Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-03-28@18:52:07 GMT

هشدار سوریه به جنگنده‌های رژیم صهیونیستی

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۸۹۹۷۵

هشدار سوریه به جنگنده‌های رژیم صهیونیستی

تحلیل یک روزنامه چاپ فلسطین اشغالی: روسیه با ارسال سامانه‌های پدافند موشکی و جنگ‌افزار الکترونیک به دمشق، این پیام را به رژیم صهیونیستی داد که می‌خواهد آزادی عمل تل‌آویو در آسمان سوریه را محدود کند.

به گزارش مشرق، روزنامه «هاآرتص» چاپ فلسطین اشغالی در یادداشتی به بررسی تنش‌های اخیر بین مسکو و تل‌آویو پرداخته و نوشت که بعد از ماجرای انهدام هواپیمای جنگی روسیه در جریان عملیات صهونیست‌ها، روابط این دو تیره شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدای این یادداشت با اشاره به اتخاذ موضع سخت‌تر توسط روسیه علیه فعالیت‌های هوایی رژیم صهیونیستی در مناطق شمالی فلسطین اشغالی، آمده است: «روس‌ها خواستار استفاده بیش از پیش از "خط ارتباطی ویژه" جهت هماهنگی و اجتناب از برخورد بین دو طرف (در موضوع سوریه) شده‌اند».

بیشتر بخوانید:

نتانیاهو: تهدید ایران ما را به کشورهای عربی نزدیک کرد اسرائیل یک گلوله هم به سوریه شلیک نکرده است

مسکو همچنین برای محدود کردن هرچه بیشتر فعالیت جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در آسمان سوریه، چندین سامانه راداری و جنگ‌افزار الکترونیک در این کشور مستقر کرده است.

هاآرتص می‌نویسد که طی روزهای اخیر چند بار پیش آمده که به دلیل پرواز جنگنده‌های صهیونیستی در مناطق شمالی فلسطین اشغالی، این رادارها فعال شده و هشدارهای جدی به آنها داده‌اند.

این رفتار روسیه اکنون در حلقه‌ها و گروه‌های مختلف رژیم صهیونیستی به عنوان واکنشی به انهدام هواپیمای روسی «ایلیوشین-۲۰» به همراه ۱۵ خدمه آن درپی حملات هوایی جنگنده‌های اسرائیل به پایگاه‌های ارتش سوریه در لاذقیه تعبیر می‌شود.

وزارت دفاع روسیه به دستور «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور این کشور، در تاریخ ۱۰ مهر چند فروند از سامانه‌های پدافند موشکی S-۳۰۰ را به نیروهای ارتش سوریه در دمشق تحویل داد.

هاآرتص این اقدامات روسیه را اقدامی در جبهه دیپلماتیک و افکار عمومی تعبیر کرده و توضیح داد: «مسکو در حال ارسال سیگنال‌هایی به اسرائیل است که می‌خواهد آزادی عمل آن را در آسمان‌های سوریه محدود کند».

با اینکه مقامات رژیم صهیونیستی برای حفظ وجهه خود ادعا می‌کنند علی‌رغم استقرار سامانه‌های اس-۳۰۰ در دمشق، بازهم به حملات خود علیه سوریه ادامه می‌دهند، اما حضور نیروهای روسی در کنار این سامانه‌ها می‌تواند مانع بزرگی در برابر عملیات صهیونیست‌ها باشد.

دو روز قبل نیز یک مقام ارشد رژیم صهیونیستی با بیان اینکه روند اخذ وقت ملاقات نخست‌وزیر این رژیم با پوتین طولانی‌تر شده، گفته بود پیش از این برای ترتیب دادن ملاقات میان این دو نفر، فقط ۲۴ تا ۴۸ ساعت وقت لازم بود ولی این بار، پس از گذشت ۲ هفته، هنوز روس‌ها پاسخی به درخواست طرف صهیونیست نداده‌اند.

هاآرتص پیش از این هم در یادداشت دیگری با استقبال از تصمیم روسیه برای محدود کردن عملیات‌های هوایی رژیم صهیونیستی در سوریه، نوشت که تل‌آویو فقط زبان زور را می‌فهمد و لازم بود که مسکو این محدودیت‌ها را بر آن اعمال کند.

چند هفته پیش یک فروند هواپیمای «IL-۲۰» متعلق به نیروی هوایی روسیه هنگام گشت‌زنی با ۱۵ خدمه بر فراز لاذقیه به دلیل آنچه مسکو آن را «اقدام فریبکارانه» خلبان جنگنده صهیونیست توصیف کرده، مقابل آتش سامانه‌های پدافند موشکی سوریه قرار گرفته و منهدم شد.

