Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-16@20:16:21 GMT

«محمد بن سلمان» صدام جدید است

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۸۹۰۱۷

«محمد بن سلمان» صدام جدید است

یک روزنامه انگلیسی در یادداشتی درباره ولی‌عهد عربستان سعودی نوشت وی یک فرد بی‌ثبات و تشنه به خون است که این تمایل وی تهدید علیه کشورهای منطقه است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو،  «مایکل برلِیت» نویسنده انگلیسی در یادداشتی برای روزنامه «میل‌آنلاین» درباره ولی‌عهد سعودی «محمد بن سلمان» نوشته است وی، فردی بی‌ثبات است که علاقه‌اش به خونریزی، تهدیدی علیه تمام منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برلیت برای میل آنلاین نوشته ا ست، حداقل اکنون سرنوشت «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار عربستانی مخالف حکومت که بعد از ورود به کنسولگری ریاض در ترکیه ناپدید شده بود، مشخص شده و عربستان سعودی در نهایت تایید کرد که وی داخل کنسولگری کشته شده است.

نویسنده افزود، خاشقچی چقدر بدشانس بوده که با پانزده آدم‌کش تربیت‌شده که یکی از آن‌ها محافظ ولی عهد سعودی بود، درگیر شده است. خبر مرگ خاشقچی را مقام‌های ترکیه‌ای منتشر کردند و  تبعات دیپلماتیک و اعتباری این ماجرا، آسیب‌های زیادی به پادشاهی سعودی زده است.

میل آنلاین ادامه داد، اولین تفسیر این است که خاشقچی تهدیدی برای عربستان سعودی به نظر می‌رسیده اما وی مشاور سرویس‌های امنیتی عربستان سعودی بود که در ستونی در واشنگتن پست به رژیم کنونی عربستان سعودی انتقاد می‌کرد. 

این روزنامه نوشت، مسئله نگران‌کننده این است که ولی عهد ۳۳ ساله سعودی، در حالی که خود را یک اصلاح طلب نشان داده است، به سرعت به فردی غیرمنطقی و مستبدی  بی‌ثبات برای رقابت با «صدام حسین» مرحوم تبدیل می‌شود. کویتی‌های نگران نیز بن سلمان را صدام کوچک می‌نامند و می‌ترسند که وی برنامه‌هایی برای امارت آسیب‌پذیر آن‌ها داشته باشد. 

میل آنلاین ادامه داد، آژانس اطلاعات فدرال آلمان ماه دسامبر سال ۲۰۱۵ گامی غیرعادی برداشت و گزارشی درباره تغییر نسل در رهبری سعودی منتشر کرد. این گزارش هشدار داده بود که قدرت در عربستان در دست بن سلمان خواهد بود و پیش‌بینی کرد بن سلمان تلاش خواهد کرد جانشین پدرش شده و به رهبری مانند صدام برای جهان اسلام تبدیل شود. 

نویسنده میل آنلاین ادامه داد، آژانس اطلاعات آلمان این ترس را داشت که بن سلمان یک قمارباز باشد که از قدرت نظامی برای انجام کارهایش استفاده می‌کند. اما این اظهارات برای یک سازمان اطلاعاتی بویژه با در نظر گرفتن رابطه شیمیایی قوی میان دو کشور، عجیب بود مگر اینکه این آژانس به مدارک شفافی دسترسی داشته باشد. 

مایکل برلِیت نویسنده انگلیسی افزود، به نظر می‌رسد آلمانی‌ها درباره ثبات بن سلمان درست گفته‌اند. در دوره وی جنگ یمن اتفاق افتاده و ادامه دارد، جنگی که جان ده‌ها هزار نفر را گرفته و به موجب آن میلیون‌ها نفر از گرسنگی رنج می‌برند. همچنین، سال گذشته نیز، بن سلمان «سعد الحریری» نخست وزیر لبنان را زندانی کرد تا وی را مجبور به استعفا کند. علاوه بر آن، بن سلمان امیدوار بود «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا را برای راه‌اندازی جنگ فاجعه‌باری علیه ایران تحریک کند و نزدیک بود به قطر تجاوز کند. 

برلیت در انتها نوشت، لازم است سلمان، پادشاه عربستان بداند که پسر قاتلش، اکنون چهره‌ای مخدوش در نظر کل جهان دارد پس سلمان باید درباره جانشینی سلطنت خود تجدید نظر کند. برای انگلیس هم گرچه فروش تسلیحات این کشور به عربستان سعودی بسیار سودمند است اما تنها یک درصد از کل صادرات این کشور را تشکیل می‌دهد و دولت انگلیس نباید به این خاطر چاپلوسی آل سعود را کند. 

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: بن سلمان ولیعهد عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۸۹۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوک به سعودی‌ها؛ ستاره النصر به دنبال ترک عربستان

ستاره تیم فوتبال انصر عربستان به دنبال جدایی از این تیم است.
 
 بعد از انتقال کریستیانو رونالدو به النصر عربستان بعد از جام جهانی ۲۰۲۲، در تابستان گذشته ستاره‌های مطرح دنیا با عقد قرارداد‌های سنگین راهی فوتبال عربستان شدند.
 
یکی از این بازیکن آیمریک لاپورت مدافع سابق منچسترسیتی و تیم ملی اسپانیا بود که بعد از فتح سه‌گانه با سیتیزن‌ها راهی عربستان شد و به تیم النصر پیوست. این در حالیست که حالا خبر رسیده این بازیکن به فکر ترک این کشور است.
 
با تایید بسیاری از رسانه‌های مطرح اسپانیایی مدافع تیم ملی اسپانیا در تلاش است تا در تابستان از النصر جدا شود و راهی کشور خود شود. گفتنی است مدیران النصر به دنبال حفظ او هستند، اما در صورت جدایی وی آنها به سراغ خیمنز مدافع تیم اتلتیکو مادرید خواهند رفت.

منبع: ایرنا

tags # کریستیانو رونالدو سایر اخبار غذای ویژه انسان‌های اولیه چه بود و چه مزه‌ای داشت؟ | دستور پخت یک غذای مخصوص نئاندرتال‌ها! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟! انسان‌های نخستین چگونه صحبت می‌کردند؟

دیگر خبرها

  • تغییر محسوس سیاست خارجی عربستان
  • عربستان: جهان کشتار ۳۳ هزار انسان را در غزه نادیده گرفته است
  • فرش قرمز پاکستان برای وعده سرمایه‌گذاری عربستان
  • به جز عربستان، امارات هم علیه ایران با اسرائیل همکاری کرد
  • نگاه دولت‌های عربی به درگیری ایران و اسراییل
  • شوک به سعودی‌ها؛ ستاره النصر به دنبال ترک عربستان
  • تاکید السودانی و بن سلمان بر لزوم توقف تجاوزات به غزه
  • پروژه پر سروصدای «نئوم» عربستان سعودی آب رفت!
  • شوک به سعودی‌ها؛‌ ستاره النصر به دنبال ترک عربستان
  • پروژه «خط» عربستان سعودی در حال سقوط