Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-03-19@13:59:14 GMT

آتش‌سوزی در خوابگاه دخترانه دانشگاه فرهنگیان

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۹۱۳۲۸

آتش‌سوزی در خوابگاه دخترانه دانشگاه فرهنگیان

بر اثر اتصالی برق در خوابگاه دانشجویی دخترانه بنت الهدی بوشهر، یکی از واحدهای این خوابگاه در آتش سوخت.

به گزارش مشرق، عصر امروز بر اثر اتصالی برق در خوابگاه دانشجویی دخترانه بنت الهدی بوشهر، یکی از واحدهای این خوابگاه در آتش سوخت.

ساعت ۱۷ امروز دانشجویان دختر این دانشکده متوجه آتش‌سوزی در یکی از واحدهای ساختمان خوابگاه شدند که این حریق سرانجام با ورود انتظامات دانشگاه و آتش‌نشانی مهار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس آخرین اطلاعات مخابره شده این حادثه خسارت جانی نداشته است.

اخبار تکمیلی متعاقبا ارسال می‌شود.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: حمایت از کالای ایرانی بازار سکه و ارز اربعین آتش سوزی آتش نشانی اخبار حوادث بوشهر خوابگاه دانشجویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۹۱۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمون استخدامی هیچگاه جایگزین دوره‌های چهارساله دانشگاه فرهنگیان نمی‌شود

امروزه چالش نظام آموزشی کشور فقط کمبود آماری معلم نیست، بلکه کمبود معلم متعهد و کار آمد است که آموزش و پرورش را از حد مطلوب و غایت آن یعنی حیات طیبه دور می‌کند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مسئله تعلیم و تربیت از دغدغه‌های اصلی جامعه فرهیخته است و در اس آن هم چالش کمبود معلم وجود دارد. به منظور بررسی این مسئله گفت‌وگویی داشتیم با محمد قائدی معاونت سیاست ورزی مرکز بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان.

قائدی در ابتدا گفت: امروزه چالش نظام آموزشی کشور فقط کمبود آماری معلم نیست، بلکه کمبود معلم متعهد و کار آمد است که آموزش و پرورش را از حد مطلوب و غایت آن یعنی حیات طیبه دور می‌کند.

وی افزود: مدت هاست که صحبت جذب معلم از مسیر مختلف به گوش می‌رسد؛ جذب از طریق آزمون استخدامی، طرح امین، سرباز معلم و... که غالب پذیرفته شدگان آن بدون آموزش مهارت‌های تخصصی ویژه معلمی و به طور مستقیم پس از گذر از یک فرایند ساده پا به عرصه معلمی می‌گذارند و این همانند آن است که یک فرد عادی را با یک دوره کوتاه مدت هلال احمر به اتاق عمل فرستاده و از او خواسته شود که بیماری را جراحی کند، از آنجا که دستگاه آموزش و پرورش مسیر پیشرفت کشور را رقم می‌زند نگاه به مسئله امر تعلیم و تربیت نباید همانند این مصداق باشد.

وی در ادامه گفت: جذب با آمار بالا که در دهه‌های ۶۰ و ۷۰ هم صورت گرفته بود، به گفته کارشناسان حاضر دوره کاهش کیفیت معلمان را رقم زده است. علی رغم تاسیس مرکز تخصصی تربیت معلم یعنی دانشگاه فرهنگیان که از آن مرکز ثقل نظام تعلیم و تربیت یاد می‌شود میزان جذب دانشجومعلم این دانشگاه درصد غیرقابل قبولی از پذیرش هر ساله را شامل می‌شود.
توجه به توسعه کمی و کیفی دانشگاه فرهنگیان با نگاه بلند مدت بهترین اقدام برای افزایش معلم متعهد و کارآمد است.

وی گفت: ممکن است عده‌ای در پاسخ بیان کنند معلمان آزمون استخدامی هم در دانشگاه فرهنگیان حضور می‌یابند! اما توجه به مشاهدات نشان می‌دهد دوره‌های آخر هفته و همزمان با اولین سال تدریس نومعلمان آزمون استخدامی هیچگاه جایگزین دوره‌های چهارساله دانشگاه فرهنگیان نمیشود. در نتیجه افراد سیاستگذار در مسئله جذب معلم بهتر است با داشتن نگاه بلند مدت چالش کمبود معلم را با جذب‌هایی هدفمند و از مسیر دانشگاه فرهنگیان دنبال کنند.

قائدی گفت: طبق برخی شنیده‌ها جذب معلم بالغ بر صد هزار نفر خواهد بود، پیش بینی می‌شد این جذب نه به صورت یکباره و بلکه به صورت چند ساله صورت گیرد و خلأ فعلی معلم نیز با مشوق‌هایی مانند افزایش میزان حق الزحمه و پرداخت ماهانه آن و یا امتیازات دیگر برای استفاده از معلمان کارآمد فعلی، صورت پذیرد و یا از ظرفیت دانشجومعلمان سال‌های آخر استفاده شود.

دیگر خبرها

  • ۴۲۴ مرکز آموزشی رفاهی میزبان اسکان موقت نوروزی فرهنگیان است
  • آزمون استخدامی هیچگاه جایگزین دوره‌های چهارساله دانشگاه فرهنگیان نمی‌شود
  • اجرای بیش از یک هزار و ۶۰۰ برنامه فرهنگی در دانشگاه محقق اردبیلی در سال ۱۴۰۲
  • مهلت پرداخت اجاره بهای خوابگاه های دانشجویان تمدید شد
  • رابطه تشکل‌های دانشجویی و دولت در ۱۴۰۲ بر چه مداری چرخید؟
  • ناظم بکائی: ساخت اولین خوابگاه متاهلی دانشگاه الزهرا (س) در سال ۱۴۰۳/ منابع هنوز اختصاص داده نشده
  • حمله هندو‌های تندرو به دانشجویان مسلمان در هند
  • کسب موفقیت دانشجویان انیمیشن دانشگاه تربیت مدرس در جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران
  • تجهیز و راه اندازی دو باب خوابگاه دانشجویی در دانشگاه علوم پزشکی سبزوار
  • در مسابقات ورزشی دانشجویان دانشگاه اردبیل چه گذشته؟