Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- حملات و انتقادات سناتورهاي آمريکا به رئيس جمهور اين کشور بخاطر مواضع ترامپ در خصوص قتل خاشقچي بيشتر شده است.
به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري آريا به نقل از تلويزيون الميادين، معاون رئيس کميته اطلاعات سناي آمريکا گفت: موضع دولت دونالد ترامپ در برابر عربستان بار ديگر نشان مي دهد قدرت رهبري ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: اين موضع دولت ترامپ به نفوذ آمريکا در جهان ضربه مي زند.

چک سفيد آمريکا به عربستان
عضو کنگره آمريکا تصريح کرد آمريکا به آل سعود چک سفيد داده است تا هر جنايتي مرتکب شود.
آدام شيف عضو دموکرات مجلس نمايندگان آمريکا و از اعضاي برجسته کميته اطلاعاتي مجلس نمايندگان در گفتگو با شبکه تلويزيوني اي بي سي نيوز آمريکا درخصوص عوامل سعودي قتل جمال خاشقجي گفت: ما هرگز به صورت دقيق پي نخواهيم برد که دستور وليعهد عربستان براي گروه (قاتلان) چه بوده است مگر اينکه از وليعهد اعتراف گرفته شود که چنين اتفاقي رخ نخواهد داد و افرادي هم که در اين قتل دست داشته اند هرگز حرف نخواهند زد. پس هرگز با قاطعيت کامل به واقعيت و اصل ماجراي اين قتل پي نخواهيم برد. به همين علت رئيس جمهور ترامپ سخنان وليعهد عربستان در انکار نقشش در اين ماجرا را خواهد پذيرفت به همان صورت که سخنان ولاديمير پوتين را در انکار کارهايش پذيرفته يا سخنان کيم جونگ اون (رهبر کره شمالي) را در انکار کارهايش پذيرفته است. اينها واقعيت هستند. باوجود اين، آمريکا مي تواند به طور جدي به اين مسئله رسيدگي کند و پيامي به وليعهد (عربستان سعودي) منتقل و تصريح کند که آمريکا قتل روزنامه نگاران را تحمل نمي کند و اين نوع قتل هاي غيرقانوني و فراسرزميني را نمي پذيرد و عواقب جدي براي اين کارها مترتب باشد. بخشي از علت اينکه حالا در اين نقطه ايستاده ايم اين است که ما اساسا اين پيام را به خاندان سعودي منتقل کرده ايم که اين خاندان چک سفيدي دارد و مي تواند هرکاري که مي خواهد و هرکجا که دوست دارد انجام بدهد و ايالات متحده هرگز در مقابل آنها نخواهد ايستاد. بايد چنين سياستي به پايان برسد.

چرا ترامپ، مستبدي قاتل را تحسين مي کند؟
برني سندرز گفت: نمي توانيم رئيس جمهوري داشته باشيم که مستبدي قاتل را به عنوان يک شخص قوي تحسين مي کند.
سناتور ايالت ورمونت گفت آمريکا نمي تواند رئيس جمهوري داشته باشد که مستبدي قاتل (محمد بن سلمان ) را به عنوان يک شخص قوي تحسين مي کند.
برني سندرز با اشاره به محتواي مصاحبه ترامپ با واشنگتن پست در حساب توئيتري خود نوشت : آمريکايي هاي بسيار زيادي در گذشته براي دفاع از دموکراسي جنگيده و جان خود را از دست داده اند. ما نمي توانيم رئيس جمهوري داشته باشيم که مستبدي قاتل را به عنوان "يک شخص قوي که واقعا کشور خود را دوست دارد" خطاب کرده و او را تحسين مي کند .

سفير عربستان را اخراج کنيد
يک سناتور آمريکايي خواستار اخراج سفير عربستان از کشورش به دليل قتل روزنامه نگار منتقد عربستاني شد.
به گزارش الميادين، سناتور ديک دُربين از حزب دمکرات، يکشنبه گفت: ما بايد سفير عربستان در آمريکا را تا تکميل تحقيقات مربوط به ماجراي جمال خاشقچي ازکشور اخراج کنيم.

بن سلمان مسئول مرگ خاشقچي است
سناتور جمهوريخواه آمريکا «محمد بن سلمان» وليعهد عربستان را مسئول مرگ «جمال خاشقچي» روزنامه نگار منتقد سعودي دانست.
بنابر گزارش خبرگزاري رويترز، باب کورکر همچنين گفت که توضيحات رياض در مورد قتل خاشقچي، از قابليت باورپذيري برخوردار نيست.
کورکر که رياست کميته روابط خارجي سناي آمريکا را برعهده دارد، گفت: تصور مي کنم که بن سلمان اين کار را انجام داده است.
وي با بيان اينکه منتظر تکميل تحقيقات در مورد اين پرونده است، ابراز اميدواري کرد که ترکيه نوارهاي صوتي مرتبط با قتل خاشقچي در کنسولگري عربستان در استانبول را در اختيار ديگران قرار دهد.
وي در عين حال گفت که بن سلمان قتل خاشقجي را هدايت کرده است. کورکر افزود: اگر بن سلمان اين روزنامه نگار را به قتل رسانده باشد، از خط قرمز عبور کرده و بايد بابت آن مجازاتي باشد و بهايي پرداخت شود.
اين سناتور آمريکايي يادآور شد که عربستان با تغيير توضيحات خود در مورد آنچه بر سر خاشقچي آمد، قابليت باورپذيري موضع خود را از دست داده است.
«بن ساسه» سناتور جمهوريخواه آمريکا نيز در مورد پرونده خاشقچي گفت که در صورت اثبات مقصر بودن وليعهد سعودي در مرگ اين روزنامه نگار، واشنگتن ممکن است وي را تحريم کند.

تنها فرد در روي کره زمين و خارج از عربستان که روايت سعوديها را باور مي کند،ترامپ است
معاهدات مالي و تبليغات گسترده براي زيبا جلوه دادن چهره سعوديها، باعث خاموش شدن صداي دولت هاي اروپايي و اعضاي کنگره نشده است.
به گزارش شبکه الجزيره؛ قراردادهاي هنگفت سعوديها با آمريکا و اروپا در نهايت، مانع از موضع گيري اين کشورها در برابر قتل جمال خاشقجي روزنامه نگار عربستاني در کنسولگري اين کشور در استانبول نخواهد شد.
خبرنگار شبکه تلويزيوني الجزيره در واشنگتن گفت: از آن زمان که عربستان روايت خود را از آنچه در داخل کنسولگري اين کشور در استانبول رخ داد اعلام کرد، واکنش ها به تفسير سعوديها از قتل جمال خاشقجي ادامه دارد. دونالد ترامپ رئيس جمهور آمريکا پس از آن که گفته بود روايت سعوديها را باور مي کند، از آن به شدت انتقاد کرد و گفت نمي داند محمد بن سلمان وليعهد سعودي مسئول اين ماجراست يا نه. اما اين روايت با انتقاد گسترده اعضاي کنگره حتي اعضاي حزب جمهوريخواه روبرو شد. سناتور جمهوريخواه بن ساس (Ben Sasse)، اين روايت را چرند توصيف کرد. اين در حالي است که سناتور باب کورکر رئيس کميته روابط خارجي سناي آمريکا ابراز عقيده کرد محمد بن سلمان در قتل خاشقجي دست دارد.
ديک دربين (Dick Durbin) عضو دموکرات سناي آمريکا در يک مصاحبه تلويزيوني گفت:«تنها فردي در روي کره زمين و خارج از عربستان که روايت سعوديها را باور مي کند، دونالد ترامپ است. ما بايد همين فردا صبح، سفير سعودي را از آمريکا اخراج کنيم تا تحقيقات يک طرف ثالث درباره اين عمليات آدم ربايي و قتل در استانبول تکميل شود. بايد از متحدان خود بخواهيم تا گام هاي مشابهي بردارند. اگر عربستان نفهمد که کشورهاي متمدن در جهان، اين رفتارها را رد خواهند کرد و تضمين مي کنند که تاوان آن را پس بدهد، سعوديها به اين رفتارها ادامه خواهند داد.»
خبرنگار اين شبکه خاطر نشان کرد: اعضاي جمهوريخواه و دموکرات کنگره، پيشنهادهاي مختلفي را درباره چگونگي پاسخ دادن به اين ماجرا پيشنهاد کردند که شامل اعمال تحريم يا توقف فروش سلاح به رياض است. همزمان با اين واکنش ها، موج تبليغاتي هم با هدايت روزنامه واشنگتن پست که خاشقجي يکي از نويسندگان آن بود، به راه افتاده است. فرد ريان ناشر واشنگتن پست، تفسير سعوديها را «لاپوشاني» توصيف کرد و از دونالد ترامپ، کنگره و کساني که آنها را سران جهان متمدن خواند، خواست بر اساس مدارک موثق قضاوت کنند. در سايه تندتر شدن موضع کنگره، نگاه ها به اقدامات قانونگذاران آمريکايي پس از پايان انتخابات ميان دوره اي کنگره، دوخته شده است.
در گزارش الجزيره آمده است: قراردادهاي هنگفت و تبليغات گسترده براي زيبا جلوه دادن چهره سعوديها، باعث خاموش شدن صداي دولت هاي اروپايي نشده است. هر چند که اين دولت ها روابط قوي تجاري و نظامي با رياض دارند. آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان تاکيد کرد صادرات سلاح به عربستان در شرايط فعلي امکان پذير نيست. دولت هاي اروپايي به هماهنگي بين خود براي موضع گيري در برابر اين ماجرا ادامه مي دهند. آلمان، فرانسه و انگليس با صدور بيانيه مشترکي خواستار توضيح درباره جزئيات قتل خاشقجي شدند. پنهان کاري سعوديها درباره سرنوشت خاشقجي، باعث شگفتي جهانيان شد و روايت هاي متغير آنها از اين ماجرا هم طوفاني از واکنش هاي مختلف را براي آنها به ارمغان آورده است.


منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ترامپ خاشقچي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۹۰۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توهین دوباره بایدن به پوتین

رئیس‌جمهور آمریکا بار دیگر به همتای روس خود توهین و او را «قصاب» خواند.

به گزارش ایسنا، «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا در یک سخنرانی در تجمعی در کارولینای شمالی مدعی شد «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه یک «قصاب» است و واشنگتن می‌تواند در صورت افزایش مالیات‌های میلیاردرها از اوکراین همچنان حمایت کند.

پایگاه اطلاع‌رسانی کاخ سفید نوشت که جو بایدن در سخنرانی خطاب به رای‌دهندگان در کارولینای شمالی در عین حال از یک طرح برای افزایش مالیات بر درآمد افراد قشر پردرآمد و رساندن نرخ این مالیات از ۸.۲ درصد به ۲۵ درصد صحبت کرده است.

به گفته رئیس جمهور آمریکا، این طرح می‌تواند باعث کسب ۴۰۰ میلیارد دلار از راه این مالیات در عرض ۱۰ سال آینده شود.

رئیس جمهور آمریکا اظهار کرد: «تصور کنید ما با این پول چه کارهایی می‌توانستیم انجام دهیم. ما می‌توانستیم به شکلی اساسی کسری بودجه فدرال را کم کنیم. ما می‌توانستیم خدمات مراقبت در منزل را تضمین کنیم. ما می توانستیم خیلی کارهای اساسی دیگر را انجام دهیم از جمله اینکه سرانجام حمایت از اوکراین در برابر پوتین قصاب را تضمین کنیم.»

بایدن که تا کنون توهین‌های مکرری به رئیس جمهور روسیه داشته پیش از این نیز از پوتین با لفظ قصاب و خونریز توصیف کرده بود. رئیس‌جمهور آمریکا در جریان دیدار از یک اردوگاه آوارگان اوکراینی در ورشو با پرسش از سوی خبرنگاران درباره اینکه پوتین مواجه شده و پاسخ داد: «او یک خونریز است.»

اوایل اسفند ماه گذشته نیز رئیس جمهور آمریکا به پوتین در یک مراسم خصوصی در سان فرانسیسکو توهین کرده و او را «دیوانه» و «حرامزاده» خوانده بود.

«دیمیتری پسکوف»، سخنگوی دفتر ریاست‌جمهوری روسیه در آن زمان در واکنش به این توهین بایدن گفت: «این اظهارات سخیف از زبان رئیس دولت آمریکا بعید بود توهین او به رئیس‌جمهور یک کشور مانند پوتین ننگ بزرگ برای خود ایالات متحده است.»

بایدن همچنین به تمدید تحریم‌ها علیه روسیه برای یک سال دیگر به بهانه دست داشتن در حملات سایبری پرداخت. دولت بایدن مدعی شده است فعالیت‌های شرورانه چشمگیر در فضای مجازی همچنان تهدیدی نا معمول و فوق العاده را متوجه امنیت ملی، سیاست خارجی و اقتصاد آمریکا می‌کند.

جو بایدن یک لایحه برای تامین بودجه دولت خود به ارزش ۱.۲ تریلیون دلار را امضا و از مجلس نمایندگان آمریکا درخواست کرد لایحه بودجه‌ای به بن‌بست خورده شامل کمک‌ها برای اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان را تصویب کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سه رئیس‌جمهور و یک هدف؛ شکست ترامپ
  • عاقبت کسی که برای هموطنانش از ترامپ درخواست تحریم کرد+عکس
  • حمله دوباره بایدن به پوتین
  • بایدن باز هم به پوتین توهین کرد
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا علیه سپاه، انصارالله و حزب الله/ مخالفت آمریکا با خط لوله گاز پاکستان و ایران/ اظهارات توهین آمیز بایدن درباره پوتین/ شهید و زخمی شدن ۴۰ تن در حمله آمریکا به «دیرالزور»
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا علیه سپاه، انصارالله و حزب الله/ مخالفت آمریکا با خط لوله گاز پاکستان و ایران/ اظهارات توهین آمیز بایدن درباره پوتین/ شهید و زخمی شدن ۴۰ نفر در حمله آمریکا به «دیرالزور»
  • توهین دوباره بایدن به پوتین
  • اگر ترامپ و قهرمانان‌اش بر جهان حکمرانی کنند...
  • ترامپ هم طرفدار آتش بس در غزه شد
  • افشای دیدار ضدبرجامی جان کری و سعودالفیصل در داخل هواپیما به روایت روحانی /چه کسانی ترامپ را برای خروج از برجام تشویق کردند؟