Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ معصومه ابتکار معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده، درباره نرخ بیکاری زنان در کشور که براساس آمار روندی افزایشی داشته است، گفت: نرخ بیکاری زنان تحصیلکرده در برخی استان‌ها بین ۲ تا ۳ برابر آقایان است، اما در عین حال در سال‌های ۹۵ و ۹۶ حدود ۶۷ درصد از مشاغل ایجاد شده مربوط به زنان بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به اینکه در حال حاضر اشتغال بانوان را بیشتر در بخش غیررسمی شاهد هستیم،‌ گفت: بخشی از اشتغال بانوان را مشاغل خانگی در برگرفته که این آمار هم نرخ رو به رشدی در روستاها داشته است. تسهیلاتی که برای روستاها به طور فراگیر در نظر گرفته شده، سهم خوبی به زنان از نظر اشتغال داده و ما هم پیگیر این موضوع هستیم که زنان برای کارآفرینی چه به صورت شخصی و چه جمعی بتوانند موثر واقع شوند.

وی در خصوص موضوع تغییر برخی قوانین مهریه و تعدیل آن گفت: در مورد مهریه صحبت‌هایی شده است، اما با این حال هنوز قانون تغییر نکرده است، به نظر من ایده‌آل‌ترین سطح تغییر قانون مهریه این است که باید سکه به قیمت روزی که مهریه تعیین می‌شود (تاریخ عقد)، داده شود. نباید تغییر قیمت سکه بار سنگینی بر دوش خانواده‌ها بگذارد. راهکار منطقی تغییر قوانین مهریه تعدیل آن است، چرا که تغییر شدید قیمت سکه قابل محاسبه نیست. نمی‌خواهم در مورد موضوع تنصیف اموال اظهارنظر کنم.

ابتکار در خصوص وعده‌های روحانی در حوزه زنان که بسیاری از آنها در حد شعار باقی مانده، گفت: آقای روحانی وعده دادند که ۳۰ درصد از پست‌های دولت خود را به خانم‌ها اختصاص می‌دهند که در این خصوص در حال رصد آمار هستیم. همچنین در سطح استان‌ها و در سطح ملی آمارها نشان می‌دهد؛ انتصاب در وزارتخانه‌ها به میزان قابل توجهی زن بوده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۸ خانم‌ در سمت معاون وزیر و همتراز با این پست هستند،‌ گفت: باید برای تحقق وعده ۳۰ درصدی رئیس جمهور بیشتر تلاش کنیم، البته بر این باوریم که این وعده به زودی محقق می‌شود.

او با تاکید براینکه مسئولیت‌هایی که زنان در دولت عهده‌دار هستند، تشریفاتی نیست، تصریح کرد: در گذشته سفیر زن وجود نداشت، اما در حال حاضر این موضوع به وقوع پیوسته است.بسیاری از پست‌ها از جمله معاونت استانداری، فرمانداری، بخشداری، شهرداری به خانم‌ها سپرده شده‌اند. همچنین تعداد بسیار زیادی از زنان به مدیرکل استانی منصوب شدند.

وی تاکید کرد: نمی‌توان به این انتصابات گفت، منصب‌های تشریفاتی چرا که زنان کاملا در مناصب کلان دولتی قرار گرفتند و مسئولیت‌های اجرایی دارند، اما این موضوع مقوله آ‌نچنان جدیدی نیست و ما از دوره خاتمی معاون رئیس جمهور زن داریم و در مجموع حضور زنان هیچ‌گاه در عرصه‌های قدرت تشریفاتی نبوده است.

وی تصریح کرد: از دهه ۷۰ به بعد که زن‌ها در دولت‌ حضور پیدا کردند، مسئولیت‌های جدی به آنها سپرده شد، اما شاید تعداد آنها رشد استاندارد خود را طی نکرده است. در حال حاضر این رشد در حال افزایش است، چرا که زیرساخت‌ها در حال تغییر هستند و در سطح نیروهای مدیریتی کلان و میانی در حال تربیت نیروهای کارآمد هستیم.

ابتکار در خصوص حل مسائل حقوقی زنان تاکید کرد: در بحث‌های حقوقی شورای فقهی و حقوقی وجود دارد که به موضوعات مختلف مطالبات زنان و مشکلات آنها رسیدگی می‌کند. همچنین چندین لایحه در حال آماده‌سازی و تصویب است، همچنین خدا را شاکریم؛ شورای نگهبان در حال گذراندن آخرین مراحل تصویب قانون حمایت از کودکان و نوجوانان است و به زودی این لایحه تبدیل به قانون و ابلاغ خواهد شد. این اتفاق بسیار در شرایط فعلی مهم است.

