Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-08@08:04:14 GMT

دولت باید خود را از اقتصاد کنار بکشد

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۹۰۹۹۵

رییس سازمان خصوصی‌سازی می‌گوید، دولت باید هرچه زودتر از تصدی‌گری در صنایع مختلف دست بردارد و شرایط را برای خصوصی‌سازی واقعی آماده‌تر کند. او تاکید می‌کند که دولت باید صرفا نظارت‌کننده باشد و بخش خصوصی اقتصاد را بچرخاند. آفتاب‌‌نیوز : میرعلی‌اشرف عبدالله‌ پوری حسینی در نمایشگاه بورس، بیمه، بانک و خصوصی‌سازی در جزیره کیش، گفت: سازمان خصوصی‌سازی اعتقاد دارد که رشد اقتصادی کشور الزاماتی دارد از جمله این‌که باید دولت خود را از صحنه اقتصاد کشور کنار بکشد چرا که تا زمانی‌که دولت داخل بازی است کسی از آن مسابقه لذت نمی‌برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: رقابت بخش خصوصی با دولت معنی ندارد. ما به خصوصی‌سازی به این‌که چقدر واگذار شد، نگاه نمی‌کنیم. ما بیش از ۷۰۰ بنگاه را به بخش خصوصی واگذار کرده‌ایم ولی این افتخار ما نیست دولت در بخش‌های مختلف تصدی‌گری می‌کند. دولت پمپ بنزین را مدیریت می‌کند، آلومینیوم تولید می‌کند، آبزی‌پروری می‌کند، حتی کشت گوجه فرنگی را دولت انجام می‌دهد. این موضوع که دولت در همه‌جا تصدی‌گری کند، اصلا صحیح نیست.
رییس سازمان خصوصی‌سازی گفت: بخش خصوصی باید دولت را با احترام کنار بزند. سازمان خصوصی‌سازی بابت خصوصی‌سازی مورد اتهامات زیادی قرار گرفته است. کار ما پر از دادگاه و دادگاه رفتن است. وقتی یک سازمانی این‌چنین شجاعانه برای کنار زدن دولت جلو بیاید، باید از آن حمایت کرد. من گله می‌کنم از اتاق‌های بازرگانی. چرا در مزایده‌های ما شرکت نمی‌کنند؟ چرا وقتی ما در آماج اتهام‌ها قرار داریم، کسی کمک نمی‌کند؟
به گزارش ایسنا، وی با اشاره به اقداماتی که درباره توزیع سود سهام عدالت شد، گفت: ما با ۴۹ میلیون نفر تماس اینترنتی برقرار کردیم و توانستیم سود سهام عدالت را بدهیم. ما هزاران تراکنش را انجام دادیم که رکورد بی‌نظیری بود. ما به ایرانی می‌اندیشیم که اقتصاد در دست بخش خصوصی باشد و دولت نظارت کند.

کد خبر: ۵۵۲۳۵۰ تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۸

منبع: آفتاب

کلیدواژه: سازمان خصوصی سازی دولت اقتصاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۹۰۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد

«دونالد ترامپ» نامزد حزب جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در نشستی خصوصی، دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهوری این کشور را با نیروی پلیس مخفی آلمان نازی (گشتاپو) مقایسه کرد.

به گزارش مشرق، رئیس جمهوری پیشین آمریکا، در یک نشست خصوصی و پشت درهای بسته در اقاماتگاه خود در فلوریدا، دولت جو بایدن را با نیروی پلیس مخفی آلمان نازی (گشتاپو) مقایسه کرد.

وی این مقایسه را در میانه اظهاراتش در خصوص پرونده های حقوقی علیه خود مطرح کرد و ضمن حمله به دادستان های این پرونده‌ها گفت: «این افراد یک دولت گشتاپو را اداره می کنند و این تنها چیزی است که آنها دارند. این تنها راهی است که آنها از نظر خود پیروز می شوند».

ترامپ سپس با بیان اینکه بایدن بدترین رئیس‌جمهوری تاریخ کشورمان است، افزود: «زمانی که متهم شدم، گفتم خوب، حالا زمان مبارزه است. او [بایدن] به شدت ناتوان و متقلب است. مقادیر زیادی پول از چین، روسیه، اوکراین و بسیاری از کشورهای دیگر گرفته است. او یک کلاهبردار است.»

وی همچنین جک اسمیت بازرس ویژه‌ای که دو پرونده فدرال علیه ترامپ را در دست دارد، «قاتل شرور» و «دیوانه» خواند.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • خوشنویسی ایران نیاز به حمایت دارد/ تاثیر بخش خصوصی در چرخه اقتصاد
  • رییس سازمان خصوصی سازی: ۵ میلیارد سهام ترجیحی به نام کارگران شد
  • پشت پرده کاهش اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی
  • ۵.۲۲ میلیارد سهام ترجیحی به نام کارگران شد/ واگذاری سهام به ۳۰۰۸ کارگر در دولت سیزدهم
  • ۵ میلیارد سهم به نام کارگران شد
  • ببینید | یک باتری می‌تواند جنگل را به آتش بکشد
  • برای آموزش و پرورشی که سرپا نیست
  • سهام ترجیحی ۶۴ هزار نفر از کارگران به نامشان شد
  • سهام ترجیحی ۶۴ هزار نفر از کارگران به نامشان شد+ فیلم
  • ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد