Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری تقریب؛ پیرحسین کولیوند رئیس کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین اظهار کرد: در ایام راهپیمایی اربعین حسینی در مناطق مرزی غرب و جنوب کشور بای خدمت رسانی به مردم آماده هستیم.

استقرار 900 آمبولانس و 10 بالگرد اورژانس هوایی در مناطق مرزی

کولیوند افزود: 900 دستگاه آمبولانس، 35 دستگاه اتوبوس آمبولانس، 10 فروند بالگرد اورژانس هوایی، 89 مرکز درمانی، 9 بیمارستان صحرایی، 56 کلینیک سیار، 4 دستگاه خودرو ارتباطات و 4 دستگاه تعمیرگاه سیار استقرار دارند؛ در این مدت، 17 هزار نیروی عملیاتی اورژانس، 9 هزار نیروی عملیاتی درمانی، 650 تیم مدیریت بیماری های واگیر و 130 تیم بهداشت محیط در مناطق مرزی حضور دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اصلی‌ترین خدمات  کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین حسینی به زائران اربعین
به گفته وی پوشش درمانی زائران توسط اورژانس پیش بیمارستانی، مراکز درمانی ثابت و سیار، ارائه آموزش های مورد نیاز زائران، پایش بیماری های واگیر در پایانه های مرزی، بازدید از مراکز تهیه و توزیع غذا، نظارت بر آب آشامیدنی، نظارت بر اماکن اقامتی، رفاهی و موکب ها و تهیه خون و فرآورده های خونی مورد نیاز از مهمترین خدمات کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین حسینی در سال 97 است.

سرپرست سازمان اورژانس کشور به سالمندانی که در راهپیمایی اربعین حسینی شرکت می‌کنند توصیه کرد که با پزشک معالج خود مشورت کنند، داروهای مصرفی متناسب با طول سفر و لیست داروهای مصرفی یا خلاصه سیر بیماری را به صورت مکتوب به همراه داشته باشند و پس از بازگشت از زیارت عتبات عالیات، دوباره به پزشک معالج خود مراجعه کنند.

کولیوند گفت: زائران در طول مسیر راهپیمایی اقلامی مانند کوله پشتی مناسب، بار اندک، کفش راحت، لباس مناسب برای گرما و سرما، کلاه لبه دار، داروهای مورد نیاز، بطری آب، ماسک یکبار مصرف، عینک آفتابی، پماد و وسایل پانسمان و دفترچه بیمه را به همراه داشته باشند.

وی اضافه کرد: همچنین زائران در طول مسیر راهپیمایی اربعین حسینی، حتما از آب آشامیدنی سالم (آب لوله کشی) یا آب جوشیده به مدت یک دقیقه، استفاده کنند و از استفاده از لیوان های مشترک، پرهیز کنند و علاوه بر خودداری از حمل مواد غذایی فاسد شدنی در طول سفر، حتما بعد از صرف غذا، چند قطره آبلیمو یا لیموترش تازه استفاده کنند.

رئیس کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین از زائران خواست تا نوشیدن آب و دوغ کم نمک بدون گاز را در طول مسیر راهپیمایی در اولویت قرار داده و ترجیحا از خرما و کشمش به مقدار کم به جای قند در کنار چای استفاده کنند و غذاهایی را بیشتر مصرف کنند که حاوی حبوبات و سبزیجات بیشتری باشد.

کولیوند افزود: زائران و اماکن بین راهی حتما از گرم کردن مکرر غذای مانده و توزیع آن خودداری کنند. البته تمامی افراد درگیر در توزیع آب، چای و غذا باید دارای کارت بهداشت معتبر باشند و رعایت بهداشت فردی در ارائه خدمت، ضروری است.

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۸۹۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم بهره گیری از تمام ظرفیت‌ها برای اعزام زائران اربعین از مرکزی

به گزارش خبرنگار مهر، بهنام نظری ظهر شنبه در نشست ستاد اربعین استان مرکزی اظهار کرد: سال گذشته بیش از ۶۵ هزار نفر به عتبات عالیات اعزام شدند.

وی با بیان اینکه استان مرکزی به عنوان استان معین ایلام در بحث ستاد اربعین است، افزود: استان مرکزی در مسیر تردد بسیاری از استان‌ها و میزبان زائران در کریدور شمال به جنوب قرار دارد از این رو باید از تمام ظرفیت‌ها برای اعزام زائران اربعین بهره گیری شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی با اشاره به ملاحظات امنیتی در اربعین امسال تصریح کرد: در این شرایط تشکیل مواکب در مسیر ترددی زائران در استان، مرز مهران و عراق باید براساس نیاز سنجی و جانمایی ستاد اربعین و ستاد عتبات عالیات این استان صورت پذیرد.

نظری ادامه داد: مجموعه‌هایی که قصد راه اندازی مواکب را دارند باید از طریق ستاد اربعین این مهم را پیگیری کنند و مکان موکب را در مکان اعلامی از سوی ستاد قرار دهند.

وی تاکید کرد: اداره کل غله و خدمات بازرگانی به هیچ وجه نباید بدون هماهنگی به مطالبات موکب‌ها در خصوص تأمین نیاز مواد غذایی پاسخ دهد.

رئیس ستاد اربعین استان مرکزی تصریح کرد: امسال باید ستاد اربعین به بهترین شکل مدیریت شود و شرایطی در پیاده روی اربعین حسینی فراهم شود که تنها دغدغه افراد زیارت باشد که در این راستا باید تمام ظرفیت استان و دستگاه‌های اجرایی بکارگیری شود.

نظری عنوان کرد: با توجه به اقدامات خوب صورت گرفته در سال گذشته، ستاد اربعین استان در بین ستاد اربعین کشور حائز رتبه برتر شد که می‌طلبد اقدامات انجام شده سال گذشته، به عنوان پایه و اساس مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان کرد: تلاش بر این است که اعزام زائران به عتبات عالیات از مبدا استان مرکزی به صورت ریلی انجام شود.

وی تاکید کرد: فرمانداران شهرستان‌ها باید هر چه سریع‌تر ستاد اربعین را تشکیل داده و اداره کل صنعت و معدن و تجارت استان نیز جلساتی را با حضور نمایندگانی از صنایع و ستاد اربعین تشکیل دهد.

کد خبر 6090195

دیگر خبرها

  • تبادل نظر ایران و عراق درباره برگزاری مراسم اربعین در مرز خسروی
  • پیش بینی تردد ۵۰ درصدی زائران عتبات از مرز خسروی در اربعین ۱۴۰۳
  • ۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند
  • تمهیدات لازم از هم اکنون برای مواکب اربعین اندیشیده شود
  • از برنامه برای رفع نقاط پرتصادف تا تمهیدات تسهیل تردد زائران اربعین حسینی
  • ثبت نام طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین آغاز شد
  • نخستین نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی
  • اعزام ریلی زائران به عتبات عالیات از استان مرکزی
  • لزوم بهره گیری از تمام ظرفیت‌ها برای اعزام زائران اربعین از مرکزی
  • کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد