Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-24@15:45:39 GMT

شرط جدید استفاده از وام مسکن یکم اعلام شد

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۹۱۲۲۸

به گزارش اکوفارس، از ابتدای تشکیل و راه‌اندازی صندوق پس انداز مسکن یکم، مطابق با ضوابط و چارچوب های تعیین شده اعطای تسهیلات این صندوق، چنانچه یک متقاضی، به شکل انفرادی قصد افتتاح حساب و سپرده ­گذاری در صندوق را داشت، شرایط مربوط به خانه اولی بودن،‌ صرفاً برای همان فرد و نه برای همسر او (در صورت متاهل بودن)، مورد کنترل و استعلام قرار می گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به این معنا که اگر بطور مثال، پدر یک خانواده دارای سابقه مالکیت بود اما همسر او برای دریافت تسهیلات از صندوق پس انداز مسکن یکم اقدام می کرد، استعلام خانه اولی بودن صرفاً برای همسر (فرد متقاضی) انجام می شد و خانه دار بودن پدر خانواده، مانعی برای دریافت تسهیلات یکم از سوی همسر او نبود. اما از ابتدای ماه آینده یعنی از فردا مطابق ضوابط بالادست بانک مسکن و مقررات جدید این بانک، شروط خانه اولی بودن، هم برای متقاضی و هم برای همسر او، استعلام می شود به این معنا که هر فرد متاهلی که برای افتتاح صندوق پس انداز مسکن یکم می خواهد اقدام کند هم او و هم همسر او باید خانه اولی باشند.

براساس معیارهای تعیین شده، خانه اولی به آن دسته از متقاضیان خرید مسکن اطلاق می شود که پیش از ثبت نام در این صندوق، اولا از تسهیلات بانک مسکن و سایر بانک ها جهت خرید، احداث واحد مسکونی، انتقال سهم الشرکه یا تعمیر واحد مسکونی و ثانیا از امکانات دولتی برای تهیه مسکن استفاده نکرده باشند. با توجه به این دو معیار، تا روز گذشته در صورتی که متاهلین متقاضی اخذ این نوع تسهیلات، خانه اولی شناخته می شدند(بدون توجه به شرایط همسر آنها) امکان ثبت نام و دریافت تسهیلات صندوق پس انداز مسکن یکم را از سوی بانک مسکن پیدا می کردند. اما با توجه به بخشنامه جدید بانک مسکن به تمامی شعب سراسر کشور، از فردا، فقط متقاضیان متاهلی امکان ثبت نام تسهیلات صندوق پس انداز مسکن یکم را خواهند داشت که هر دو زوج به صورت توامان دو فاکتور خانه اولی را دارا باشند.

براین اساس افتتاح کننده حساب صندوق پس انداز مسکن یکم و همسر وی نباید از تسهیلات بانک مسکن و سایر بانک ها جهت خرید، احداث واحد مسکونی، انتقال سهم الشرکه یا تعمیر واحد مسکونی پیش از این استفاده کرده باشند. همچنین متقاضی و همسر وی از امکانات دولتی همچون زمین و مسکن نیز نباید استفاده کرده باشند.

در عین حال بانک مسکن در قالب بخشنامه جدید خود برای تعیین شرایط جدید اخذ تسهیلات پس انداز مسکن یکم برای متاهلین، اشاره کرده که اعطای تسهیلات این صندوق، به اشخاص مجرد، اشخاصی که همسر آنها فوت شده یا با همسر خود متارکه کرده اند مشروط به داشتن درآمد متقاضی بلامانع خواهد بود.

بانک مسکن در قالب این بخشنامه به این نکته اشاره کرده است که حساب های افتتاحی برای دریافت این نوع تسهیلات تا پیش از تاریخ یکم آبان ماه سال جاری، کماکان مقررات زمان افتتاح حساب (الزامی بودن خانه اولی شناخته شدن یکی از زوجین) برقرار خواهد بود. به عبارت دیگر تسهیلات صندوق پس انداز مسکن یکم که افتتاح حساب آنها تا پیش از یکم آبان ماه انجام شده باشد صرف خانه اولی بودن شخص متقاضی تسهیلات(بدون الزام به خانه اولی بودن همسر استفاده کننده تسهیلات) بلامانع است.

البته در قالب این بخشنامه باز هم متقاضیان اخذ تسهیلات پس انداز مسکن یکم برای خرید ملک در محدوده بافت فرسوده استثنا شده اند وشرایط ویژه ای برای هسته فرسوده شهرها در نظر گرفته اند. به این صورت که بانک مسکن در تبصره ای این موضوع را یاد آور شده است که اعطای تسهلاتصندوق پس انداز مسکن یکم در بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری اعم از تسهیلات انفرادی یا زوجین از تاریخ افتتاح حساب صندوق، کماکان بدون الزام به خانه اولی بودن متقاضی و همسر وی مشروط به رعایت ضوابط تسهیلات با سپرده بانک(گذشت پنج سال از دریافت تسهیلات با سپرده قبلی توام با تسویه یا گذشت پنج سال سال از دریافت تسهیلات با سپرده قبلی توام با انتقال به غیر آن) بلامانع است.

منبع: ایبنا

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۹۱۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زندگی قاتل با جسد زن گمشده به مدت ۲ شبانه‌روز در تهران!

