Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@23:13:32 GMT

بنیاد برکت برای مردم اندیکا 'برکت' آورد

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۹۱۳۲۳

بنیاد برکت برای مردم اندیکا 'برکت' آورد

اهواز - ایرنا - طرح ها و پروژه های محرومیت زدایی اجرا شده توسط بنیاد برکت در مناطق مختلف خوزستان از جمله شهرستان های مسجدسلیمان، لالی و اندیکا برای رفع محرومیت، تا ابد از صفحه تاریخ سرزمین این مناطق و ذهن مردمانش پاک نمی شود.

به گزارش ایرنا ماجرا از آنجا شروع می شود که در محرم سال 1388گروهی از طلاب حوزه علمیه به مناطق مختلف بخش چلو شهرستان اندیکا اعزام می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عمق محرومیت ها در سرزمین مردم نجیب بختیاری این طلاب را بر آن داشت تا فیلمی تصویری به صورت مستند از این محرومیت ها تهیه و به پیوست نامه ای به دفتر رهبر معظم انقلاب ارایه کنند.
پس از دریافت این نامه ، 'طرح برکت' از سوی رهبر معظم انقلاب فعالیت خود را آغاز و در مدت کمی
کارهای زیرساختی در قالب پروژه های عمرانی، خدماتی،آموزشی،بهداشتی،درمانی و اشتغالزایی در این مناطق محروم پی ریزی و اجرا شد.
بنیاد برکت محرومیت زدایی را از سال 88 در شهرستان های مسجد سلیمان ، لالی و اندیکا در شمال خوزستان آغاز کرد و تاکنون با صرف هزینه بیش از یک هزار و800 میلیارد ریال گام های مهمی در توسعه این برداشته است.
این بنیاد در مدتی که فعالیت خود را در شهرستان اندیکا در شمال خوزستان آغاز کرده تاکنون ساخت 47 باب مدرسه، 94 مسجد و 670پروژه دیگر نظیر برق رسانی، لوله کشی آب شرب، زیرساخت مخابراتی، زیرساخت نوین کشاورزی، دامپروری ، آبخیزداری، زیرساخت گردشگری،خانه عالم ، راه سازی و پل،احداث کانون های عشایری، پاسگاه نیروی انتظامی،مسکن محرومان و مستضعفان و ... را اجرا کرده است.
خدمات رسانی بنیاد برکت با اتمام پروژه های عمرانی، هم اکنون به بخش بیمه مسکن روستایی گسترش یافته و تلاش دارد تا روستاییان این مناطق از جمله اندیکا را زیر چتر بیمه ای قرار دهد.
مدیر بیمه برکت خوزستان می گوید: تاکنون حدود 90درصد مسکن روستاییان این استان زیر پوشش بیمه حوادث قرار گرفته است.
محمد صادق هزاردستان ادامه می دهد:در شهرستان اندیکا نیز مسکن روستاییان بخش مرکزی زیر پوشش این بیمه قرار گرفته و پرونده بخش آبژدان نیز آماده و به زودی روستاییان این بخش از مزایای این بیمه بهره مند می شوند.
رضا صادقی یکی از اهالی روستا چال سنگا از توابع بخش چلو اندیکا در زمینه خدمات بنیاد برکت به خبرنگار ایرنا می گوید:بختیاری ها در کنار دیگر اقوام از وفادارن به نظام و انقلاب هستند که هیچ گاه این لطف بزرگ رهبر معظم انقلاب اسلامی را فراموش نخواهند کرد.
وی ادامه می دهد:پیش از اجرای این طرح برای تهیه آب شرب، زنان و فرزندان ما به وسیله چهارپا حدود یک ساعت مسافت را طی می کردند و بعضی از روزها به ویژه در فصل پاییز بیشتر از یک نصف روز معطل می شدند تا مشک خود را پر آب کنند.
وی در حالی که به شیر آب جنب خانه اش اشاره می کند می گوید: اکنون آب شرب ما از چشمه گوارایی با فاصله ای حدود 20کیلومتر لوله کشی شده و در اختیار روستاییان قرار داده شده است.
محمدرضا پسر ارشد وی به گوشی تلفن همراه اشاره می کند و می افزاید: تا پیش از اجرای طرح بنیاد برکت امکان برقراری تماس در این منطقه مقدور نبود و ما مجبور بودیم فاصله ای حدود دو ساعت را با وسیله نقلیه طی کنیم تا بتوانیم ارتباط تلفنی برقرار کنیم.
وی همچنین با اشاره به پایه های برق می گوید: تا پیش از اجرای این طرح تعدادی از خانوارهای این روستا به حاشیه شهرها مهاجرت کردند و شاید به ذهن کسی خطور نمی کرد که در مدت دوسال این منطقه صاحب برق شود.
محمد مولایی از ساکنان روستای شیرین بهار نیز در این زمینه می گوید:دانش آموزان روستای ما در ساختمانی فرسوده و فاقد امکانات لازم مجبور بودند سوز سرمای زمستان را سپری کنند اما اکنون بنیاد برکت برای آنها مدرسه مناسب ساخته است.
وی ادامه می دهد: بنیاد برکت در نخستین گام برای این روستا مدرسه ای مجهز ساخت که هم اکنون دانش آموزان روستا در آن مشغول تحصیل هستند.
محمدقلی صادقی یکی دیگر از ساکنان این روستا احداث شهرک در این روستا ویژه مستضعفان و محرومان اشاره می کند و می گوید:بیش از 20 خانوار نیازمند این روستا بدون هیچگونه هزینه ای صاحب خانه شدند.
اردشیر صادقی دهیار روستای مازر آب اناری پیرامون خدمات بنیاد برکت می گوید: به نظر بنده طرح برکت سکوی پرتابی بود که این منطقه را از نظر توسعه و ایجاد زیرساخت ها حداقل20سال به جلو برد.
وی می گوید:هرچند اقدامات چشمگیری در این طرح اجرا شد اما همچنان بخش چلو یکی از محروم ترین بخش های خوزستان است و اگر بنیاد برکت بتواند اجرای پروژه های عمرانی را ادامه بدهد بی شک زنگار محرومیت را از چهره این منطقه خواهد زدود و برکات آن بیشتر شامل مردمان محروم این مناطق خواهد شد.
صادقی اضافه می کند: آنچه در این میان در ذهن و قلب مردم این منطقه حک شده پیوند عاطفی عمیق با رهبر معظم انقلاب اسلامی است و مردم قدرشناس این منطقه تا جان در بدن دارند هیچ گاه این موهبت را فراموش نخواهند کرد.
اندیکا با مرکزیت شهر قلعه خواجه دارای سه بخش و با جمعیت حدود 80 هزار نفر و مساحت 2هزار و 300 کیلومتر مربع در شمال شرق خوزستان واقع شده است.
7159/ 6037

