Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-23@08:18:39 GMT

ثبت نام بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در سماح

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۸۹۶۱۴

رئیس ستاد اربعین گفت: تا کنون بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در سامانه سماح ثبت نام کرده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شهریار حیدری ظهر امروز دوشنبه در گفتگو با رادیو اربعین تصریح کرد: بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از ثبت نام کنندگان سماح روادید اربعین دریافت کرده اند.

وی افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۵۰ هزار نفر از مرزهای کشور خارج شده اند که بیشترین میزان تردد از مرز مهران بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس ستاد اربعین با اشاره به شرایط جوی شامگاه گذشته گفت: طوفان و بارندگی شدید موجب شد تا جهت حفظ امنیت زائرین حدود چهار ساعت از تردد زوار جلوگیری شده و در محل های پیش بینی شده اسکان داده شوند.

وی تصریح کرد: پس از مساعد شدن شرایط آب و هوایی اجازه تردد به زائرین داده شد.

حیدری در خصوص مصدومان ناشی از طوفان و بارندگی های دیشب نیز افزود: طوفان موجب صدماتی به مواکب در پایانه مهران شده است .

رئیس ستاد اربعین تصریح کرد: هم اکنون مواکب آسیب دیده به کمک نیروهای جمعیت هلال احمر و سپاه پاسداران در حال آماده شدن برای استمرار خدمات به زائرین هستند.

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۸۹۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: طوفان الاقصی شکست راهبردی اسرائیل و حامیانش بود

رئیس جمهور گفت: شکست بزرگ‌تر رژیم صیهونیستی و حامیان او آشکار شدن چهره بدون روتوش و نقاب آنان در تابلویی است که در قامت غزه در برابر دیدگان جهانیان ترسیم شده است. - اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، آیت‌الله سید ابراهیم شامگاه دوشنبه به وقت محلی در آخرین برنامه روز نخست سفر خود به پاکستان، در دیدار جمعی از نخبگان علمی، فرهنگی، مذهبی و اقتصادی پاکستان با بیان اینکه اشتراکات فرهنگی و تاریخی عمیق پیوندهای میان دو ملت ایران و پاکستان را ناگسستنی کرده است، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران پرچم خداخواهی، عدالت‌خواهی و حق‌خواهی را برافراشت و تمام مردمی که از ظلم و ستم ناحق در سراسر عالم به ستوه آمده بودند، دلداده نظامی شدند که پرچم مبارزه با ظلم و استعمار و هدف بزرگ دفاع از حق و عدالت را برافراشته بود.

رئیس جمهور با بیان اینکه شعار جمهوری اسلامی ایران استقلال، آزادی و عمل به دین بر مبنای رای و اراده مردم، یعنی مردمسالاری دینی و اداره کشور و جامعه بدون تکیه به قدرت‌های شرقی و غربی بود، افزود: راهبرد جمهوری اسلامی ایران از ابتدا وحدت و انسجام امت اسلامی، حفظ و ارتقای عزت مسلمانان و مبارزه با بی‌عدالتی، استعمار و ظلم بوده و همواره حامی مظلومان و خصم ظالمان بوده است.

رئیسی بزرگانی همچون محمدعلی جناح و اقبال لاهوری را به اعتبار وجهه ضداستعماری و ضد سلطه‌طلبی آنان همواره مورد توجه و احترام مردم ایران معرفی کرد و اظهار داشت: بعد از جنگ‌های جهانی و شکل‌گیری نظام دو قطبی و پس از آن فروپاشی شوروی، نظام سلطه به درستی احساس کرد که تنها قدرتی که در مقابل او ایستاده و منافع او را به خطر انداخته است، قدرت اسلام و امت اسلامی است و لذا تلاش کرد با ترفندهای مختلف از جمله اختلاف‌افکنی بین مسلمانان، توهین به مقدسات مسلمانان، تشکیل گروهک‌های افراطی و به خدمت گرفتن افراد سست عنصر در میان حاکمان برخی کشورهای اسلامی این قدرت را که در مقابل سلطه‌گری او قد برافراشته بود، تضعیف و از میدان خارج کند.

رئیس جمهور اضافه کرد: نظام سلطه تلاش کرد به مدد امپراطوری رسانه‌ای ادراک مردم مسلمانی که در برابر سلطه‌طلبی‌های او ایستادگی می‌کردند، تغییر دهد، اما با نصرت الهی و با وجود مردم آگاه و بابصیرتی که دوست و دشمن را از یکدیگر می‌شناسند ترفندهای او خنثی و موفق نشد این قدرت عظیم را تضعیف کند.

رئیسی در ادامه با اشاره به سابقه 75 ساله کشتار، ویرانی و مظالم فراوان رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین با حمایت‌های بی‌چون و چرای آمریکایی‌ها و کشورهای غربی گفت: صهیونیست‌ها و حامیان آنها تصور می‌کردند با عادی‌سازی روابط با برخی کشورهای اسلامی مسئله یک تاریخ، غصب و ویرانگری و کشتار به حاشیه می‌رود، اما طوفان‌الاقصی همه محاسبات و تصورات آنها را برهم زد.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: عملیات طوفان‌الاقصی شکست اطلاعاتی، نظامی، امنیتی و بالاتر از همه اینها شکستی راهبردی برای رژیم صهیونیستی و حامیان او بود که به هیچ وجه قابل جبران نیست. بعد از جنایات اخیر رژیم صهیونیستی دیگر هیچ حکومت اسلامی نمی‌تواند دم از عادی‌سازی روابط بزند، چرا که امروز سران رژیم صهیونیستی و حامیان او به ویژه آمریکا و برخی کشورهای غربی منفورترین چهره‌ها نزد افکار عمومی جهانیان هستند.

