Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@23:54:55 GMT

متروی تبریز به یک مطالبه عمومی تبدیل نشده است

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۸۹۱۳۹

متروی تبریز به یک مطالبه عمومی تبدیل نشده است

به گزارش خبرنگار مهر، ظهر دوشنبه به همت سازمان قطار شهری تبریز تور رسانه ای خبرنگاران و اصحاب رسانه از ایستگاه های مترو تبریز برگزار شد و آنها در جریان روند پیشرفت کاری قطار شهری تبریز قرار گرفتند.

مصطفی مولوی فرد، مدیر عامل متروی تبریز در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به طولانی شدن روند احداث مترو در تبریز باید گفت مترو به یک قصه تبدیل شده است و عوامل زیادی در این راستا دخیل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با وجودی که تا کنون ۱۸۰۰ میلیارد تومان برای مترو تبریز هزینه شده است ولی کمتر از نصف پروژه مترو به بهره برداری رسیده و تا کنون ۱۱ایستگاه آن به بهره برداری رسیده و البته هیچکدام از ایستگاه ها کامل نشده و ناقص هستند .

مولوی خاطرنشان کرد: یکی از علل تمام نشدن متروی تبریز این است که مترو به یک مطالبه عمومی شهروندان تبدیل نشده است و رسانه ها در این میان باید این موضوع را با تولید محتوا به مطالبه عمومی جامعه تبدیل کرده و مسوولان را مجبور کنند تا با اختصاص اعتبار مورد نیاز در به پایان رساندن این پروژه تلاش کنند.

مدیر عامل متروی تبریز در ادامه در خصوص خطوط مترو تبریز گفت: قطار شهری تبریز چهار خط مصوب دارد که خط یک به طول ۱۷کیلومتر بسه فاز تقسیم می شود که دوفاز ان از میدان ائل گلی تا میدان ساعت در مدار بهره برداری قرار گرفته است. از ۱۸ ایستگاه خط یک تعداد ۱۰ ایستگاه با وجود نواقصی از قبیل سیستم الکترونیکی pls)سیستم اعلام مسافر)، سیستم مخابراتی و سیستم سیگینالینگ به بهره برداری رسیده و همزمان عملیات رفع نواقص در دست اقدام است.

وی ادامه داد: خط دو قطار شهری تبریز به طول ۲۲ کیلومتر و شامل ۲۰ ایستگاه  از قراملک تا دانشگاه آزاد تبریز با اعتبار ۵۱۵۵میلیارد ریال  در دست اقدام است و خط سوم نیز از با امتداد شمالی و جنوبی و به طول ۱۵ کیلومتر و شامل ۱۴ ایستگاه از فرودگاه بین المللی تبریز آغاز و با عبور از میدان آذربایجان و خیابان انقلاب و از طریق دانشسرا و خیابان ارتش به پایانه بزرگ اتوبوس های شهری تبریز جنب بزرگراه شهید کسایی ختم می شود.

مولوی در مورد خط چهار متروی تبریز افزود : خط چهار به طول ۱۵ کیلومتر شامل ۱۸ ایستگاه  از میدان آذربایجان آغاز و به انتهای خیابان شهید رجایی ختم می شود و از ویژگی های منحصر به فرد این خط که به صورت لوپ طراحی شده حلقه اتصالی بین تمامی خطوط ریلی مترو تبریز است.

کد خبر 4438267

منبع: مهر

کلیدواژه: تبریز قطار شهری متروی تبریز اربعین ۹۷ اربعین 97 اربعین حسینی بوشهر گرگان مرز مهران کرمانشاه مشهد یاسوج شهرکرد شیراز خرم آباد خطبه های نماز جمعه خبرگزاری مهر سنندج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۸۹۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«ایستگاه ۱۰۶»؛ ریشه‌های تهاجم فرهنگی را واکاوی می‌کند

منصوره کردی مدیر گروه تاریخ و اندیشه رادیو فرهنگ در خصوص برنامه «ایستگاه ۱۰۶» گفت: «ایستگاه ۱۰۶» برنامه‌ای در قالب ترکیبی است که کلیه بخش‌های آن در یک موقعیت ثابت، از یک قطار، اجرا می‌شود. گوینده در نقش بازرس به همراه مامور کنترل بلیط، حلقه اتصال بخش‌های برنامه است.

وی درباره محوریت موضوعی برنامه توضیح داد: تاریخ، گردشگری، فرهنگی، ادبی و واکاوی ریشه‌های تهاجم فرهنگی و آشنایی با رسوم ارزشمند ایرانی، اسلامی از محور‌های اصلی برنامه است.

کردی با اشاره به هدف این برنامه گفت: برنامه «ایستگاه ۱۰۶» با هدف اطلاع رسانی و سرگرمی شنبه تا چهارشنبه، از ساعت ۱۸ با رویکرد معرفی ارزش‌ها و شاخص‌های فرهنگی، ایرانی، اسلامی، ترویج فرهنگ مطالعه و ... تقدیم مخاطبان رادیو فرهنگ می‌شود و در نخستین قسمت برنامه حرکت قطار از تهران به مقصد قزوین بوده که علاوه بر معرفی خود ظهر قزوین به شهر‌های این استان سر می‌زنیم.

وی افزود: در این برنامه آشنایی با مناطق گردشگری شهر قزوین، آشنایی با مشاهیر شهر قزوین، مناسبت تاریخی: روز بزرگداشت عطار نیشابوری و ... مورد توجه قرار گرفته است.

مدیر گروه تاریخ و اندیشه همچنین در معرفی عوامل برنامه گفت: ایستگاه ۱۰۶ را دو‌گروه برنامه ساز روانه آنتن می‌کنند که آزاده شاهرخ مهر و نازنین حاج سیف الله تهیه کنندگان، نگین خواجه نصیر، داود حیدری و دانیال معنوی و فاطمه اسحاق تبار کویندگان آن هستند که به شکل گردشی هر هفته یک گروه تولید برنامه را عهده دار می‌شود.

نرگس فتحی نویسنده این برنامه نیز توضیح می‌دهد: تاریخ همیشه بی صدا به صفحات تقویم نمی‌پیوندد، درس‌های تاریخ گاهی با سفیر قطار اندیشه از هر راهی که بیابد خود را به گوش‌های مشتاق می‌رساند. این بار اهالی فرهنگ، در ایستگاه ۱۰۶ منتظر سر رسیدن قطار پر از دانایی اند تا عصر خود را با شنیدن و لبخند روشن‌تر کنند. 

وی ادامه داد:برنامه ایستگاه ۱۰۶ با مدیریت منصوره کردی و فکر و تهیه کنندگی نازنین حاج سیف الله و همراهی آزاده شاهرخ مهر، قطاریست از کلمات طربناک و طنازانه که فراخور رسالت گروه تاریخ و اندیشه انجام وظیفه می‌کند. 

این نویسنده گفت: امیدوارم نوشتن من نیز در این ریل قطار، روی خط هدف باشد و بماند، چون تلاش شده برای معرفی ایران عزیز با همه وسعت فرهنگی و ارزش تاریخی به آنچه مغفول مانده هم توجه کنیم 

نازنین حاج سیف الله یکی از تهیه کنندگان‌ایت برنامه نیز گفت: ایستکاه ۱۰۶ در قالب ترکیبی با بخش‌های مختلف به معرفی جاذبه‌های گردشگری می‌پردازد و گفت‌وگو با کارشناسان، نمایش، گزارش و ... از بخش‌های این برنامه است و امیر حسین انصافی نیز بازیگر آن است.

آزاده شاهرخ مهر یکی دیگر از تهیه کنندگان این برنامه است که درباره انتخاب شهر‌های مقصد گفت:ایستگاه صدو شش برنامه شاد و با نشاط عصرگاهی رادیو فرهنگ است قطاری از ایستگاه صدو شش هر روز به مقصد یک شهر حرکت می‌کند. در طول مسیر مسافران قطار (مخاطبان) در کوپه‌های مختلف (تاریخ، ادب، گردشگری، مشاغل، بازی‌های محلی و سلامت و ...) به صورت نمایشی همراه هستند. رادیو قطار هم با پخش قطعات موسیقی، معرفی کتاب، فیلم سینمای و. با شنوندگان همراهی می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

دیگر خبرها

  • قطار ملی ساخت ایران به زودی وارد خطوط مترو می شود
  • بازآفرینی ۵۰۰۰ مترمربع از میدان ساعت تبریز
  • کاهش سرفاصله حرکت قطار‌ها در خط ۷ متروی تهران
  • (ویدئو) قطار بومی مترو هفته آینده وارد خط خواهد شد
  • قطار ملی ساخت ایران به‌زودی وارد خطوط مترو می‌شود
  • قطار ملی ساخت ایران بزودی وارد خطوط مترو می‌شود
  • فیلم | اسبی که می خواست سوار متروی سیدنی شود!
  • واگن های متروی چینی در سالجاری وارد می شوند
  • آغاز فعالیت سه تیم گشت زنی همیاران پلیس در راه آهن لرستان
  • «ایستگاه ۱۰۶»؛ ریشه‌های تهاجم فرهنگی را واکاوی می‌کند