Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-25@04:39:24 GMT

ایران در جمع پنج کشور تولیدکننده زیرکونیوم خلوص بالا

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۹۱۸۰۶

‍‍‍‍‍‍

رییس سازمان انرژی اتمی ایران در UCF اصفهان: با تولید زیرکونیوم خلوص بالا در یوسی اف اصفهان، ایران به جمع پنج کشور تولیدکننده این فناوری در جهان پیوست. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، دکتر علی اکبر صالحی در حاشیه بازدید از روند پیشرفت طرح های هسته ای در یو سی اف اصفهان، این محصول را دارای کاربرد ویژه ای در تولید سوخت هسته ای استاندارد دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صالحی طراحی و ساخت لوپ های تست سوخت را برای نخستین بار در کشور از دیگر موفقیت های یوسی اف اصفهان بیان و تاکید کرد: تولید سوخت نیازمند تست های متعددی است که کاربرد این لوپ ها در این تست ها بسیار مهم است.

وی گفت: تولید یو اف چهار از اورانیوم های تولید شده را که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است در این مرکز محقق شده است.

علی اکبر صالحی افزود: اکنون در یو سی اف اصفهان پس از دو ماه فعالیت مجدد، حدود هشت تن یو اف6 تولید شده و بهسازی این کارخانه هم در دستور کار است.

وی گفت: پس از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در 14خرداد در مرقد مطهر امام راحل(ره) مبنی بر تلاش برای غنی سازی اورانیوم با ظرفیت 190هزار سو، امروز پیشرفت های خوبی را در این واحد شاهد هستیم.

رییس سازمان انرژی اتمی ایران برای انتقال دانش فناوری هسته ای به کشورهای همسایه اعلام آمادگی کرد و گفت:بعنوان پیشکسوت در فناوری هسته ای آماده انتقال این دانش به کشورهای حوزه ی خلیج فارس برای ساخت نیروگاه هستیم.

علی اکبر صالحی، دستیابی به انتقال دانش فنی ایزوتوپ های پایدار و نوسازی راکتور اراک را از دیگر دستاوردهای فناوری هسته ای درکشور بیان کرد و افزود: سالن مونتاژ سانتریفیوژ مدرن نطنز کامل شده است.

وی گفت:همچنین زمینه تولید سانتریفیوژ های uf6 ،IR6 و IR4و IR2m فراهم شده و با صادر شدن دستور قادر به تولید در این زمینه هستیم.

رییس سازمان انرژی اتمی ایران افزود: با راه اندازی مجدد یوسی اف اصفهان 9تن به تولید این مرکز افزوده شده است.

علی اکبر صالحی گفت:برق مطمئن در سایت نطنز  هم تامین شده و همه چیز آماده است و در چهارچوب برجام عمل شده و اگر روزی قرار شد طرف مقابل به گونه ای بر خلاف برجام عمل کند، ناچار به برداشتن قدم هایی می شویم و این آمادگی را داریم اما امیدواریم به آن مرحله نرسیم.

دانلود  

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: علی اکبر صالحی سازمان انرژی اتمی UCF اصفهان یو سی اف اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۹۱۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیاز خراسان شمالی به استقرار سایت پرتودهی هسته‌ای محصولات کشاورزی

سیدمحمد پاکمهر در گفت‌وگو با مهر با اشاره به اهمیت احداث سایت پرتودهی محصولات کشاورزی در خراسان شمالی به عنوان یکی از استان‌های با ظرفیت بالا در این حوزه گفت: باید با اقدامات جهادی و مدنظر قراردادن زمان تحقق این مهم در استان انجام شود.

نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در ادامه افزود: با پرتودهی محصولات کشاورزی و زراعت باغی ضمن افزایش مدت ماندگاری محصولات در انبار و سردخانه از هدر رفت محصولات جلوگیری به عمل می‌آید.

نایب رئیس اول کمیسیون بهداشت مجلس بیان کرد: ظرفیت و پتانسیل تولید غلات، حبوبات و زراعت باغی در خراسان شمالی بسیار بالا است و احداث و راه‌اندازی چنین سایتی خدمتی بزرگ به جامعه دامپرور، کشاورز و باغدار می‌کند.

وی بیان کرد: کوتاهی در مسیر راه‌اندازی مرکز پرتودهی محصولات کشاورزی از ناحیه هیچ کسی پذیرفتنی نیست و هر گونه سنگ اندازی در تحقق آن خسارت جبران ناپذیر به همراه دارد.

کد خبر 6085981

دیگر خبرها

  • وکیل: دادگاه انقلاب اصفهان توماج صالحی را به اعدام محکوم کرد/ دادگاه بدوی حکم دیوان عالی کشور را «ارشادی» خواند و اجرایش نکرد/ به حکم صادره اعتراض خواهیم کرد
  • معاون وزیر ارتباطات : شبکه اپراتور مدعی نارضایتی مردم از کیفیت شبکه به دلیل استفاده از مودم بومی قابل بررسی است
  • ویدیو کامنت| ایران دهمین کشور تولیدکننده پسماند پلاستیکی
  • مشارکت مردم در جهش تولید چگونه عملی می‎‌شود؟
  • بانک مرکزی پدر تولید و تولیدکننده را درآورده است؛ به داد بخش خصوصی برسید!
  • نیاز خراسان شمالی به استقرار سایت پرتودهی هسته‌ای محصولات کشاورزی
  • اسلامی: ایران از قطب‌های اصلی تولید انواع رادیوداروها است
  • ایران از قطب‌های اصلی تولید انواع رادیوداروها است
  • برنامه‌ریزی برای تولید ۲۰ هزار مگاوات برق هسته‌ای
  • استمرار روند رشد اقتصادی/ وزارت نفت پرچم سرمایه‌گذاری خارجی را هم بالا برد