Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@10:47:50 GMT

طرح تلقیح دام های سنگین در اردبیل اجرا شد

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۸۸۷۴۶

طرح تلقیح دام های سنگین در اردبیل اجرا شد

اردبیل - ایرنا - معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از اجرای طرح تلقیح دام های سنگین در این استان خبر داد.

به گزارش ایرنا ، نوبخت اژدری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: معرفی و پرداخت تسهیلات به تعداد 419 طرح سرمایه ای و سرمایه در گردش در زمینه پرورش دام و طیور با اشتغالزایی 872 نفر از محل اعتبارات بهین یاب ، فراگیر و اشتغال پایدار روستایی از فعالیت های شاخصی است که در سال جاری انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: شروع عملیات اجرایی شهرک دامپروری جغاتای مشگین شهرتوسط شرکت زرین دام پایدار با ظرفیت 2000 راس مولد گاو اصیل شیری 4000 راس کل گله از طرح های ارزشمندی است که تولید شیرو فرآورده های لبنی را در استان بیش از پیش شکوفا می کند.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل همچنین افزود: واگذاری زمین طرح سرمایه گذاری احداث واحد پرورش گوسفند داشتی 10 هزار راس مولد و بز شیری 10 هزار راس مولد 20 هزار راس کل گله به شرکت سپیدان دام کوثر برای پرورش و تولید نژادهای اصلاح شده خارجی گوسفند و بز در شهرستان نمین از دیگر اقدامات انجام شده است.
وی گفت: امسال تلقیح مصنوعی دام های سنگین استان با اسپرم های نرهای اصلاح شده داخلی و خارجی در راستای افزایش تولیدات دامی و کاهش هزینه های تولید انجام شد.
به گفته او ، اجرای طرح توسعه نژاد گاو دومنظوره (سیمنتال) در دامداری های روستایی و تلقیح مصنوعی گاوهای دورگ و بومی با اسپرم گاو دومنظوره از جمله فعالیت های شاخص امور دام استان در سال جاری است.
استان اردبیل با بیش از پنج میلیون واحد دامی و مراکز تولید همچون مراکز متعدد پرورش دام و طیور ، وجود 2 مجتمع عظیم کشت و صنعت و دامپروری مغان ، کارخانه های متعدد خوراک دام و طیور ، سه باب کشتارگاه صنعتی دام و پنج باب کشتارگاه صنعتی طیور یکی از استان های مهم این بخش در رشد اقتصادی کشور است.
6018/6016

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد كشاورزي اردبيل دام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۸۸۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید بتن آماده در تهران | با مقاوم‌ترین بتن پروژه‌های خود را اجرا کنید

بتن به ترکیب سیمان، آب، سنگدانه و برخی افزودنی‌ها گفته می‌شود. اما در صنعت ساختمان، دو نوع بتن مورد استفاده قرار می‌گیرد. بتن آماده و دستی که هر یک دارای ویژگی‌های مخصوص به خود هستند.

بهترین مرجع برای خرید بتن آماده در تهران کدام کارخانه است؟

در صنعت ساختمان از مصالح مختلفی استفاده می‌شود که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به بتن اشاره کرد. درواقع بتن در تمام پروژه‌های عمرانی مانند ساختمان‌های مسکونی، تجاری و حتی سازه‌های شهری استفاده می‌شود. طی سال‌های اخیر به علت وضع مقررات جدید و همچنین اهمیت افزایش مقاومت سازه‌ها در برابر زلزله، بتن کارگاهی یا دستی جای خود را به بتن آماده داده است. به همین خاطر در بیشتر پروژه‌های عمرانی در شهرهای مختلف کشور از جمله تهران، بتن آماده به پرکاربردترین متریال تبدیل شده است. در این مطلب نکات خرید بتن آماده در تهران را بررسی و در نهایت بهترین مرجع برای خرید این نوع بتن را به شما معرفی می‌کنیم.

بتن آماده چیست و چه تفاوتی با بتن دستی دارد؟

قبل از این که به سراغ نکات خرید بتن آماده در تهران برویم، بهتر است کمی با این مصالح ساختمانی آشنا شویم. به‌طور کلی بتن به ترکیب سیمان، آب، سنگدانه و برخی افزودنی‌ها گفته می‌شود. اما در صنعت ساختمان، دو نوع بتن مورد استفاده قرار می‌گیرد. بتن آماده و دستی که هر یک دارای ویژگی‌های مخصوص به خود هستند. بتن آماده به مصالحی گفته می‌شود که با استفاده از دستگاه‌های پیشرفته و اندازه‌گیری دقیق افزودنی‌ها در کارخانجات تولید می‌شود. سپس بتن آماده توسط کامیون‌های میکسر به موقعیت پروژه منتقل و با استفاده از پمپ فرایند بتن‌ریزی انجام می‌شود. حال سوال اینجاست که بتن آماده چه تفاوتی با بتن دستی دارد و چرا در بیشتر پروژه‌های عمرانی از نوع آماده این مصالح استفاده می‌شود؟

طرح اختلاط و نسبت دقیق آب به سیمان در فرایند تولید بتن از اهمیت بالایی برخوردار است. به عبارت دیگر، کوچک‌ترین تغییر در طرح اختلاط بتن می‌تواند خواص فنی آن را به‌صورت کامل دچار تغییر کند. برای مثال، افزایش آب باعث افزایش کارایی بتن و کاهش مقاومت آن می‌شود. به دلیل پیچیدگی این فرایند، تولید بتن به‌صورت دستی با خطای زیادی همراه است و محصول نهایی مقاومت، کارایی و کیفیت استانداردی نخواهد داشت و نمی‌توان از آن در اجرای بخش‌های اصلی سازه مانند فونداسیون، تیر و ستون استفاده کرد. درواقع می‌توان گفت که تفاوت اصلی بتن آماده و دستی در کیفیت این دو مصالح است.

مزایای خرید بتن آماده در تهران برای اجرای پروژه‌های عمرانی

همان‌طور که اشاره شد، در بیشتر پروژه‌های عمرانی به‌جای بتن دستی، از بتن آماده استفاده می‌شود. دلیل محبوبیت بتن آماده در مرحله اول کیفیت بالاتر این مصالح و در مرحله بعدی الزام قانونی سازندگان برای استفاده از این نوع بتن است. طبق قوانین موجود، سازندگان نباید از بتن دستی برای بتن‌ریزی اسکلت سازه و اجزای مهم آن استفاده کنند.

در ادامه مهم‌ترین مزایای خرید بتن آماده در تهران را بررسی می‌کنیم:

بتن آماده با دقیق‌ترین طرح اختلاط تولید می‌شود مقاومت بسیار بالای بتن آماده امکان تعیین مقاومت بتن آماده برای اجرای پروژه‌های عمرانی خاص و حساس کاهش مصرف میزان سیمان و در نتیجه کاهش هزینه‌های بتن‌ریزی پروژه‌های عمرانی سرعت بالاتر بتن‌ریزی با استفاده از بتن آماده عدم نیاز به اختصاص فضا برای تولید بتن در کارگاه عمرانی تطبیق‌پذیری بالای بتن آماده امکان سفارش انواع بتن آماده مانند بتن خود متراکم، بتن سبک و ... نکات خرید بتن آماده در تهران

تا به اینجا با اهمیت خرید بتن آماده در تهران آشنا شدیم. حال نوبت آن است که به سراغ بررسی برخی نکات در زمان خرید این نوع بتن از شرکت‌های فعال در این زمینه برویم. یکی از نکات مهم در این زمینه، انتخاب مجموعه‌ای است که انواع بتن آماده را تولید کند. برای مثال اگر در یک پروژه عمرانی به بتن سبک نیاز داشتید، باید به سراغ مجموعه‌ای بروید که علاوه‌بر تولید بتن آماده استاندارد، این نوع بتن مدرن را نیز تولید می‌کند. در ادامه دیگر نکات مهم خرید بتن آماده در تهران را بررسی می‌کنیم:

سفارش بتن آماده در زمان مناسب: در برخی از ماه‌های سال، صنعت ساختمان رونق بسیار زیادی پیدا می‌کند و به همین خاطر تقاضا برای خرید بتن آماده در تهران بالا است. از طرف دیگر زمان بتن‌ریزی نیز اهمیت زیادی در فرایند اجرای پروژه دارد. به همین خاطر در زمان خرید بتن آماده در تهران باید نسبت به زمان سفارش دقت کافی داشته باشید. خرید بتن از یک مجموعه باسابقه: فرایند کنترل کیفی و دقت روی فرایند تولید بتن آماده در کارخانجات تولید بتن متفاوت است. به همین خاطر شما باید بتن مورد نیاز پروژه عمرانی خود را از یک مجموعه معتبر و باسابقه خریداری کنید. توجه به فاصله کارخانه تولید بتن آماده تا موقعیت پروژه: نکته بسیار مهم دیگر در زمینه خرید بتن آماده در تهران، توجه به فاصله کارخانه تولید بتن تا موقعیت مکانی پروژه است. افزایش فاصله باعث می‌شود که بتن آماده در زمان بتن‌ریزی کارایی مناسبی نداشته باشد. سفارش بیشتر از مقدار مورد نیاز: با توجه به این که در زمان بتن‌ریزی، مقداری بتن در پمپ و میکسر باقی می‌ماند، همواره 5 تا 10 درصد بیشتر از نیاز خود بتن آماده سفارش دهید.

خرید باکیفیت‌ترین بتن آماده در تهران از فهاب بتن

اگر به دنبال خرید بتن آماده در تهران هستید، ما مجموعه فهاب بتن را به شما پیشنهاد می‌کنیم. فهاب بتن یکی از قدیمی‌ترین کارخانجات تولید بتن آماده در تهران است که علاوه‌بر بتن استاندارد، انواع پیشرفته و مدرن این متریال مانند بتن خودتراکم، پرمقاومت و بتن سبک را نیز تولید می‌کند. پیشنهاد می‌کنیم که سری به وب‌سایت این مجموعه بزنید و سفارش بتن آماده خود را در وب‌سایت فهاب بتن ثبت کنید.

کد خبر 746988

دیگر خبرها

  • رصد ۳۰ نمونه از محصولات کارخانجات خوراک دام و طیور در کرمان 
  • رعایت توصیه‌های بهداشتی، ضامن تولید واحدهای مرغداری است
  • بانه ، قطب تولید گوشت مرغ در استان
  • خرید بتن آماده در تهران | با مقاوم‌ترین بتن پروژه‌های خود را اجرا کنید
  • کاهش تولید علوفه در کشور بر اثر کمبود بارش ها
  • واکسیناسیون ‌۸۷۵ هزار قطعه طیور بومی در سیستان و بلوچستان
  • ۷.۵میلیارد دلاری که بازار را تنظیم نکرد
  • ۹۵ هزارتن نهاده دامی در اختیار جامعه عشایر قرار گرفت
  • بررسی گواهی بهداشتی بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ محموله دام و طیور در طبس
  • نهاده مدت دار در اختیار دامداران و مرغداران قرار می‌گیرد