Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ آیت الله سیدکاظم نورمفیدی در حاشیه این مراسم و در گفتگو با خبرنگار صدا و سیما  اظهار کرد: شنیدن شهادت این محیط بان عزیز مصیبت غمباری نه فقط برای خانواده شهید و مردم  گلستان بلکه برای همه ملت ایران  همراه با حزن و اندوه بود، چرا که  افرادی از خدا بی خبر انسان پاکی را که تازه از سفر معنوی حج برگشته بود را در راه دفاع از ارزش ها و سرمایه های این کشور برای منافع پست خود ،مظلومانه به شهادت می رسانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کسی که در راه خدمت به مردم، کشورش و در راه ارزش ها و سرمایه ها به شهادت می رسد طبق بیان رسول خدا (ص)در بهترین جای بهشت جا و مکان دارد،  من به همه عزیزان و خانواده گرامی این عزیز از دست رفته تسلیت عرض می کنم و می گویم افتخاری است که این عزیز در راه خدمت به شهادت رسید؛ در عین حال وظیفه مسئولین و مجلس این است که برای حفاظت از این محیط بانان که با همه مشکلات دست و پنجه نرم می کنند قوانینی مورد تصویب قرار دهند تا این محیط بانها در راه خدمت و حراست از سرمایه های ارزشمند کشور اطمینانی خاطری پیدا کنند و هم این متجاوزین به محیط زیست که مسلح هم هستند به سزای اعمالشان برسند.

لازم به ذکر است آیت الله نورمفیدی روز گذشته در خطبه نماز جمعه گرگان با اشاره به شهادت شهید باشقره ضمن برخورد جدی با عاملان حادثه و درخواست اشد مجازات برای آنان اظهار داشت: مجلس باید قوانینی تصویب کند که محیط‌بانان بتوانند از خود دفاع کنند.

گفتنی است «تاج محمد باشقره» محیط بان اهل گنبدکاووس در منطقه سولگرد پارک ملی گلستان به ضرب گلوله شکارچیان غیرمجاز جان باخت.

گلستان قدیمی‌ ترین پارک ملی ثبت شده در ایران و پناهگاهی کم‌ نظیر برای حیات ‌وحش است که 1350 گونه گیاهی و 302 گونه جانوری، از جمله نیمی از گونه ‌های پستانداران ایران را در حدود 900 کیلومتر مربع گستره خود جای داده و به همین دلیل به عنوان ذخیره ‌گاه زیست ‌کره در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده ‌است.

پارک ملی گلستان از بهترین زیستگاه ‌های پستانداران بزرگی چون پلنگ، خرس قهوه‌ ای، گرگ، وشق، مرال، شوکا، گوسفند وحشی و بز وحشی، آهوی ایرانی و گراز است و به ویژه به خاطر جمعیت فراوان قوچ و میش اوریال معروف است.

گلستان در سال 1354 به عنوان نخستین پارک ملی ایران در فهرست میراث جهانی یونسکو و به عنوان یکی از 50 ذخیره‌ گاه زیستکره به ثبت رسیده ‌است.

بیشترین گستره پارک در استان گلستان قرار دارد و  حدود 34 درصد آن در خراسان شمالی و بخش ناچیزی نیز در استان سمنان قرار دارد اما مدیریت متمرکز آن با اداره محیط زیست استان گلستان است.

 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی محیط بان آیت الله نورمفیدی محیط بانان راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۹۲۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۷۱ نفر از رزمندگان حزب الله شهید شده اند

به گزارش همشهری آنلاین، در سایه تداوم تجاوزهای رژیم صهیونیستی به روستاهای جنوب لبنان، حزب‌الله لبنان خبر شهادت محمد خلیل عطیه (ساجد) را در راه قدس اعلام کرد.

به این ترتیب شمار شهدای در راه قدس حزب‌الله لبنان از زمان آغاز نبرد طوفان‌الاقصی به ۲۷۱ نفر افزایش یافت.

در بیانیه حزب‌الله لبنان آمده که این رزمنده مقاومت متولد ۱۹۹۴ در شهرک قانا و ساکن شهرک الصرفند در جنوب لبنان بود.

دو روز پیش نیز مقاومت لبنان، خبر شهادت سه تن از رزمندگان خود به نام‌های مبارک علی حمیه (صادق) از شهرک طاریا و ساکن شهرک البزالیه البقاعیه، حسین علی دغمان (ملاک) از شهرک جنوبی کفرتبنیت و علی رضا حرف (ابومهدی) از شهرک المنصوری در جنوب را منتشر کرده بود.

شبکه المیادین امروز با انتشار خبر شهادت یکی دیگر از اعضای مقاومت لبنان همچنین از تداوم حملات هوایی و توپخانه‌ای شدید رژیم صهیونیستی به مناطق جنوبی لبنان خبر داد.

بر اساس این گزارش، رژیم صهیونیستی مناطق اطراف شهرک‌های بیت لیف، عیتا الشعب، یارون، المحمودیه، العیشیه و ارتفاعات جبل ابو راشد را هدف قرار داد. این در حالی است که عملیات حزب‌الله در حمایت از مردم و مقاومت غزه علیه مواضع نظامیان اسرائیلی و پایگاه‌های نظامی آنها در شمال فلسطین اشغالی همچنان ادامه دارد.

کد خبر 846697 منبع: فارس برچسب‌ها اسرائیل خبر ویژه فلسطین لبنان - حزب الله

دیگر خبرها

  • برگزاری گرامیداشت یاد و خاطره شهید شفیع زاده در تبریز
  • مراسم گرامیداشت شهید منتظر قائم و شهدای مدافع امنیت در یزد
  • خداوند در حادثه صحرای طبس نصرت خود را آشکار کرد
  • نخستین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان برگزار می‌شود
  • برگزاری مراسم اولین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان
  • آغاز گرامیداشت ۵ اردیبهشت، سالروز شکست مفتضحانه آمریکا در طبس
  • مراسم اولین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان برگزار می شود
  • ۲۷۱ نفر از رزمندگان حزب الله شهید شده اند
  • تصاویری از مراسم گرامیداشت شهدای دانش آموز در دبیرستان ایرانشهر گرگان
  • آیت الله نورمفیدی در گردهمایی ائمه جمعه منطقه یک: فضای محتوایی نماز جمعه نباید وارد فضای جناحی و گروهی شود