Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@03:22:52 GMT

نیاز به نظر کارشناسان رسمی بیش از گذشته است

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۹۱۰۷۱

نیاز به نظر کارشناسان رسمی بیش از گذشته است

رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: با تخصصی شدن امور قضایی و غیرقضایی و پیشرفت علوم، نیاز به کارشناسی بیش از گذشته است.

به گزارش ایسنا، رییس‌کل دادگستری استان تهران در مراسم گرامی‌داشت روز کارشناس رسمی، هدف از برپایی این محفل را تکریم کارشناسان و تبیین نقش و جایگاه کارشناسی در دادرسی به‌ویژه در حوزه‌های دادرسی عادلانه و بهبود و  ارتقای امر کارشناسی عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اسماعیلی افزود: سخن از تکریم است، تکریمی که رسالت انبیاء است و انسان‌ها به عنوان اشرف مخلوقات عالم در خور تکریم هستند و در این میان نخبگان، فرهیختگان و چهره‌های علمی و انسان‌های خدوم به‌ویژه خدمت آنان که در مسیر اجرای عدالت، احقاق حق و دستگیری انسان‌های مظلوم است،  شایسته تکریم مضاعف هستند.
وی ادامه داد: انتقادات، ایرادات و اشکالات باید در جای خود مورد بررسی قرار گیرد و  چالش‌ها هم در جای خود شناخته شود تا بر آن‌ها غلبه کنیم. اما امروز نمی‌خواهیم سخن چالشی بگوییم. امروز سخن از کرامت و تکریم کارشناسان است، کرامتی که خداداد است و شریعت مقدس اسلام بیشترین انسانیت را برای نخبگان، دانشمندان و هم جمع حاضر شما کارشناسان در نظر گرفته است.
رییس کل دادگستری استان تهران خاطرنشان کرد: ادعای رعایت حقوق بشر در غرب، آدرس غلط دادن است. هیچ مکتب، تفکر و اندیشه‌ای به مانند اسلام اهتمام به حقوق بشر نداشته است. دین مبین اسلام برای کارشناسی شان ویژه‌ای قایل است و در همه ابعاد فقه، عبادات و هم عقود و معاملات و هم در قصاص و تعزیرات و شهادات به نقش کارشناس  خبره اهمیت بسیار داده شده است.
وی افزود: امروز با تخصصی شدن امور قضایی و غیر قضایی و پیشرفت علوم و فنون ادعا می‌کنیم نیاز به کارشناسی بیش از سایر ایام است.
اسماعیلی خاطرنشان کرد: ادعا می‌کنیم به هیچ عنوان قضاوت از کارشناسی بی‌نیاز نیست و همچنین کارشناسی‌ها دقیق‌تر و اعتبار آن بیشتر شده است.
رییس کل دادگستری استان تهران در ادامه گفت: در فقه اسلام دو نوع کارشناسی وجود دارد، گاه نظر کارشناس طریقیت داشته و گاهی موضوعیت دارد. در بحث شرایط کارشناس بحث‌های مفصلی بین فقها وجود دارد از جمله آن‌که بحث می‌شود آیا کارشناس باید همچون شاهد عادل و متعدد باشد یا خیر؟
وی در ادامه گفت: آنجا که نظر کارشناس موضوعیت دارد و باید وی شرایط شاهد را داشته باشد که این امر شأن بالای کارشناس را می‌رساند.
رییس کل دادگستری استان تهران اظهار کرد: نگرش اسلام در برخی از امور این است که کسی به ما آدرس غلط ندهد ‌و این نظر دین اسلام درباره جایگاه کارشناسی است.
 اسماعیلی یادآور شد: اقداماتی از جمله بحث توسعه فناوری اطلاعات در قوه قضاییه مطرح است. در تسهیلات امور کارشناسان، با ثبت‌نام در سامانه ثنا دیگر نیازی به مراجعه به دادگستری نخواهید داشت و  دادخواست و ضمایم را که بیشترین نیاز شما است، از طریق سامانه در اختیار کارشناسان قرار خواهیم داد.
وی خطاب به کارشناسان رسمی دادگستری گفت: حتما از دانش و تکنولوژی‌های روز استفاده کنید و اهتمام در اجرای عدالت و انصاف داشته باشید. شما کارشناسان رسمی دادگستری جمهوری اسلامی ایران هستید و باید در خدمت عدالت و احقاق حق باشید. من و شما باید این‌گونه باشیم. ما قاضی و کارشناس جمهوری اسلامی ایران هستیم.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام رییس کل دادگستری استان تهران غلامحسین اسماعیلی کارشناسان رسمی دادگستری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۹۱۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هواشناسی ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / تداوم بارش در ۲۴ استان / از سفر به این مناطق خودداری کنید

آفتاب‌‌نیوز :

کبری رفیعی، کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به وضعیت جوی و آب و هوای امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت و روز‌های آتی را توضیح داد و گفت: امروز در مناطقی از استان‌های کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان و همین‌طور جنوب آذربایجان‌های شرقی و غربی، زنجان، همدان، مرکزی، خوزستان، چهارمحال‌وبختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، هرمزگان، بوشهر، فارس، اصفهان، کرمان و یزد بارندگی خواهیم داشت.

وی ادامه داد: برای فردا نیز علاوه بر این مناطق در خراسان‌های رضوی و جنوبی و سیستان و بلوچستان نیز بارش‌ها ادامه خواهد داشت. همچنین بارش‌ها عمدتاً به شکل رگبار و رعدوبرق، همراه با وزش باد شدید موقتی خواهد بود و همچنین برخی نقاط نیز با پدیده گردوخاک مواجه خواهند بود.

کارشناس سازمان هواشناسی توضیح داد: هشدار نارنجی در خصوص شدت بارش‌ها صادر شده که امروز تا جمعه مناطقی از کرمانشاه، ایلام، لرستان، خوزستان، غرب استان همدان، جنوب استان مرکزی، چهارمحال‌وبختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب غرب اصفهان و نیمه جنوبی استان فارس و بوشهر شامل این هشدار نارنجی خواهند بود.

رفیعی ادامه داد: ازاین‌رو باتوجه‌به اینکه در روز‌های پایانی هفته و احتمال مسافرت‌های جاده‌ای قرار داریم، مسافران باید دقت لازم را داشته باشند؛ چرا که در پی این شرایط جوی امکان سیلابی شدن مسیرها، طغیان رودخانه‌های فصلی، برخورد صاعقه، آب‌گرفتگی معابر، لغزندگی جاده‌ها و احتمال سقوط سنگ در مناطق کوهستانی وجود خواهد داشت. علاوه بر این احتمال ایجاد خسارت برای محصولات باغی نیز وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، وی در ادامه تصریح کرد: در دو روز آینده در جزایر خلیج‌فارس و تنگه هرمز نیز بارندگی‌ها رخ خواهد داد و دریا هم در این مناطق مواج خواهد بود.

این کارشناس هواشناسی در خصوص وضعیت جوی تهران نیز گفت: تهران امروز وزش باد و در برخی ساعات باد شدید را خواهد داشت و آسمان نیز تا قسمتی ابری خواهد بود. علاوه بر این بیشینه دمای تهران نیز امروز به ۲۸ و کمینه دما به ۱۹ درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد.

دیگر خبرها

  • اهمیت شهر مدینه و شخصیت رسول مکرم اسلام(ص)
  • تداوم بارش‌ در ۲۴ استان کشور/
  • هواشناسی ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / تداوم بارش در ۲۴ استان / از سفر به این مناطق خودداری کنید
  • تداوم بارش‌ در ۲۴ استان کشور/ از سفر به این مناطق خودداری کنید
  • توجه به نیاز کارگران امری ضروری است
  • اثرگذاری دانشگاه در کاهش آسیب های اجتماعی با تولید مقالات علمی
  • پیش‌نیاز پیشرفت و توسعه در هر حوزه، تحقیق و پژوهش است
  • دستگیری کارچاق کن سابقه دار در گرگان
  • مراقبت از جایگاه وکلا و کارشناسان دادگستری ضروری است
  • انتقاد کم سابقه خبرگزاری دولت از مرکز پژوهش‌های مجلس