Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، داستان واژگونی تانکرهای حامل مواد سوختی طی چند سال اخیر در جاده های استان کردستان بویژه مسیر مهم و ترانزیتی مریوان - سروآباد - سنندج به یک سریال دنباله دار تبدیل شده و هر از چندگاهی از این دست حوادث در این مسیر ارتباطی روی می دهد.
یک دستگاه تانکر حامل سوخت ازت شامگاه یکشنبه در جاده ارتباطی سروآباد به سنندج نزدیکی روستای نیاباد واژگون شد و محموله سوختی آن نیز در طبیعت ریخت و باعث آلودگی محیط زیست شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس حفاظت محیط زیست سروآباد گفت: این حادثه شب گذشته در حالی روی داد که تانکر حامل 25 هزار لیتر مواد نفتی (ازت) بود.
یوسف چشمیدری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اثر این واژگونی مقدار زیادی از مواد نفتی محموله این تانکر بر زمین ریخته و باعث آلوده شدن حاشیه جاده و قسمتی از زمین های کشاورزی منطقه شد.
وی تاکید کرد: با شرکت حمل و نقل مربوطه رایزنی شد و قرار است این شرکت خاک های آلوده در این منطقه را جمع آوری و محل آلوده را پاکسازی کند.
سرگرد داوود ابوالفتحی فرمانده پلیس راه سنندج - مریوان نیز علت اصلی واژگونی این تانکر را لغزندگی جاده و تخطی راننده از سرعت مطمئنه اعلام کرد.
واژگون شدن تانکرهای حامل مواد سوختی از یک طرف باعث بروز حوادثی نظیر انفجار و آسیب رساندن به سایر خودروهای در حال تردد این مسیر ارتباطی می شود که نمونه آن انفجار یک تانکر در نزدیکی روستای نگل بود که در این حادثه پنج نفر جان باختند و چند نفر نیز به دلیل سوختگی و جراحت زیاد به بیمارستان منتقل شدند.
همچنین اینگونه حوادث باعث آلوده شدن منطقه و بروز انواع بیماری های خطرناک در این مناطق می شود به خصوص اینکه در این مسیر ارتباطی رودخانه سیروان خروشان قرار دارد و آلوده شدن آن موجب مرگ و میر آبزیان می شود.
خسارت وارد شده به محیط زیست و طبیعت منطقه در اثر واژگونی تانکرهای حامل مواد سوختی در فصول پاییز و زمستان بیشتر از دیگر ایام سال است چرا که در فصل ها با بارش باران مواد سوختی به سرعت وارد رودخانه شده و باعث آلودگی منابع آبی و در نهایت اراضی کشاورزی مشروب از رودخانه سیروان می شود.
در مسیر ارتباطی سنندج - سروآباد - مریوان که دروازه ورود به مرز بین المللی باشماق است هر روز شاهد تردد صدها دستگاه کامیون و تریلرهای حامل کالاهای صادراتی و تانکرهای مواد سوختی هستیم، می طلبد برای جلوگیری از بروز حوادث تلخ و آسیب رساندن به محیط زیست، این راه ارتباطی مهم هر چه زودتر بهسازی شده و پیچ های خطرناک و نقاط حادثه خیز آن اطلاح شود.
امسال در شهر سنندج و در اثر برخورد یک تانکر حامل مازوت با یک اتوبوس مسافربری که منجر به انفجار و آتش سوزی اتوبوس شد 11 نفر کشته و 9 نفر مصدوم شدند، در این تصادف علاوه بر تانکر و اتوبوس، یک دستگاه پراید و یک دستگاه وانت نیز دچار حریق شده و در آتش سوختند.
جلوگیری از تردد خودروهای حامل مواد خطرناک از جمله مواد سوختی در هنگام شب شاید بتواند در کاهش تصادفات رانندگی این خودروهای سنگین موثر باشد که اینک در بسیاری از راه های ارتباطی از سوی عوامل پلیس راه اجرا می شود.
به گزارش ایرنا، بیشتر تصادفات و واژگونی تانکرهای حامل سوخت در جاده سنندج - سروآباد - مریوان در شرایطی روی می دهد که مسیر اصلی تردد این تانکرها همین جاده است و شرایط خاص جاده احتمال وقوع حوادث را بالا برده است.
شهرستان سروآباد با 2 بخش مرکزی و هورامان با بیش از 50 هزار نفر جمعیت در فاصله 90 کیلومتری از غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و 24 کیلومتر مرز با کشور عراق دارد.
7354/9102
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی بیمارستان جاده های استان حفاظت محیط زیست حمل و نقل طبیعت راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۸۹۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف کامیون‌های مسیر خلخال - پونل

کامیون‌های حامل شن و ماسه به دستور دادستان خلخال به علت تناژ اضافه و بی توجهی به قوانین راهنمایی و رانندگی در مسیر خلخال به پونل.توقیف و به پارکینگ منتقل شدند.

