم دیدار نوروزی دکتر عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات حضور یافتند و ضمن تبریک سال نو و عید نوروز، برای ایشان و خانواده بزرگ ارتباطات کشور، سالی توام با موفقیت و سربلندی مسئلت نمودند.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، در این دیدار که همراه با اقامه نماز ظهر و عصر روز سه شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۳ در حسینیه پیامبر اعظم (ص) وزارت متبوع برگزار شد، دکتر زارع پور و هیات همراه با مدیران، کارکنان، متخصصان و فعالان خانواده ارتباطات کشور دیدار کردند و فرا رسیدن سال جدید را به آنان، تبریک گفتند و در ادامه دکتر زارع پور در بخشی از سخنان خود اظهار داشت: خوشبختانه خانواده بزرگ ارتباطات کشور در سال ۱۴۰۲ در بخشهای مختلف خوش درخشید و به دستاوردهای خوبی دست یافت که از جمله آن می توان به تصویب اساسنامه پست بانک ایران اشاره داشت.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • دیدار نوروزی کارکنان پست بانک ایران با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • دو ماهواره بخش خصوصی آماده پرتاب هستند
  • ارتقاء جایگاه ایران در شاخص توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • در حوزه توسعه ارتباطات از رتبه ۸۱ به رتبه ۷۵ رسیده‌ایم
  • رتبه ایران در شاخص جهانی فناوری اطلاعات و ارتباطات افزایش یافت
  • بازدید معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از سازمان فاوا شهرداری مشهد
  • بهترین ابزار مهار نوسان اخیر ارزی، اوراق گواهی بود
  • ایران در توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات ۶ پله صعود کرد
  • وضعیت اینترنتی تهران چگونه است؟
  • سخنان غیر واقع برای تخریب دستاورد دولت سیزدهم