Web Analytics Made Easy - Statcounter

کمیسیون اروپا از ایالات متحده و روسیه خواست تا مذاکرات برای حفظ پیمان تسلیحات هسته‌ای را دنبال کنند. ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۱ بین الملل اروپا آمریکا نظرات

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه، پس از آنکه دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا تهدید کرد که واشنگتن خروج از پیمان نیروهای هسته‌ای میان برد با روسیه را مورد بررسی قرار می دهد، کمیسیون اروپا امروز دوشنبه از واشنگتن و مسکو خواست تا این پیمان را حفظ کرده و به مذاکرات هسته ای ادامه دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، کمیسیون اروپا تاکید کرده است که پیمان نیروهای هسته‌ای میان برد موسوم به "آی ان اف" بیش از 3 دهه است که پایه و اساس اصلی دفاع از امنیت اروپا بوده است.

سخنگوی کمیسیون اروپا در جمع خبرنگاران گفت: آمریکا و روسیه باید به مذاکره سازنده برای حفظ این پیمان ادامه دهند و از این مساله مطمئن شوند که این پیمان به طور کامل و قابل راستی آزمایی اجرا می شود.

وی افزود: این پیمان برای امنیت اروپا و جهان اهمیت زیادی دارد. پیمان نیروهای هسته‌ای میان برد تاثیر مهمی در پایان جنگ سرد، پایان رقابت تسلیحات هسته‌ای داشته و یکی از ساختارهای اصلی امنیت اروپا در 30 سال گذشته به شمار می رود. به لطف این پیمان حدود 3 هزار فروند موشک مجهز به کلاهک های هسته ای و متعارف نابود شده است. این پیمان نقش مهمی در اجرای تعهدات خلع سلاح در چارچوب پیمان ان پی تی دارد.

پیمان موشک های میان برد و موشک های برد کوتاه 8 دسامبر 1987 در زمان سفر میخائیل گورباچف به واشنگتن به امضا رسید. برای نخستین بار موشک هایی با برد از 500 تا 1000 و از 1000 تا 5000 کیلومتر شامل کاهش شدند از جمله موشک های نوع «ار-12 و ار-14» که اتحاد شوروی در سال 1962 در کوبا مستقر کرده بود و بحران کارائیب را دامن زد.

در ماه مه 1991 این پیمان کاملا اجرا شد و تا آن زمان اتحاد شوروی 1752 موشک بالستیکی و بالدار زمین پایه را نابود کرده بود و آمریکا نیز 859 موشک از این نوع را از بین برد. در عین حال هر یک از طرفین این قرارداد می تواند بطور یکجانبه با ارائه ثبوت قانع کننده در باره ضرورت خروج از آن از پیمان منع موشک های هسته ای میان برد خارج شود.

انتهای پیام/

R1036247/P36446/S8,89,1128/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۸۸۹۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: موجودیت اوکراین به غرب وابسته است

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز جمعه در اظهاراتی عنوان کرد هیچ همبستگی میان کشورهای اتحادیه اروپا در مواجه با سیاست بلوک در قبال روسیه وجود ندارد.

به گزارش ایسنا، بورل در سخنرانی در دانشگاه آکسفورد گفت: تمامی کشورهای اتحادیه اروپا این ارزیابی (که روسیه تهدیدی برای موجودیت است) را ندارند. برخی کشورهای اتحادیه اروپا می‌گویند که روسیه تهدیدی علیه موجودیت ما نیست و دوست خوبی محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: اکثریت کشورهای اتحادیه اروپا چنین نظری ندارد اما چندین کشور با چنین دیدگاه پیدا می‌شوند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: دوگانگی سیاسی حال حاضر در آمریکا باعث تاخیر نیم ساله در ارائه کمک‌های نظامی به اوکراین در زمان جنگ شده است.

بورل افزود: نیمی از سال زمان زیادی است و می‌تواند به معنای تفاوت در پیروزی یا شکست باشد.

وی در ادامه گفت: موجودیت اوکراین به ما وابسته است. من می‌توانم با قطع کمک‌ها، ۲ هفته‌ای به جنگ پایان دهم. اگر تامین تسلیحات برای اوکراین را قطع کنم، اوکراین نمی‌تواند مقاومت کند، تسلیم خواهد شد و جنگ به پایان می‌رسد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ایجاد یک اتحادیه دفاعی هدفی دور از دسترس در اتحادیه اروپا
  • روسیه: آمریکا در تکاپوی جایگزین‌کردن زلنسکی است
  • هشدار روسیه به آمریکا درباره استقرار موشک در منطقه آسیا-اقیانوسیه
  • اتحادیه اروپا اپل را مجبور می‌کند که iPadOS را باز کند
  • بورل: همه اعضای اتحادیه اروپا روسیه را «تهدید» نمی‌دانند
  • بورل: آمریکا دیگر هژمونی ندارد؛ روسیه تهدیدی وجودی برای اروپاست
  • آمریکا دیگر هژمونی ندارد/ روسیه تهدیدی وجودی برای اروپاست
  • بورل: آمریکا دیگر هژمونی ندارد/ روسیه تهدیدی وجودی برای اروپاست
  • بورل: موجودیت اوکراین به غرب وابسته است
  • بورل: هیچ همبستگی میان اروپا درباره روسیه وجود ندارد