Web Analytics Made Easy - Statcounter

شیراز- ایرنا- مدیر کل دفتر روستایی و امور شوراهای استانداری فارس گفت: 46 روستای هدف گردشگری و صدها روستای دارای جاذبه های فرهنگی و گردشگری در این استان، بستر و مکان مناسبی برای تولید فیلم های سینمایی و مجموعه های تلویزیونی هستند.

به گزارش ایرنا، سید کمال پاک فطرت دوشنبه در حاشیه بازدید از مراحل تولید فیلم شب قمر در عقرب که در روستای بردج شیراز در حال تولید است در گفت و گو با خبرنگاران افزود: تولید چنین آثاری در روستاها می تواند به معرفی هرچه بیشتر ظرفیت روستاها و تشویق روستائیان به دیگر مردم به استفاده از این ظرفیت ها کمک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: مهاجرت بی رویه روستائیان به شهرها علاوه بر خطر خالی شدن روستاها از سکنه، به گسترش حاشیه نشینی در شهرها و بروز مشکلات و آسیب های اجتماعی می انجامد.
او اظهار داشت: راه حل مقابله با این مشکل توجه به اشتغال روستائیان و تقویت روستاها و فراهم کردن امکانات زیرساخت ها در روستاها است.
پاک فطرت اضافه کرد: معتقدیم که اگر روستائیان به سیستم مولد خود در روستاها بازگردند می توانند هم مشکلات اقتصادی خود را برطرف کنند و هم بسیاری از نیازهای کشور را پاسخ دهند.
وی ابراز امیدواری کرد که هنرمندان و فیلم سازان، روستاها را بیش از گذشته برای تولید آثار خود انتخاب کنند که امکانی برای معرفی جاذبه های روستاها و تقویت گردشگری و بوم گردی فراهم شود.
ساخت فیلم شب قمر در عقرب به تهیه کنندگی یعقوب مقدم و کارگردانی و نویسندگی محمد جاوید از روز شنبه 28 مهرماه جاری در روستای بردج شیراز کلید خورده و محوریت آن نیز یک درخت است که مردم یک روستا به آن اعتقاد دارند و احترام می گذارند ولی نسل جدید این موضوع را رد می کند و در حقیقت اشاره فیلم، اعتماد داشتن به خداوند است.
روستای بردج از توابع بخش مرکزی شهرستان شیراز و در فاصله 15 کیلومتری شمال شرق شیراز واقع شده است.
6122/ 2027

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي سينما استانداري فارس روستا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۹۱۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعطای نشان اقتصاد مقاومتی به ۱۲ واحد تولیدی برتر

  به گزارش خبرنگار گروه صنعت خبرگزاری صدا و سیما، ۲۵۰ واحد تولیدی برای شرکت در جشنواره اعطای نشان اقتصاد مقاومتی استان تهران به صورت تخصصی ارزیابی شدند که در نهایت به ۱۲ واحدی که بیشترین امتیاز را کسب کرده بودند، نشان اقتصاد مقاومتی اعطا شد.   الگوسازی مناسب در عرصه تولید کالا و خدمات، ایجاد فضای رقابتی مناسب در افزایش کیفیت تولید کالا و خدمات، گسترش ضریب نفوذ گفتمان اقتصاد مقاومتی در واحد‌های تولیدی و خدماتی و همچنین هدایت عرصه تولید در زمینه پیروی از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از اهداف جشنواره اعطای نشان اقتصاد مقاومتی عنوان شده است.

دیگر خبرها

  • آیت‌الله دژکام: بی‌انصافی در حق کارگر نباید انجام شود
  • روستاها آغازگر جهش تولید با مشارکت مردم هستند
  • فراهم کردن بستر رشد مهارتی و انگیزشی کارگران از اولویت‌های ما است
  • نبود سالن ورزشی مشکل اصلی روستاهای دهستان الوندکوه غربی
  • سه هزار و ۳۵۴ پروانه راه‌اندازی گلخانه خانگی در سیستان و بلوچستان صادر شد
  • آموزش مهارت روستائیان باعث تقویت و پایداری توسعه روستا است
  • پیش‌تولید سریال پایتخت ۷ آغاز شد
  • اعطای نشان اقتصاد مقاومتی به ۱۲ واحد تولیدی برتر
  • ایجاد اشتغال برای روستائیان با احداث گلخانه‌های خانگی در سیستان وبلوچستان
  • بهره مندی روستای «سرپله» آبدانان از آب آشامیدنی سالم و پایدار