مظفر رضایی دادستان عمومی و انقلاب خلخال روز سه شنبه در حاشیه بازدید سرزده از مسیر راه‌های خلخال به اسالم و پونل و صدور دستور توقف کامیون‌های حامل بار غیر مجاز به مقصد استان گیلان افزود: روزانه دهها دستگاه کامیون حامل شن و ماسه بدون هرگونه نظارت پلیس راه و سایر دستگاههای اجرایی ذیربط در مسیر راه‌های خلخال به سمت گیلان تردد می کنند.

وی افزود: حمل بار شن و ماسه اضافه بر تناژ تعیین شده در قانون توسط روزانه حداقل ۶۰۰ دستگاه کامیون از طریق راه‌های خلخال به اسالم و پونل موجب تخریب آسفالت و همچنین زیرسازی راه‌های مشترک این شهرستان با استان گیلان شده که هزینه سنگینی بر بیت المال وارد می کند.

دادستان عمومی و انقلاب خلخال گفت: در حالی که دولت همه ساله اعتبارات کلانی را برای بهسازی و آسفالت مسیرهای خلخال به آسالم و خلخال به پونل در هر دو حوزه استحفاظی گیلان و اردبیل هزینه می کند، فقدان نظارت توسط دستگاه‌های اجرایی و همچنین عدم حضور پلیس در راه‌های خلخال به استان گیلان موجب افزایش تخلفات مربوط به حمل بار شن و ماسه در این مسیرها شده است.

وی اضافه کرد: رانندگان خاطی کامیون‌های حامل بار شن و ماسه علاوه بر حمل بار اضافی و تخریب راه به علت حمل بار بیش از حد مجاز و عدم توجه به قوانین راهنمایی و رانندگی جان رانندگان و سرنشینان خودروهای عبوری از راه‌های مشترک خلخال و گیلان را تهدید می‌کنند.

رضایی اضافه کرد: در حالی که اعتبار زیادی برای راه اندازی باسکول دولتی در مسیر خلخال به اسالم، هزینه شده است،به علت عدم وجود مامورین پلیس راه، عملاً باسکول خلخال از مدت‌ها پیش تعطیل شده و کامیون‌های حامل بار اضافی و رانندگان فاقد مدارک رانندگی در این مسیرها تاخت و تاز می‌کنند.

وی اضافه کرد: با وجود نصب تابلوهای هشدار دهنده ممنوعیت ورود کامیون به محور ارتباطی خلخال به پونل در ابتدای محور خلخال به آسالم، هیچ کدام از رانندگان کامیون‌ها به این تابلوها توجهی نداشته و از این راه به عنوان راه فرار از باسکول و توجه به قانون استفاده می‌کنند.

به گزارش ایرنا به دستور دادستان خلخال و با همکاری مامورین انتظامی این شهرستان و همچنین مامورین پلیس راه اردبیل عصر امروز بیش از ۵۰ دستگاه کامیون کمپرسی حامل شن و ماسه بارگیری شده از کارگاه‌های تولید شن و ماسه خلخال که از مسیر عبور کامیون ممنوع پونل در حال سفر به استان گیلان بودند توقیف و به پارکینگ هدایت شدند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • مسدود شدن راه ارتباطی ۵۰ روستا در بم
  • توزیع بیش از ۳۵ میلیون لیتر مواد سوختی در بین روستائیان استان قزوین
  • حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به تانکر حامل سوخت در لبنان
  • حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به تانکر حامل سوخت در لبنان+ فیلم
  • واژگونی تانکر حمل سوخت در محور شادمهر به مهنه/آتش سوزی موجب مسدود شدن جاده شد
  • برفروبی محور ارتباطی سروآباد پاوه بعد از 5 ماه مسدودی
  • خط کشی ۱۰۰ کیلومتر از جاده‌های ارتباطی مازندران
  • توقیف کامیون‌های مسیر خلخال - پونل
  • خط کشی یکصد کیلومتر از جاده‌های ارتباطی مازندران
  • توقیف خودروهای حامل بار سوخت قاچاق در مرزهای جنوبی سیستان و بلوچستان