Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول هماهنگی امور ایثارگران وزارت کشور گفت: مهمترین تکریم جامعه ایثارگران اجرای سریع و صحیح قوانین مربوطه و جریان درمان آنهاست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، غلامرضا یاوند عباسی، مسئول هماهنگی امور ایثارگران وزارت کشور امروز ( 30 مهر ) در نشست مشاورین ایثارگران در دستگاه های اجرایی استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: خدمات رسانی به جامعه ایثارگران و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از مهم ترین وظیفه مشاورین ایثارگران در دستگاه های اجرایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی اظهار داشت: باید در ارتباط با پست های مدیریتی و مسئولیت پذیری، برای شناسایی ایثارگرانی که توانمند هستند اقدام و ارج قائل شد و زمینه ارتقاء آنها فراهم شود.


یاوند عباسی با اشاره به اینکه، قوانین و مقررات خوبی در خصوص ایثارگران داریم، تاکید کرد: ماده های ۲۱ و ۴۸ و تبصره ها و بندهای ماده ۸۷ و دستورالعمل های ایثارگران باید به خوبی اجرا شوند.


مسئول هماهنگی امور ایثارگران وزارت کشور به تسریع در روند اجرای قانون تبدیل وضعیت ایثارگران در دستگاه های اجرایی تاکید کرد و اضافه کرد: ارتقای یک مقطع تحصیلی رزمندگان متوقف شده، اما پیگیری های لازم برای رفع این مشکل در حال انجام است.


یاوند عباسی به مسئله بازنشستگی ایثارگران هم اشاره و خاطرنشان کرد: ادامه خدمت تا ۳۵ سال برای ایثارگران منعی ندارد.


وی نسبت به مسئله مناسب سازی خیابان ها، اماکن عمومی و ساختمان های اداری برای جانبازان و همین طور معلولین تاکید کرد و گفت: در خصوص این ساخت و سازها، موضوع پیوست مناسب سازی لازم در صدور مجوزها ارائه شود. 


مشاور وزیر کشور در امور ایثارگران تاکید کرد: ایثارگرانی که پرسنل و یا کارمند دستگاه ها نیستند و برای مراجعه کاری می آیند، به خوبی و دلگرمی مورد تکریم قرار گرفته و از کار آنها غافل نشوید.


وی ادامه داد: موضوع درمان جامعه ایثارگران در دستگاه های اجرایی از بنیاد شهید و امور ایثارگران به دستگاه مربوطه برگشت خورده و در این زمینه همه دستگاه های اجرایی موظف به اجرای این مسئله هستند.


یاوند عباسی تصریح کرد: در این خصوص هر چند مشکلاتی به خصوص در حوزه تامین مالی وجود دارد، اما تلاش ها براین است تا راهکاری برای رفع این مشکل ارائه شود.


مشاور وزیر کشور در امور ایثارگران جایگاه امور ایثارگران در دستگاه های اجرایی را مهم و حساس دانست و تصریح کرد: مشاورین امور ایثارگران در دستگاه های اجرایی باید تمام و کمال به عنوان الگویی در خدمت مردم و جامعه ایثارگر باشند.


جعفر گوهرگانی، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کهگیلویه و بویراحمد هم تاکید کرد: همه دستگاه های اجرایی نسبت به عملی و اجرایی کردن قوانین و دستورالعمل ها در خصوص ایثارگران اقدام و این قوانین و مقررات را به خوبی بدانند.


وی با بیان اینکه قانون درمان ایثارگران در دستگاه های مربوطه باید اجرا شود، ابراز داشت: در این خصوص هر دستگاه لیست تعداد افراد ایثارگر خود را به استانداری جهت پیگیری مشکلات مالی در مرکز کشور در این هفته ارائه دهد.


گوهرگانی تاکید کرد: مشاورین امور ایثارگران در دستگاه های اجرایی استان خانواده های ایثارگری که دسترسی به مسئولین را ندارند، نسبت به پیگیری خواسته ها و رفع مشکلات آنها اقدام لازم را انجام دهند.


وی از مشاور وزیر کشور در امور ایثارگران خواست با توجه به تعداد بالای جامعه ایثارگر در این استان، مشکلات اشتغال، درمان و هرگونه ارائه خدمات، توجه ویژه ای به این استان شود و مشکلات این قشر را به ویژه اشتغال فرزندان جامعه ایثارگر استان را در مرکز بیان و تدابیر لازم صورت گیرد.

شایان ذکر است در این نشست، سید محمود داربام، مشاور استاندار کهگیلویه و بویراحمد در امور ایثارگران استان اقدامات انجام شده و همچنین مشکلات این حوزه را مطرح کرد.

پایان پیام/82

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی اربعین پیاده روی اربعین موکب سازمان اوقاف و امور خیریه اینفوگرافی مقام معظم رهبری پیاده روی اربعین حسینی زوار اربعین حسینی ایام اربعین حسینی قوانین فرهنگ ایثار و شهادت ایثارگران درمان تکریم جانبازان اشتغال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۹۰۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست اجرایی شدن معافیت تولیدکنندگان از پرداخت ارزش افزوده در منطقه آزاد ارس

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس معافیت تولیدکنندگان از پرداخت ارزش افزوده را در منطقه آزاد ارس خواستار شد.

مجید کیانی، در دیدار با رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: بر اساس ماده ۱۰ قانون مالیات بر ارزش افزوده مناطقی که خارج از نقاط جمعیتی، دارای تراز تجاری مثبت و محصور باشند از پرداخت مالیات و عوارض معاف هستند و منطقه آزاد ارس از این سه الزام برخوردار است.‌

وی افزود: در صورت اعمال این معافیت که مقدمات اجرایی آن فراهم گردیده، واحدهای تولیدی از پرداخت ارزش افزوده در قبال خرید مواد اولیه از داخل کشور معاف خواهند شد و این امر تاثیر بسزایی در ترغیب سرمایه‌گذاران جدید به حضور در ارس و کاهش قیمت تمام شده تولیدات منطقه برای ارتقاء توان رقابت در بازار داخلی و بین‌المللی دارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد ارس، محمدهادی سبحانیان، رئیس سازمان امور مالیاتی نیز در این دیدار پس از بحث و بررسی موضوع، عنوان کرد: این سازمان پس از بررسی‌های لازم، معافیت ارزش افزوده در ارس را نهایی خواهد کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۲۰ هزار سهمیه استخدامی آموزش و پرورش سهم ایثارگران است
  • توجه جدی به جهاد تبیین و بیان دستاوردهای جوانان نخبه کشور
  • مشکلات جامعه ایثارگران و خانواده شهدا مورد اهتمام قرار بگیرد
  • جذب به‌موقع و صحیح اعتبارات و تسهیلات تکلیفی لرستان
  • دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهدا در قائم شهر
  • دستگاه های اجرایی البرز به حالت آماده باش درآمدند
  • درخواست اجرایی شدن معافیت تولیدکنندگان از پرداخت ارزش افزوده در منطقه آزاد ارس
  • بررسی روند اجرای قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران
  • تاکید استاندار لرستان بر اهتمام مدیران در جذب اعتبارات ملی و مدیریت صحیح منابع مالی
  • موارد تسری مزایا و امتیازات قوانین ایثارگران مشخص شد