او افزود: یکی دیگر از لوایح مهمی که منتظر شنیدن اخبار خوش در خصوص آن هستیم، لایحه تامین امنیت زنان است که امیدواریم بزودی در قوه قضائیه تایید شود.

وی با اشاره به حاشیه های حضور زنان در ورزشگاه‌ها برای تماشای فوتبال گفت: اتفاقات خوبی در حال وقوع است، البته این هدف باید به تدریج و با رعایت همه ابعاد محقق شود. ما نمی خواهیم واکنش‌ها و برخوردهایی نسبت به ورود بانوان به ورزشگاه صورت بگیرد که موضوع بدتر شود و به نظر من در این حوزه گام‌های خوبی برداشته شده و ادامه پیدا خواهد کرد.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۹۰۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب اعتبار برای راه اندازی بازارچه‌ محصولات خانگی بانوان

به گزارش خبرگزاری مهر، انسیه خزعلی، معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده در سفر به استان سمنان و در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای بانوان استان سمنان در خانه تاریخی تدین سمنان، با اشاره به تلاش‌های دولت برای اشتغال خانگی بانوان، بیان کرد: با پیگیری‌های انجام شده در سال گذشته ۲ درصد نرخ بیکاری بانوان کاهش داده شد و مشاغل خانگی رشد قابل توجهی داشت.

وی افزود: در همین راستا، ۸۰ درصد تسهیلات در قسمت مشاغل خانگی بوده و ضمن صدور مجوزهایی در این زمینه، تفاهم نامه‌هایی نیز با وزارت کار منعقد و مقرر شد تا ۱۰ درصد تسهیلاتی که به استانداری‌ها واگذار می‌شود به بانوان سرپرست خانوار اختصاص یابد.

معاون رئیس‌جمهور در خصوص صندوق حمایت خرد اشتغال زنان خانه دار، گفت: در گذشته، مشکلاتی در قبول ضمانت برخی بانک‌ها وجود داشت، که در سال‌جاری مقرر شد تا موانع موجود در بحث ضمانت نامه‌های بانکی رفع و حمایت از زنان خانه دار تسریع و تسهیل شود.

خزعلی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه بازار فروش تولیدات بانوان، بیان کرد: یکی از مسائل مهم در همه استان‌ها، بازار و جایگاه داخلی و خارجی برای عرضه محصولاتِ هنری بانوان بوده است که خوشبختانه در همه استان‌ها تصویب اعتبار برای راه اندازی بازارچه‌ها انجام و در استان سمنان نیز این اعتبار تصویب شده و مکان‌یابی در حال انجام است.

خزعلی یادآور شد: برای بحث صادرات هم در حال رایزنی هستیم و در بخش مجازی، پلتفرم‌هایی در حال طراحی است که با کشورهایی که با آنها در ارتباط هستیم از طریق مجازی برای فروش کالا بهره‌مند شدیم.

کد خبر 6081873

دیگر خبرها

  • تصویب اعتبار برای راه اندازی بازارچه‌ محصولات خانگی بانوان
  • نیروی زمینی ارتش مشغول انسداد نوار مرزی ایران و افغانستان است
  • ◄ خلاصه استاندارد UIC 406 در مورد ظرفیت (شبکه ریلی)
  • مجلس هیچ مصوبه ای برای اخذ مالیات از مهریه نداشته است
  • افزایش کرایه‌ مترو، اتوبوس و تاکسی‌
  • میراب‌ها و توزیع عادلانه آب در کن | مدت آبرسانی چگونه با پنگان محاسبه می‌شد؟
  • ۳۰ فروردین مهلت آخر ثبت‌نام بیمه رایگان ویژه آینده زنان خانه‌دار
  • بیمه رایگان ظرفیت ویژه برای آینده زنان خانه‌دار است
  • ماجرای کارت سوخت و مالیات مهریه!
  • انتقادات تند از تیم اقتصادی رئیسی /دولت باید خانه تکانی کند و کل تیم را تغییر دهید /قیمت ارز حباب نیست آقای فرزین /محسن رضایی توان کار ندارد