Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ شرکت‌کنندگانی از ۲۵ کشور در چهارمین جایزه جهانی عکس، فیلم و سفرنامه اربعین حضور یافته‌اند که فردا از نفرات برگزیده هر سه بخش تقدیر به عمل می‌آید.

سید محمدحسین هاشمی، معاون همکاری‌های علمی و فرهنگی سازمان درباره چهارمین دور جایزه جهانی عکس و فیلم اربعین گفت: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از سال ۱۳۹۳ اقدام به برگزاری جایزه جهانی اربعین کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: فراخوان دور چهارم این رویداد را به ۱۰ زبان منتشر کردیم. در این دوره ۵ هزار و ۱۲۷ عکس، ۱۷۳ فیلم و ۲۱۵ اثر در بخش سفرنامه از بیش از ۲۵ کشور دریافت شده است.

معاون همکاری‌های علمی و فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با اشاره به رشد آمار این جایزه نسبت به سال‌های قبل گفت: در دور نخست از ۱۰ کشور، دور دوم از ۱۵ کشور و دور سوم از ۱۸ کشور در این جایزه شرکت کردند؛ اما در دور چهارم جایزه جهانی اربعین شاهد حضور شرکت‌کنندگانی از ۲۵ کشور هستیم.

هاشمی درباره اهداف سازمان متبوع خود از برگزاری این رویداد هنری مذهبی گفت: اولین هدفی که ما دنبال می‌کنیم شناساندن پدیده جهانی راهپیمایی بزرگداشت اربعین به مخاطبان خارجی است. در وهله دوم در صدد بصیرت‌افزایی هستیم؛ زیرا بر این باوریم که اربعین ماندگار، اربعین بابصیرت است و هیچ چیز مانند زبان هنر نمی‌تواند برای ماندگاری و پذیرش در ذهن مخاطبان خارجی جذابیت داشته باشد. همچنین نشر پیام‌های قیام امام حسین (ع) در روز عاشورا از زبان شهروندان جامعه جهانی برای خودشان؛ نظیر ظلم‌ستیزی و عدالت‌طلبی که دوای درد‌های مشترک جوامع بشری امروز است، از دیگر اهدافی است که با برگزاری جایزه جهانی اربعین به دنبال تحقق آن هستیم.

وی خاطرنشان کرد: تحقق این هدف می‌تواند راهپیمایی عظیم اربعین را از اجتماعی صرفاً مذهبی به نمادی برای وحدت مسلمین و مظلومین جهان بدل سازد؛ بنابراین ایجاد همدلی، وفاق و همراهی تمامی مردم عدالت‌خواه جهان در این حرکت عظیم از دیگر اهداف این برنامه محسوب می‌شود.

معاون همکاری‌های علمی و فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: اختتامیه چهارمین دوره این جایزه همزمان با ایام اربعین حسینی و خلق حماسه‌ای دیگر از جنس شور و شعور حسینی، پیش از ظهر فردا (سه‌شنبه اول آبان) در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار و در آن نفرات برتر معرفی و جوایز خود را دریافت خواهند کرد.

وی ادامه داد: ۱۵ نفر در مجموع سه بخش جایزه نقدی، تندیس و دیپلم افتخار دریافت خواهند کرد. افزون بر این، آثار ۴۵ نفر عکاس برگزیده نیز در نمایشگاهی به نمایش گذاشته خواهد شد. از عکاسان برگزیده نیز با اهدای لوح سپاس و جوایز نقدی تقدیر به عمل خواهد آمد.

این مقام مسئول گفت: فراخوان پنجمین دور جایزه جهانی عکس و فیلم اربعین منتشر و پوستر پنجمین دور نیز فردا رونمایی خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: عکس هنرهای تجسمی اربعین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۸۹۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزبانی قم از لیگ بسکتبال جوانان کشور

مرتضی سخایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مرحله برگشت دور سوم لیگ بسکتبال جوانان کشور به میزبانی قم برگزار خواهد شد.

رییس هیات بسکتبال استان قم افزود: این مسابقات از فردا سه شنبه ۲۸ فروردین ماه به مدت ۳ روز و با شرکت ۴ تیم در سالن ورزشی شهید رضاییان قم برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به برنامه بازی ها در روز اول گفت: فردا سه شنبه خانه بسکتبال تاکستان با کشاورز قم مصاف می کند.

سخایی ادامه داد: در روز چهارشنبه ۲۹ فروردین نیز کشاورز قم با تیروژ حیات کردستان جدال می کند.

وی افزود: پنجشنبه ۳۰ فروردین نیز نبوغ اراک به مصاف کشاورز قم می رود.

کد خبر 6079262

دیگر خبرها

  • میزبانی قم از لیگ بسکتبال جوانان کشور
  • اردوی تیم ملی والیبال نشسته با حضور ۲ نماینده از قم برگزار می شود
  • آغاز به کار مجلس دوازدهم از هفتم خردادماه/ ۲ خرداد؛ مراسم اختتامیه مجلس یازدهم
  • آغاز به کار مجلس دوازدهم از هفتم خردادماه/ مراسم اختتامیه مجلس یازدهم ۲ خرداد برگزار می‌شو
  • داوری نهایی چهارمین دوره جشنواره خودنویس برگزار شد
  • شوشتر، میزبان چهارمین کنگره ملی شعر سردار دل‌ها
  • انتخاب پنجره واحد خدمات هوشمند دانشگاهی در بخش جایزه اجلاس جهانی جامعه اطلاعاتی
  • اختتامیه جشنواره کتابخوانی رضوی با معرفی ۱۷۱ برگزیده
  • رئیسی: شهر جهانی نوآوری و فناوری‌های نرم تاسیس شود
  • برگزاری چهارمین ستاد گیاهپزشکی در راستای بررسی بیماری زنگ زرد گندم