Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری تقریب، هیئت انتخاب نخستین جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی، متشکل از سامان خلیلیان، امیرحسین شفیعی و فاطمه رادمنش، ۱۴ اثر زیر را  به صورت قطعی و مشروط برای حضور در این جشنواره به شرح زیر اعلام کرد: 

«مزرعه آفتاب گردان»/ نویسنده: مرتضی اسدی مرام ـ کارگردان: بهاره سعیدی پناه از کرمانشاه 

«ازحرم تا حرم»/ نویسنده و  کارگردان:  حیدر رضایی از تهران 

«زائری با دستان بسته»/ نویسنده و  کارگردان:  پژمان شاهوردی  از بروجرد

«رهایی»/ نویسنده و  کارگردان:  احمد جعفری ، مارال ایزد بخش از تهران 

«امام غریب»/ نویسنده : پژمان شاهوردی ـ  کارگردان: حسنا قبادی از ایوان غرب

«قالیچه نذری»/ نویسنده و کارگردان:  مهسا افتحی از تفرش

«دزد شریف»/ نویسنده و کارگردان:  سعید  بادینی از  زاهدان

«کفتر به شرط چاقو»/ نویسنده و کارگردان:  سعید خیرالهی از دهلران

«سفر کوتاه و به یاد ماندنی»/ نویسنده و کارگردان:  مهدی حبیبی از ری(مشروط )

«پا طلا»/ نویسنده و  کارگردان:  امیر رجب پور از قزوین( مشروط )

«منذور .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..»/ نویسنده و  کارگردان:  محمد حسین شکرگزار از کرج( مشروط)

«هشتمین خانه»/ نویسنده و کارگردان: هومن میرمعنوی از رشت( مشروط)

«قطار ساعت هشت»/ نویسنده و کارگردان:  مسعود براهیمی از تهران( مشروط)

«تراده»/ نویسنده و  کارگردان:  آرزو جعفری از جیرفت( مشروط)

یادآور می‌شود، نخستین جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی از ۲۷ تا ۳۰ آبان‌ماه سال جاری به دبیری حسین اسحاقی؛ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان برگزار خواهد شد.

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۸۹۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میراث «پل آستر» در سینما

«پل آستر» در کنار این که نویسندگی ماهر و سرشناس بود، در فیلمنامه‌نویسی و حتی کارگردانی در سینما نیز فعال بود.

به گزارش ایسنا، «پل آستر» رمان‌نویسنده معروف آثاری چون سه‌گانه «نیویورک» در حالی در سن ۷۷ سالگی به دلیل عوارض ناشی از بیماری سرطان درگذشت که نه تنها چهره‌ای شاخص در دنیای ادبیات بود، در عرصه سینمایی نیز تاثیرات زیادی داشت و ۱۸ رمان از آثار او از جمله «موسیقی شانس» به فیلم تبدیل شدند.

او خودش نیز وارد عرصه فیلمنامه‌نویسی شد و کار خود را با نگارش فیلمنامه «دود» (۱۹۹۵) با بازی «هاروی کایتل»، «ویلیام هرت» و «جیانکارلو اسپوزیتو» آغاز کرد و این اثر جایزه بهترین فیلمنامه اول را برای آستر از جوایز مستقل اسپریت به ارمغان آورد. همچنین فیلم «دود» که کارگردانی آن را «وین وانگ» بر عهده داشت، موفق به کسب خرس نقره‌ای جایزه هیات داوران از چهل و پنجمین جشنواره فیلم برلین هم شد.

«پل آستر» در دنباله فیلم «دود» با عنوان «صورت آبی» که در سال ۱۹۹۵ ساخته شد در کنار «وین وانگ» به صورت مشترک کارگردانی فیلم را نیز بر عهده داشت و این کمدی که بار دیگر با نقش‌آفرینی «هاروی کایتل» و «جیانکارلو اسپوزیتو» به همراه« لو رید»، «میرا سوروینو» و «مدونا»‌ بود با نقدهای متفاوتی رو به رو شد.

این نویسنده در فیلم «مرکز جهان» در ۲۰۰۱ با فیلمنامه‌ای مشترک با «وین وانگ» بار دیگر کارگردانی را تجربه کرد. این فیلم که نخستین نمایش جهانی خود را در پنجاه و چهارمین جشنواره فیلم کن تجربه کرد، نامزد دریافت جایزه مستقل اسپریت برای بهترین بازیگر زن (مولی پارکر) شد.

در سال ۱۹۹۸، آستر فیلم «لولو روی پل» را نویسندگی و کارگردانی کرد و در سال ۲۰۰۷ در فیلم «زندگی درونی مارتین فراست» با بازی «دیوید تیولیس»، «ایرنه جاکوب» و «مایکل ایمپریولی» بار دیگر نگارش فیلمنامه و کارگردانی را بر عهده داشت.

«آستر» در «دانشگاه کلمبیا»‌ تحصیل کرد و در اوایل دهه ۷۰ میلادی به پاریس مهاجرت کرد و به فعالیت‌های مختلفی از جمله ترجمه کردن پرداخت. او در سال ۱۹۷۴ میلادی به ایالات متحده آمریکا بازگشت و ازدواج کرد.

در ژانویه سال ۱۹۷۹ میلادی پدر «آستر» درگذشت و این اتفاق به دلایلی به نوشتن نخستین کتاب خاطرات این نویسنده منجر شد؛ «اختراع انزواء»  که در سال ۱۹۸۲ میلادی منتشر شد.

«آستر» با انتشار «شهر شیشه» در سال ۱۹۸۵ که نخستین جلد از سه‌گانه «نیویورک» بود به موفقیت چشمگیری دست یافت.

این نویسنده به طور مرتب در دهه ۸۰، ۹۰ و ۲۰۰۰ میلادی بیش از ده‌ها رمان از جمله «قصر ماه» (۱۹۸۹)،‌ «موسیقی شانس» (۱۹۹۰)، «کتاب توهم»‌(۲۰۰۲) و «شب پیشگویی»(۲۰۰۳) منتشر کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تماشای «العهد الأبدی» در کارون
  • رجوع و روایت آتش بلاگری و سلبریتی شدن در روابط زن و شوهری
  • میراث «پل آستر» در سینما
  • در حوزه تئاتر رضوی باید از کلیشه پرهیز کرد/ اهمیت اجرای عمومی
  • سومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی به شناخت ابعاد شخصیت امام رضا (ع) نزدیکتر شد
  • اضافه‌شدن ۶ نمایش به جشنواره تئاتر رضوی برای اجرا در دهه کرامت
  • شش نمایش همراه جشنواره تئاتر رضوی شدند
  • به‌نشر با دست پر به نمایشگاه کتاب تهران می‌ رود / ارائه ۶۰۰ اثر پر فروش و جدید در نمایشگاه کتاب
  • انتشار فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران
  • فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران منتشر شد