Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز همدان، فرماندار شهرستان ملایر با اشاره به اینکه بیش از ۱۰ هزار هکتار از باغ های شهرستان ملایر زیر کشت انگور است گفت : این شهرستان  از نظر تولید کشمش در جایگاه دوم کشور و از نظر تولید انگور در جایگاه سوم کشور قرار دارد.
آقای فتحی با بیان اینکه۸  هزار بهره بردار به صورت مستقیم در برداشت انگور ملایر فعالیت می کنند افزود: ریش بابا ،عسگری ، یاقوتی ، فخری ، صاحبی، شاهانی، خلیلی و کشمشی بی دانه از جمله انگورهای ملایر است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به حضور نماینده فائو در راستای ثبت جهانی انگور دره جوزان گفت: معرفی پتانسیل های ملایر و انگور و کشمش آن به جهان، ایجاد زمینه ارتباط بین المللی برای محققان - باغداران و صنعتگران مرتبط با انگور و کشمش را از مهمترین اهداف ثبت جهانی انگور ملایر بیان کرد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: برداشت انگور تاکستان ملایر ثبت جهانی فائو ملایر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۸۹۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت گندم از مزارع شهرستان دشتی

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، این روز‌ها کشاورزان شهرستان دشتی مشغول برداشت محصول گندم از مزارع خود هستند.

گندم به عنوان یکی از محصولات استراتژیک نقش به‌سزایی در سفره مردم دارد به‌طوری که قوت غالب مردم استان بوشهر نان است.

به گفته مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دشتی امسال ۴۳ هزار هکتار از اراضی این شهرستان به زیر کشت گندم رفته که از این مقدار ۴ هزار هکتار آبی و ۳۹ هزار هکتار نیز دیم است.

احمد ایزدی افزود: با توجه به کم‌بارشی سال زراعی جاری، بیشتر محصول دیم شهرستان به ثمر نرسیده و قابل برداشت نیست و پیش‌بینی می‌شود ۲۰ هزار تن محصول برداشت شود که بیشتر آن از مزارع کشت آبی است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت گل محمدی در شهرستان اشکذر
  • ملایر شاهد یک تحول جدی در حوزه گردشگری و صنایع دستی است
  • برداشت گندم از مزارع شهرستان دشتی
  • تیزر «بارگادون» منتشر شد/ مستندی درباره آداب خوشه‌چینی انگور
  • محوطه تاریخی نوشیجان در فهرست موقت یونسکو ثبت می‌شود
  • برداشت ۱۶ هزار تن سیر در طارم
  • ۱۶ هزار تن سیر در طارم برداشت می‌شود
  • «نوشیجان» در فهرست موقت یونسکو ثبت می‌شود
  • ملایر ظرفیت خوبی برای رونق اقتصادی غرب کشور دارد
  • کشت کلزا در مهاباد ۵ برابر افزایش یافت