Web Analytics Made Easy - Statcounter

طرح مکمل یاری ویتامینD و آهن در مدارس رفسنجان از امروز بصورت نمادین در مدرسه دخترانه سید محسن علوی با حضور رئیس آموزش و پرورش آغاز شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان ، با همکاری اداره آموزش و پرورش و معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ، طرح مکمل یاری آهن و ویتامین دی از امروز در مدارس رفسنجان آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید کاظم حسینی پور رئیس اداره اموزش و پرورش رفسنجان صبح امروز  در مراسم آغاز این طرح که به میزبانی دبیرستان دخترانه سید محسن علوی برگزار شد ، بیان داشت: در جامعه اسلامی اهتمام به بهداشت روان و جسم تاکید شده است دانش آموزان نیاز دارند تا در سبد غذایی آنان مواد غذایی و مکمل های غذایی سالم قرار گیرد، سلامتی افراد جامعه سالم در گروه رعایت همین نکات بهداشتی است .

وی افزود: با وجود اجرای طرح تحول نظام سلامت هنوز هم دغدغه هایی برای خانواده ها در بحث درمان وجود دارد و اگر شما دانش اموزان کمک کنید این درمان ها کاهش می یابد.

حسینی پور از معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان نیز به جهت یاری رسانی به آموزش و پرورش برای اجرای طرح های مختلف بهداشتی و سلامت قدردانی کرد.

پروین نخعی مدیر گروه سلامت جمعیت و خانواده معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان نیز در جمع دانش اموزان مدرسه علوی اظهار داشت: سلامت را همه ما باید از خودمان شروع کنیم ، کمبود ویتامین ها در بدن یک معضل است ، تغذیه سالم، ورزش سالم و خواب سالم شاهراه های سلامت هستند .

نخعی صبحانه را مهمترین وعده غذایی دانست و گفت: میان وعده های سالم استفاده کنیم برای پیشگیری از کم خونی مکمل اهن ضروری است و غذاهای اهن دار انواع گوشت، حبوبات سبزیجات برگ تیره و تخم مرغ مصرف کنیم.

نخعی گفت: مصرف لبنیات همراه غذا و چای بعد از غذا جذب اهن را کاهش می دهد.

گفتنی است طرح مکمل یاری هرساله با هدف پیشگیری از بروز کمبود اهن و ویتامین دی از مهرماه در مدارس دخترانه و پسرانه متوسطه اول و دوم آغاز می شود، توزیع آهن به مدت چهار ماه و ویتامین دی تا پایان سال تحصیلی انجام می شود .

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۸۸۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای تهران در مدار سلامت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، شاخص لحظه‌ای کیفیت هوای شهر تهران در ساعت ۱۲ امروز روی عدد ۷۶ و در شرایط سالم قرار داشت و این در حالیست که ۲۴ ساعت گذشته نیز شاخص کیفیت هوا با قرار گرفتن روی عدد ۷۷ در شرایط سالم بود.

بر اساس اطلاعات دریافتی از ایستگاه‌های سنجش کیفیت هوای شهر تهران تمامی نقاط پایتخت در وضع سالم قرار دارد و هیچ نقطه‌ای از پایتخت ناسالم نیست. 

از ابتدای امسال تاکنون، پایتخت نشینان ۵ روز هوای پاک و ۲۸ روز هم هوای سالم استنشاق کردند.

سال گذشته و براساس روز شمار شاخص آلودگی در مجموع ۱۰ روز هوای پاک، ۲۳۶ روز هوای قابل قبول، ۱۰۷ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و ۱۲ روز هوای ناسالم برای تمامی گروه‌ها در پرونده شاخص آلودگی هوای پایتخت ثبت شده است.

دیگر خبرها

  • جمعیت سالم عامل اقتدار هر کشور است
  • رشد انفجاری موها با مصرف این ماده غذایی
  • ‌توزیع بیش از یک میلیون مکمل آهن در مدارس دخترانه فارس
  • تقویت نظارت ها بر عرضه بهداشتی شیر در مدارس از مهمترین مصوبات کمیته صیانت از سلامت و امنیت غذایی مردم
  • هوای تهران در مدار سلامت
  • ضرورت مصرف مکمل‌ها در زمان‌های مشخص برای بهبود جذب آن‌
  • تغذیه سالم یادگیری دانش‌آموزان را افزایش می‌دهد
  • ویژگی‌های یک بشقاب غذای سالم
  • مواد غذایی مضر برای سلامت قلب
  • نواخته شدن زنگ سلامت در مدارس کهگیلویه وبویراحمد