این حادثه زمانی رخ داد که مرکز صنایع نظامی ارتش سوریه در لاذقیه هدف حملات موشکی قرار گرفت. یک منبع نظامی به خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گفت که «پدافند هوایی سوریه با موشک‌های متخاصمی که از جانب دریا به سوی لاذقیه شلیک شد مقابله کرد و موفق شد تعدادی از آن را قبل از رسیدن به اهدافش، منهدم کند».

«سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه دوشنبه هفته گذشته در بیانیه‌ای ویدئویی اعلام کرد که به خاطر «اقدامات بی‌پروایانه» برخی بازیگران منطقه‌ای، مسکو تصمیم گرفته طی ۲ هفته آینده سامانه‌های پدافند موشکی S-۳۰۰ را در اختیار سوریه بگذارد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: حمایت از کالای ایرانی بازار سکه و ارز اربعین تحولات منطقه جنگنده های اسرائیل رژیم صهیونیستی روسیه سوریه هواپیمای روسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۸۹۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برلین: درباره حمله تروریستی به مسکو هیچ اطلاعاتی نداشتیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، اولاف شولتز، صدر اعظم آلمان مدعی است که برلین پیش از آنکه سالن کنسرت «کورکوس» در حومه مسکو هدف حمله تروریستی مرگبار قرار بگیرد، هیچ اطلاعاتی درباره آن نداشته است.

در پی حمله تروریستی ۲۲ مارس به سالن کنسرت «کورکوس» در منطقه «کراسنوگورسک» مسکو، دست کم ۱۴۳ نفر کشته شدند. سرویس امنیت فدرال روسیه ۱۱ نفر را به ظن مشارکت در این حمله تروریستی بازداشت کرده است. این مرگبارترین حمله تروریستی است که از اوایل دهه ۲۰۰۰ تاکنون در روسیه رخ می‌دهد.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در نطقی تلویزیونی گفت که براساس اطلاعات اولیه، طرف اوکراینی برای تروریست‌ها، «دریچه ویژه مرزی» گشوده است تا بدون شناسایی‌شدن از مرز عبور کنند.

شولتز در مصاحبه‌ای هرگونه اطلاع قبلی درباره برنامه‌های مرتبط و منتهی به این حمله را رد کرد و مدعی شد: احتمالاً سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا سرنخ‌هایی داشتند.

وی با این ادعا که سیاست واشنگتن این است که در صورت دریافت اطلاعات درباره چنین حملات تروریستی، به کشورهای دیگر هشدار می‌دهد، افزود: آنها حتی هشدار عمومی صادر کردند و تاسف‌بارتر این است که با این وجود، همچنان چنین حملات تروریستی وحشتناکی رخ می‌دهد.

به نظر می‌رسد که منظور شولتز هشدار امنیتی است که سفارت آمریکا در مسکو در هفتم مارس صادر کرد و هشدار داد که واشنگتن «گزارش‌ها درباره برنامه قریب‌الوقوع افراط گرایان برای هدف قرار دادن اجتماعات بزرگ در مسکو از جمله کنسرت‌ها را زیر نظر دارد» و جالب اینجاست که ۴۸ ساعت بعد این حادثه رخ داد. واشنگتن مدعی شد که این اطلاعات را در اختیار مقامات روسیه قرار داده است!

الکساندر بورتنیکوف، رییس سرویس امنیت فدرال روسیه تایید کرد که آمریکا به مسکو درباره حمله تروریستی احتمالی هشدار داده بود اما یادآور شد که این اطلاعات عملاً اطلاعات کلی بوده است.

وی اضافه کرد که علاوه بر اوکراین، آمریکا و انگلیس نیز در تیراندازی کورکوس نقش داشتند. داعش مسئولیت این حمله تروریستی را برعهده گرفته است.

کد خبر 6064084

دیگر خبرها

  • مقابله پدافند هوایی سوریه با اهداف متخاصم در حومه دمشق
  • پوتین: جنگنده‌های اف-۱۶ را خواهیم زد
  • پوتین: به ناتو حمله نمی‌کنیم اما جنگنده‌های اف-۱۶ را خواهیم زد
  • برلین: درباره حمله تروریستی به مسکو هیچ اطلاعاتی نداشتیم
  • پوتین تهدید کرد/ در هر کشوری باشد می‌زنیم
  • پوتین: اف-۱۶‌های اوکراین در همه‌جا هدف مشروع هستند، حتی کشورهای دیگر
  • جنگنده‌ای که گزینه اصلی ارتش روسیه است! (+عکس)
  • (عکس) جنگنده‌ای که گزینه اصلی ارتش روسیه است!
  • مسکو: چرا داعش فقط به دشمنان آمریکا حمله می‌کند؟
  • ببینید | حمله جنگنده‌های آمریکایی به سوریه