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي انديكا طرح بركت محروميت زدايي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۹۱۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارندگی‌های سیل‌آسا به زیرساخت‌های ارتباطی و کشاورزی بخش «لوداب» خسارت وارد کرد

معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد از خسارات بسیار به زیرساخت‌های ارتباطی و کشاورزی بخش لوداب خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، علی‌محمد روستا، امروز _ پنجشنبه، نهم فروردین_ در حاشیه بازدید از بخش لوداب و بررسی خسارات وارده ناشی از بارندگی اخیر، اظهار کرد: بارش‌های سیل‌آسای چند روز اخیر خسارات زیادی به مردم و کشاورزان در این منطقه وارد کرده‌است.

وی با اشاره به پراکندگی مناطق و روستاهای لوداب، افزود: بارش‌ها به زمین‌های زراعی و منازل مردم خسارت وارد کرده است که از بنیاد مسکن خواستیم اقدامات لازم در خصوص گل‌ولای وارد شده به منازل مردم و زمین‌های کشاورزی انجام و از انحراف آب جلوگیری شود تا بیش از این به مردم خسارت وارد نشود.

معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، گفت: شکستگی چند پایه برق دچار موجب قطعی برق برخی از روستاهای لوداب شده بود که با حضور مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان چندین پایه و سیم برق به منطقه انتقال داده شد تا برق سریع وصل شود.

وی تصریح کرد: انحراف رودخانه باعث شستگی پل‌ها و خسارت زیاد به جاده روستای چین شده بود که راهداری با کمک بنیاد مسکن اقدامات مورد نیاز را انجام داد تا آب بیش از این به جاده خسارت وارد نکند.

روستا با اشاره به بازگشایی دهانه پل روستای گرگیان، خاطرنشان کرد: باید پل استانداردی در این روستا احداث شود.

وی گفت: قرار شد خسارت وارد شده به مردم و کشاورزان توسط نهادهای مربوطه احصاء و به ستاد بحران اعلام شود تا از طریق کمک‌های بلاعوض یا اعطای تسهیلات خسارت مردم جبران شود.

کد خبر 739983

دیگر خبرها

  • کرمانشاه در گازرسانی سبز است
  • بارندگی‌های سیل‌آسا به زیرساخت‌های ارتباطی و کشاورزی بخش «لوداب» خسارت وارد کرد
  • خسارت سیل به منازل مسکونی و مزارع بخش محروم لوداب
  • پیشرفت ۴۵ درصدی طرح آبرسانی به ۲۴ روستای شهرستان فریدونشهر
  • ایستادگی مردم مظلوم فلسطین به برکت جبهه مقاومت است
  • بازتاب معنویت و فرهنگ در آیین‌های نوروزی استان مرکزی
  • تجلیل مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران سیستان و بلوچستان از رئیس بیمارستان خاتم الانبیا (ص) زاهدان
  • جشن سنتی "گم تلا" در روستای تاریخی استان یزد (+عکس)
  • ثبت جهانی پالنگان با جدیت دنبال شود
  • موانع سر راه ثبت جهانی پالنگان هرچه سریع‌تر رفع شود