Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،مسابقات رده بندی و فینال رقابت های کشتی آزاد قهرمانی جهان در اوزان 57، 65، 79 و 92 کیلوگرم در شهر بوداپست مجارستان در حال برگزاری است که 2 نماینده از ایران در دیدار رده بندی به مصاف حریفان خود خواهند رفت.

بر همین اساس در وزن 92 کیلوگرم علیرضا کریمی در دور نخست ریکاردو بائز از آرژانتین را با نتیجه 13 بر صفر شکست داد وی در دور دوم مقابل شریف شریف اف دارنده مدال طلای المپیک و جهان از آذربایجان با نتیجه 7 بر صفر به پیروزی دست یافت و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کریمی در این مرحله باتیربک چاکالوف از روسیه را با نتیجه 12 بر یک مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه 5 بر 2 مغلوب جی دن کاکس دارنده مدال برنز المپیک و جهان از آمریکا شد و به دیدار رده بندی رفت.کریمی با شکست 12 بر یک داتو مارساگیشویلی دارنده مدال برنز المپیک از گرجستان صاحب گردن آویز برنز شد.

لحظاتی پیش نیز در وزن 79 کیلوگرم عزت اله اکبری در دور اول جانی بور دارنده مدال نقره زیر 23 سال اروپا از فرانسه را با نتیجه 10 بر 2 مغلوب کرد وی در دور دوم مقابل سوسوکه تاکاتانی دارنده مدال نقره جهان از ژاپن با نتیجه 3 بر 2 پیروز شد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. اکبری در این مرحله مقابل گریگور گریگوریان از ارمنستان با نتیجه 7 بر 4 به پیروزی رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این دیدار مقابل جبرئیل حسن اف دارنده مدال برنز المپیک و جهان از آذربایجان با نتیجه 3 بر 3 شکست خورد و راهی دیدار رده بندی شد.اکبری در دیدار رده بندی در حالی حریف خود را خاک کرد که زمان کشتی به پایان رسیده بود و وی فقط یک ثانیه کم داشت تا بتواند صاحب مدال برنز جهان شود اما در نهایت با نتیجه 8 بر 8 مقابل علی شعبان اف دارنده مدال برنز جهان از بلاروس مغلوب شد و به مقام پنجم رسید.

تیم کشتی آزاد ایران در رقابت های 4 وزن نخست با 2 مدال برنز حسن یزدانی و پرویز هادی در اوزان 86 و 125 به کار خود پایان داد.محمد باقر یخکشی در وزن 61 کیلوگرم پنجم شد و مصطفی حسین خانی نیز در وزن 74 کیلوگرم از دور رقابت ها کنار رفت.در چهار وزن دوم رضا اطری و امیرحسین مقصودی در اوزان 57 و 65 کیلوگرم حذف شدند.در روز پایانی مسابقات نیز یونس امامی و مجتبی گلیج در وزن های 70 و 97 کیلوگرم با شکست در دور نخست حذفی زودهنگام از رقابت های جهانی داشتند.

بیشتر بخوانید:

اکبری با بد شانسی از رسیدن به مدال برنز محروم شد امامی حذف شد؛نمایش ضعیف گلیج در دور نخست/ایران در حسرت مدال طلا باقی ماند! پرویز هادی برنزی شد/2 مدال برنز در چهار وزن نخست

انتهای پیام/

سومین مدال برنز ایران در رقابت های جهانی کشتی آزاد به علیرضا کریمی رسید

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فدراسیون کشتی اخبار ورزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۹۲۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش حسن یزدانی به حذف تیلور از المپیک

دارنده مدال های طلای جهان و المپیک از حذف رقیب سنتی خود از المپیک ابراز ناراحتی کرد.

به گزارش مشرق،‌ دیوید تیلور چهره شاخص کشتی آمریکا و دارنده ۴ طلای جهان و المپیک که رقابت او با حسن یزدانی طی سال های اخیر طرفداران زیادی در ایران و جهان داشت، ۴ روز پیش در جریان مرحله نهایی انتخابی تیم ملی کشتی آزاد آمریکا برای حضور در المپیک ناباورانه مقابل آرون بروکس کشتی‌گیر ۲۳ ساله آمریکایی و دارنده مدال طلای امیدهای جهان ۲۰۲۳ دو مرتبه شکست خورد و حضور در المپیک پاریس را از دست داد.

حذف تیلور از المپیک بازتاب زیادی داشت و بسیاری از طرفداران کشتی در انتظار واکنش حسن یزدانی به حذف دیوید تیلور بودند.

طبق اطلاعاتی که به دست آمده یزدانی که پس از انجام عمل جراحی تمرینات خود را در جویبار پشت سر می گذارد تا به میادین بازگردد، از حذف دیوید تیلور ابراز ناراحتی کرده و گفته است: دوست داشتم بار دیگر با تیلور در المپیک رقابت کنم. حضور کشتی گیرانی مثل تیلور و عبدالرشید سعدالله یف یا جردن باروز باعث افزایش هر چه بیشتر اعتبار کشتی در المپیک می شد. در نبود این نفرات زیبایی کشتی در المپیک کمتر می شود.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • ۶ طلا، ۱ نقره و ۳ برنز ایران در انتخابی جام جهانی ووشو
  • جام‌جهانی ووشو| کسب ۱۰ مدال در روز نخست برای نمایندگان ایران
  • 6 طلا برای ووشوی ایران در انتخابی جام جهانی
  • کسب ۱۰ مدال توسط ووشوکاران ایران در پایان روز نخست مسابقات
  • کولاک ووشوکاران در چین با ۶ طلا، یک نقره و ۳ برنز
  • واکنش حسن یزدانی به حذف تیلور از المپیک
  • مدال برنز بوکسور مازندرانی در قرقیزستان
  • بوکس بین‌المللی بیشکک؛ پایان کار تیم ایران با ۲ نشان نقره و یک برنز
  • کسب دو نقره و یک برنز تیم ملی بوکس در تورنمنت قرقیزستان
  • صعود دو بوکسور ایرانی به فینال | صفری به مدال برنز رضایت داد