رئیسی با اشاره به اعتراف رسمی آمریکایی‌ها به تشکیل داعش از سوی دولت این کشور گفت: داعش تشکیل شد تا اوضاع کشورهای اسلامی را برهم بزند اما با وجود همه جنایت‌ها و خونریزی‌هایی که در زنجیره اقدامات و توطئه‌های نظام سلطه علیه کشورهای اسلامی و قدرت ظلم‌ستیز اسلام مرتکب شد، نتوانستند کاری از پیش ببرند و این به مدد بصیرت و آگاهی مسلمانان بود.

رئیس جمهور افزود: نقش‌آفرینی اجتماعی و حضور مردم مسلمان در خیابان‌ها از جمله در پاکستان و اعلام حمایت آنان از فلسطین و فریاد علیه ظلم رژیم صهیونیستی و حامیانش در بازدارندگی جنایات این رژیم کودک‌کش و شکست ابهت و قدرت پوشالی او و حامیانش بسیار موثر است.  دکتر رئیسی کشتار زنان و کودکان فلسطینی در غزه و حمایت آمریکایی‌ها و غربی‌ها از این جنایات را مایه تاسف عمیق و ناکارآمدی سازمان‌های بین‌المللی مدعی دفاع از حقوق بشر در متوقف نمودن این جنایات وحشیانه را مایه تاسفی بیشتر و بالاتر توصیف و تصریح کرد: این وضعیت، ناکارآمدی و ناعادلانه بودن ساختار کنونی حاکم بر جهان را بیش از همیشه و برای همگان آشکار کرده و امروز همه مردم جهان و به خصوص مسلمانان به این نتیجه رسیدند که باید ساختار و نظامی عادلانه جایگزین ساختار ناعادلانه کنونی شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه رژیم صهیونیستی پس از حدود 7 ماه جنایت علیه مردم مظلوم غزه نتوانسته به هیچ کدام از اهداف خود از این جنایات دست یابد، گفت: اگر همین امروز جنایات صهیونیست‌ها متوقف شود، پیروز قطعی این میدان جریان مقاومت بوده و با وجود همه حمایت‌های مالی، رسانه‌ای و تسلیحاتی، شکست قطعی متعلق به رژیم صهیونیستی و حامیان او است. شکست بزرگ‌تر رژیم صیهونیستی و حامیان او آشکار شدن چهره بدون روتوش و نقاب آنان در تابلویی است که در قامت غزه در برابر دیدگان جهانیان ترسیم شده است. باور داریم همانگونه که دست انتقام الهی از کودک‌کشی فرعون برآمد و حکومت او را ساقط کرد، خون پاک شهدای غزه و به خصوص کودکان بی‌گناه باعث نابودی رژیم جعلی صهیونیستی خواهد شد.

رئیسی در ادامه دلیل علاقمندی مردم پاکستان به انقلاب اسلامی، امام راحل، مقام معظم رهبری و مردم ایران را احساس آنها نسبت به تلاش ملت ایران برای احیای ارزش‌ها، مبارزه با ظلم و استعمار، بی‌عدالتی ، طرفداری از مظلومان و پیگیری وحدت و عزت امت اسلامی عنوان کرد و اظهار داشت: مردم پاکستان و مردم ایران در پیکار خود با ظلم و دفاع از مظلومان در کنار هم بوده و یک آهنگ دارند و همه توطئه‌های دشمن برای تفرقه انداختن میان آنها به لطف بصیرت و آگاهی این مردم و به خصوص نخبگان پاکستانی و ایرانی به نتیجه نرسیده است. 

رئیس جمهور در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه این سفر به دعوت رسمی سران پاکستان انجام شده، اظهار امیدواری کرد که با اراده سران دو کشور، روابط فیمابین در همه حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، تجاری، فرهنگی، علمی و فناوری بیش از پیش و به شکل روزافزون توسعه یابد.

در این دیدار تعداد زیادی از نمایندگان مجالس ملی و سنای پاکستان، وزرا و مشاوران سابق رئیس جمهور و نخست‌ وزیر پاکستان، روسای گروه‌های مذهبی شیعه و سنی و مقامات برخی ایالات پاکستان حضور داشتند.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • دومینوی استعفاها در ارتش اسرائیل بعد از شکست در طوفان الاقصی
  • انتصاب جدید در سازمان صدا و سیما
  • پذیرایی از زائران با چای و شیرینی یزدی
  • رئیسی: طوفان الاقصی شکست راهبردی اسرائیل و حامیانش بود
  • طوفان خشم لاپورتا‎:‌‏ ال‌کلاسیکو تکرار شود!‏
  • رئیس رکن اطلاعات ارتش اسرائیل استعفا می‌دهد
  • لزوم ارایه راهکار مناسب در راستای رفع معضلات تالاب انزلی
  • شیخ اکبری، رئیس ستاد حج و زیارت و اربعین رسانه ملی شد
  • شیخ اکبری رئیس ستاد حج و زیارت و اربعین صدا و سیما شد
  • شیخ اکبری، مشاور رئیس سازمان و رئیس ستاد حج و زیارت و اربعین رسانه ملی شد