Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-26@00:11:27 GMT

آغاز برداشت سیب از باغ های هشترود

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۹۰۲۶۰

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، در حالی که گندمکاران هشترودی این روزها مشغول کاشت گندم پاییزه در مزارع خود هستند، باغداران هشترودی هم در حال برداشت سیب از سرشاخه درختانشان هستند.
آن طور که کارشناسان جهاد کشاورزی پیش بینی کرده اند، امسال از 4 هزار هکتار باغ سیب هشترود، بیش از 35 هزار تن محصول برداشت خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به میمنت برداشت این محصول، مسئولان شهرستان هشترود آستین همت بالا زده و با برپایی جشنواره سیب درصدد شناساندن سیب این منطقه برآمدند.
امین امینیان؛ فرماندار هشترود، برگزاری جشنواره سیب را فرصتی برای شناساندن و برندسازی سیب این منطقه، ایجاد بازارچه و نمایشگاه دائمی سیب، تلاش برای صادرات هر چه بیشتر این محصول و در کنار آن شناساندن دیگر محصولات کشاورزی منطقه همانند گندم، صنایع دستی و فراورده های لبنی هشترود بیان کرد.
مجید احمدی، مدیر جهاد کشاورزی هشترود هم با بیان این که امسال سرما به بیشتر درختان سیب این شهرستان خسارت وارد کرد افزود: با این حال درختان سیب دامنه های سهند در این منطقه از گزند سرما در امان مانده و بسیار هم پربار بود، به طوری که بیشتر سیب تولیدی منطقه به کشورهایی از جمله ترکیه، عراق و پاکستان صادر خواهد شد.
باغداران منطقه علت پربار بودن محصول درختان سیب خود را توجه به توصیه های کارشناسان جهاد کشاورزی اعلام کردند.
سید حمزه امینی، نماینده مردم هشترود و چاراویماق در خانه ملت هم با تاکید بر ضرورت ایجاد صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی در هشترود گفت: از سرمایه گذارانی که نسبت به ایجاد صنایع تبدیلی سیب و گندم در این شهرستان اقدام کنند، به جد حمایت می شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: جشنواره عطر سیب باغ گندم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۹۰۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمهیدات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برای برداشت گندم و جو

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، علی معتمدی پور با اشاره به اینکه امسال ۸۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص یافته گفت: ۶۹ هزار هکتار از اراضی استان دیم و بقیه آبی است، ضمن اینکه سطح زیر کشت جو نیز ۲۸ هزار هکتار است. رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد افزود: تمهیدات لازم جهت خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان با اختصاص ۸ مرکز ویژه خرید تضمینی در استان در نظر گرفته و تجهیز شده است، همچنین خرید تضمینی کلزا نیز طبق دستور مقام عالی وزرات به بخش خصوصی واگذار شد. معتمدی پور با بیان اینکه ۷۰ درصد نیاز گندم مصرفی از داخل استان تامین شد و در سال زراعی جاری که با نام "جهش تولید با مشارکت مردم" توسط مقام معظم رهبری نامگذاری شده است، برنامه ریزی هدفمند جهت به کارگیری امکانات مورد نیاز برای برداشت به موقع و در کمترین زمان ممکن گندم به عنوان یک محصول راهبردی و شاخص‌ترین محصول در امنیت غذایی انجام گرفته است. این مسئول با بیان اینکه با هم افزایی و تلاش مضاعف در کنار هم در برداشت گندم و انجام مسئولانه رسالت تامین امنیت غذایی گام برداریم، گفت: در سال جاری حواله سوخت کمباین‌ها منوط به ارائه کارت معاینه فنی و همچنین معرفی نامه از مراکز جهاد کشاورزی با امضای کارشناس پهنه، به سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی است.  

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت گندم در شهرستان دهلران
  • آغاز برداشت گندم در جنوب سیستان و بلوچستان
  • آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • آغاز برداشت گندم از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • تمهیدات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برای برداشت گندم و جو
  • برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان
  • آغاز برداشت چغندرقند از مزارع دزفول
  • برداشت چغندر قند در دزفول
  • برداشت کلزا از مزارع شهرستان کرخه
  • آغاز برداشت غلات از مزارع فراشبند