مرد جوانی که همسر خود را به قتل رسانده و با جسدش ۲ روز زندگی کرده بود، بازداشت شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، اواخر فروردین امسال، مرد میانسالی به اداره چهارم پلیس آگاهی مراجعه کرد و هنگامی که مقابل کارآگاهان قرار گرفت، با اظهارات ضد و نقیضی گفت: همسرم به نام مهتاب چندی قبل از خانه خارج شده اما دیگر بازنگشته است. ساعتی پیش یک پیامک از تلفن‌همراهش برای من آمده که در آن فردی نوشته بود، همسرم را به‌خاطر اختلافات شخصی به قتل رسانده و جسدش را در یک باغ دفن کرده است؛ سه فرزند دارم که بهانه مادر خود را می‌گیرند، لطفاً کمک کنید.

پس از ثبت شکایت و تشکیل پرونده در دادسرای امورجنایی، تیمی از کارآگاهان با دستور بازپرس پرونده وارد عمل شدند و برای تحقیقات محلی پای در خانه زن فقدانی گذاشتند اما در آنجا مشخص شد این زوج جوان اختلافات خانوادگی گسترده‌ای با یکدیگر دارند که همسایه‌ها نیز این موضوع را تایید کردند.

تیم جنایی در گام بعدی به سراغ اقدامات اطلاعاتی رفتند که بررسی‌های فنی در این شاخه از تحقیقات حاکی از آن بود، چند هفته قبل این زوج جوان با یک خانواده دیگر برای مسافرت به شمال رفتند اما پس بازگشت از این سفر اختلافات آنها بیشتر شده است.

در ادامه نیز مشخص شد، مردی که فقدانی همسر خود را با اظهارات ضد و نقیضی به پلیس آگاهی گزارش کرده است، به فرزندان خود گفته که مادرشان از خانه قهر کرده و دیگر با نخواهد گشت که این سرنخ‌های مهم باعث شد تا متهم با دستور بازپرس جنایی، بازداشت شود.

متهم که به موادمخدر اعتیاد شدیدی دارد در جریان بازجویی‌ها منکر هرگونه اختلاف با همسر خود بود اما او پس مواجه با مدارک موجود داخل پرونده چاره‌ای جز بیان حقیقت را نداشت و از یک جنایت هولناک پرده کرد.

مرد جوان ماجرا را اینطور توضیح داد: با همسر اختلاف داشتیم و به یکدیگر بدبین بودیم؛ چند هفته قبل با یک خانواده دیگر که از دوستان ما بودند به شمال رفتیم اما من در آنجا مخفیانه و به دور از چشم مهتاب پیشنهاد دوستی به یکی از همسفرها دادم که همسرم متوجه و باعث شد تا اختلاف‌ها بیشتر شود.

قتل خونین پسر تهرانی در درگیری خیابانی/ دوست مقتول بازداشت شد

متهم گفت: هنگامی به تهران بازگشتیم،بچه‌ها به مدرسه رفتند و مهتاب این ماجرا را با من درمیان گذاشت که منجر به درگیری شدید بین ما شد؛ در جریان این نزاع کنترل خود را از دست دادم و با یک روسری همسرم را به قتل رساندم؛ نمی‌دانستم چه‌کاری انجام دهم برای همین جسد را زیر تختخواب داخل اتاق گذاشتم و به هنگامی که بچه‌ها به خانه آمدند مدعی شدم که مادرشان قهر کرده و از خانه رفته است.

وی ادامه داد: جسد نزدیک به 2 روز زیرتخت قرار داشت و دچار جمود نعشی شده بود؛ برای همین وانت یکی از اقوام را قرض گرفتم و جسد بین یک پتو قرار دادم؛ اتفاقاً آن روز نیز در ساختمان ما یکی از همسایه‌ها اسباب‌کشی داشت به‌خاطر همین کسی به من شک نکرد!

مرد جنایتکار گفت: جسد را به یکی از روستا‌های اطراف شرق تهران بردم و در آنجا دفن کردم و با تلفن همراه همسرم یک پیامک برای گمراه کردن مسیر پرونده برای خود ارسال و پس از آن با طراحی یک سناریوی خیالی فقدان مهتاب را به پلیس اعلام کردم.

پس از اعترافات متهم و رمزگشایی از سرنوشت مرگبار زن گمشده، کارآگاهان اداره چهارم و تیم تشخیص هویت پلیس آگاهی ماموریت یافتند تا به همراه متهم راهی روستای موردنظر واقع در شرق تهران شوند و جسد را پیدا کنند.

به گزارش تسنیم، با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضایی، متهم برای روشن شدن زوایای پنهان پرونده در اختیار کارآگاهان جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تکرار قصه ناتمام زن‌کشی/ زیبا؛ زن ارومیه‌ای که تاوان طلاقش را با مرگ داد
  • اخاذی با مهریه سنگین!
  • لزوم تعیین تکلیف بانک عامل برای پرداخت تسهیلات نهضت مسکن در کرمان
  • لزوم تعیین و تکلیف بانک عامل برای پرداخت تسهیلات نهضت مسکن در کرمان
  • کاری کنید امید مردم برای خانه‎دار شدن از بین نرود/بنگاه‌‎داری بانک‌‎ها، آفت بزرگ بازار مسکن کشور است
  • آیت‌الله علم‌الهدی:بنگاه‌داری ‎بانکها آفت بزرگ بازارمسکن است
  • بنگاه داری بانک ها آفت بزرگ بازار مسکن کشور است
  • زندگی قاتل با جسد زن گمشده به مدت ۲ شبانه‌روز در تهران!
  • راه‌اندازی صندوق «ضمانت» تسهیلات اشتغال مددجویان در سال جاری
  • انعقاد قرارداد تسهیلات ۴۵۰ هزار واحد مسکونی