Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزاش سرویس بین‌الملل جام نیـوز، ترزا می، رهبر حزب حاکم محافظه‌کار بریتانیا و نخست‌وزیر این کشور روز دوشنبه ۳۰ مهر (۲۲ اکتبر) قانونگذاران پارلمان این کشور را در جریان مذاکرات برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) قرار خواهد داد. طبق بیانیه‌ای که پیش از حضور او در پارلمان منتشر شده ترزا می از "پیشرفت مهم" در مذاکرات خبر خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بر پایه این بیانیه، خانم می تلاش خواهد کرد رئوس پیشرفت‌های به‌دست آمده در مذاکرات سه هفته گذشته پیرامون برگزیت را تشریح کند. نخست‌وزیر بریتانیا به پارلمان خواهد گفت، به توافقی دست یافته که از مباحث مربوط به حاکمیت بر جبل‌الطارق تا همکاری‌های امنیتی در آینده را در بر می‌گیرد.

 

او اظهار میکند: «با مذاکره در مورد همه این مسائل، ۹۵درصد از توافق خروج [بریتانیا از اتحادیه اروپا] و پروتکل‌های مربوط به آن در حال حاضر به سرانجام رسیده است.»

 

اما مسئله مرز بین ایرلند شمالی که قسمتی از بریتانیاست با جمهوری ایرلند که عضو اتحادیه اروپاست، همچنان حل‌نشده باقی مانده است.

 

به گزارش دویچه وله، ترزا می پس از آن که اعلام کرد، حاضر به تمدید دوره انتقالی خروج از اتحادیه اروپا تا یک سال دیگر است به شدت تحت فشار محافظه‌کاران طرفدار برگزیت در حزب خود قرار گرفت. طرفداران سرسخت برگزیت بیم دارند که این دوره انتقالی تا دسامبر ۲۰۲۱ طول بکشد.

 

جمعی از نمایندگان حزب حاکم بریتانیا یکشنبه با انتقاد از شیوه پیشبرد مذاکرات خواستار برگزاری جلسه رأی عدم اعتماد و جایگزینی نخست‌‌وزیر شده‌اند. آن‌ها به ترزا می ۷۲ ساعت مهلت داده‌اند تا توضیحات خود در مورد طرح برگزیت را ارائه دهد.

 

این در حالی است که روز شنبه ده ها هزارتن از مردم لندن دست به راهپیمایی زدند و خواستار برگزاری همه‌پرسی دوم بر سرخروج بریتانیا از اتحادیه اروپا شدند.

 

به گزارش بی بی سی، این راهپیمایی از سوی گروه موسوم به "رای مردم" سازمان‌دهی شده بود که مخالف خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، موسوم به برگزیت است. این گروه می‌گوید "این بزرگترین، مهمترین و پرسروصداترین تظاهرات علیه برگزیت" از زمان برگزاری همه‌پرسی خروج از اتحادیه اروپا بوده است.

 

به گفته این گروه ششصد تا هفتصد هزار نفر در این راهپیمایی شرکت داشتند.

 

بسیاری از مردم پرچم اتحادیه اروپا را در دست داشتند و پلاکاردهایی با خود حمل می‌کردند که به روی آن شعارهایی نظیر"برگزیت آینده مرا دزدید" یا "دوباره از من بپرس" نوشته شده بود.

 

 

به گزارش رادیو فردا، در حال حاضر این نگرانی وجود دارد که بریتانیا ممکن است بدون دست یافتن به توافقی با اتحادیه اروپا در مارس سال آینده مجبور به خروج از این اتحادیه شود و این ممکن است باعث «هرج‌و‌مرج» اقتصادی و حقوقی شود.

 

در حالی که طبق برنامه ریزی انجام شده تنها پنج ماه فرصت تا خروج کامل بریتانیا از اتحادیه اروپا باقی مانده، آینده توافق میان دو طرف بر سر چگونگی این «جدایی» با توجه به شرایط موجود همچنان نامشخص و مبهم است.

 

به گزارش یورونیوز، نمایندگان تمام احزاب سیاسی بریتانیا از درخواست مردم برای برگزاری دومین همه‌پرسی برسرخروج بریتانیا از اتحادیه اروپا حمایت کرده‌اند.

 

هواداران برگزیت می‌گویند که مردم به خروج از این اتحادیه رای داده‌اند و نباید به دمکراسی در بریتانیا لطمه وارد آید.

 

106

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: ترزا می برگزیت اتحادیه اروپا جام نیوز بریتانیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۸۹۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش امیرعبداللهیان به تصمیم اتحادیه اروپا درباره ایران

به گزارش «تابناک» به نقل از وزارت امور خارجه، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به تصمیم اتحادیه اروپا برای وضع تحریم علیه ایران در حساب رسمی خود در برنامه ایکس نوشت: مایه تأسف است که اتحادیه اروپا در ایجاد محدودیت غیرقانونی بیشتر علیه ایران سریع تصمیم می‌گیرد، فقط به این دلیل که ایران از حقش برای دفاع از خود در برابر تجاوزات گستاخانه رژیم اسرائیل استفاده کرده است.

وزیر امور خارجه همچنین نوشت: اتحادیه اروپا نباید از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایتکار اسرائیل پیروی کند. در حالی که رژیم اسرائیل به نسل‌کشی فلسطینیان با ارتکاب جنایات جنگی ترکیبی و حملات موشکی و ایجاد قحطی ادامه می‌دهد، واکنش اتحادیه اروپا به آن تقریباً چیزی بیش از کلمات توخالی نیست.

امیرعبداللهیان تصریح کرد: اتحادیه اروپا باید مسوولانه عمل کرده و رژیم اسرائیل را تحریم کند.

دیگر خبرها

  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • مقررات جدید اروپا برای مبارزه با پولشویی
  • رای پارلمان اروپا به تضعیف قواعد زیست محیطی به نفع کشاورزان
  • پارلمان اروپایی قواعد سلاح برای غیرنظامیان را تشدید کرد
  • انگلیس ۱۶۰۰۰ سرباز و جنگنده در لهستان مستقر می‌کند
  •  تصویب لایحه جنجالی اخراج پناهجویان از بریتانیا
  • وعده انگلیس برای ارائه بزرگترین بسته کمکی به اوکراین
  • بی‌میلی اروپایی‌ها برای کمک بیشتر به اوکراین
  • واکنش امیرعبداللهیان به تصمیم اتحادیه اروپا درباره ایران
  • اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند