Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-04@18:19:14 GMT

۳۸ میلیارد ریال زکات در استان بوشهر وصول شد

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۸۹۳۲۴

۳۸ میلیارد ریال زکات در استان بوشهر وصول شد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان بوشهر از جذب ۳۸ میلیارد ریال زکات در نیمه نخست امسال در این استان خبر داد. ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۶ استانها بوشهر نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، احمد لطفی ظهر امروز در نشست شورای زکات استان بوشهر، یکی از مشارکت‌های مردم در حل مشکلات نیازمندان را  وصول و پرداخت زکات دانست و اظهار داشت: مردم نیکوکار و دین‌مدار استان بوشهر در پرداخت زکات در کشور پیشتاز هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، با بیان اینکه  زکات‌های وصولی در حل مشکلات مستمندان و مددجویان  هزینه می‌شود افزود: ساخت مسکن نیازمندان، تأمین هزینه‌های درمانی بیماران صعب‌العلاج، کمک به امر تحصیلی دانش‌آموزان و دانشجویان نیازمند، حمایت در امر ازدواج و تأمین جهیزیه نوعروسان و کمک به زنان سرپرست خانوار از محل‌های هزینه کرد زکات در استان بوشهر است.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان بوشهر با اشاره به افزایش 19 درصدی وصول زکات در استان افزود: 38 میلیارد ریال زکات در استان بوشهر در نیمه نخست امسال جذب شدکه نسبت به مدت مشابه سال گذشته 19درصد رشد داشته است.

وی افزود: در راستای توسعه روند جذب و محاسبه زکات تا کنون 3 هزار و 500 دفترچه ثبت زکات در بین کشاورزان استان توزیع شده است .

لطفی خاطر نشان کرد: عمده ظرفیت زکات در استان بوشهر خرما وگندم است که در چند سال اخیر به سبب کاهش بارندگی وکاهش میزان آب تولید محصولات کشاورزی کمتر شده است، اما مردم دین‌دار استان درسال گذشته افزون بر 40میلیارد ریال زکات پرداخت کردند.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر بیان کرد:  زکات جذب شده در نیمه نخست  امسال 80درصد فطریه است ،15 زکات واجب و 5 درصد زکات مستحبی  است.

وی با بیان اینکه از محل زکات جذب شده در نیمه نخست امسال 40مورد جهیزیه برای نوعروسان تامین شد گفت: در این زمینه به درمان 607 بیمار و تحصیل 71 دانش آموز ودانشجو کمک شده است.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان بوشهر افزود: از محل وصول زکات یاد شده  62 مورد احداث مسکن و43 مورد تعمیرات مسکن انجام شد وبه  20 هزار و 368  خانوار نیازمند کمک‌های معیشتی به صورت نقد وکالا  انجام شده است.

وی با اشاره به دریافت زکات خرما گفت: با توجه به فصل برداشت محصول خرما در استان پیش بینی می‌شود امسال افزون بر 45 میلیارد زکات در استان جذب شود .

انتهای پیام/ ت

R41363/P1336/S6,53/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۸۹۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۵۶ بوشهری به حج تمتع اعزام می‌شوند

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، عبدالرسول رنجبر در همایش مناسک حج که با حضور زائران بوشهری برگزار شد، بیان کرد: حداقل مدت انتظار زائران حج تمتع ۱۷ سال است و آخرین ثبت‌نام کنندگانی که به حج امسال اعزام می‌شوند مربوط به سال ۱۳۸۶ هستند.

وی اضافه کرد: امسال ۹۵۶ بوشهری به حج اعزام می‌شوند که ۲۸ نفر از آنها از عوامل حج هستند.

مدیرحج و زیارت استان بوشهر ادامه داد: این افراد با ۷ کاروان به حج تمتع اعزام می‌شوند که یکی از کاروان‌ها از اهل سنت هستند.

به گفته وی اعزام زائران بوشهری ۴ و ۵ خرداد با چهار پرواز انجام خواهد شد و زائران مدینه بعد هستند.

رنجبر اضافه کرد: ۴۸۶ نفر از زائران آقا و ۴۴۲ نفر بانوان هستند که کم سن‌ترین زائر ۱۴ سال سن و مسن‌ترین ۹۲ ساله است.

وی بیان داشت: شعار حج امسال «قرآن محوری، همدلی و اقتدار امت اسلامی و دفاع از فلسطین مظلوم» است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ۹۵۶ بوشهری به حج تمتع اعزام می‌شوند
  • رتبه اول خراسان رضوی در پرداخت تسهیلات اشتغال در کشور
  • پرداخت بیش از ۱۲ میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض به نیازمندان البرزی
  • بهره گیری از ظرفیت‌های منطقه آزاد کیش با هدف خودکفایی مددجویان کمیته امداد
  • هرس و تکریب نخلستان‌های استان بوشهر با ۹ میلیارد ریال
  • معلم بیرجندی با ۱۱ فرزند معنوی
  • حمایت ۶۴۴۰ معلم کرمانی از ایتام کمیته امداد
  • جمع آوری ۵۶۰ میلیارد ریال زکات در خوزستان
  • نصب پنل‌های خورشیدی برای مددجویان خاتم
  • هزینه کرد ۲۰۰۰ میلیارد تومانی برای مددجویان استان کرمانشاه