Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علیرضا عالیپور، معاون خدمات شهری شهرداری اهواز بیان داشت: 400 نقطه از شهرداری اهواز که در تابستان که هیچگونه بارشی هم وجود ندارد و با مشکل بالازدگی فاضلاب مواجه هستند به فرمانداری و شرکت آبفا اهواز منعکس شدند که این نقاط در فصل بارندگی شرایط سخت تری خواهند داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه یک سوم شبکه دفع فاضلاب اهواز فرسوده است تصریح کرد: یک سوم از این کلانشهر نیز سیستم دفع فاضلاب ندارد و این شبکه در اهواز با یک سوم ظرفیت خود فعال است.

عالیپور به وجود 10 ایستگاه پمپاژ مشترک با شرکت آبفا اشاره کرد و اذعان داشت: برخی شبکه های اصلی شهرداری مختص دفع آب های سطحی است، اما برای دفع فاضلاب مورد استفاده قرار می گیرد و حتی کارکنان شهرداری در لایروبی نیز با آبفا همکاری می کنند.

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز در ادامه افزود: با میزان اعتبارات تخصیصی و توان مالی در خوزستان شبکه دفع فاضلاب در سال های آینده هم با این نگاه به موضوع زیرساخت شهری حل نمی شود.

این مقام مسئول اظهار کرد: شبکه دفع آب های سطحی شهر اهواز مبتنی بر شبکه فاضلاب است، زیرا میانگین بارش های سالیانه در اهواز کم و بارش میانگین 30 میلیمتر حداکثر در 2 روز از سال اتفاق می افتد و بقیه بارش ها زیر این مقدار است.

علیرضا عالیپور گفت: با توجه به انبوهی از مشکلات زیرساختی شهر اهواز، احداث شبکه دفع آب های سطحی از اولویت برنامه ریزان شهری خارج و پول به سمت سایر اولویت ها گرایش پیدا می کند.

وی بیان کرد: اگر شبکه فاضلاب اهواز سالم و بدون ایراد و ایستگاه پمپاژ آن فعال باشد، تا بارش های زیر 30 میلیمتر مشکل جدی نداریم و آب با یکی 2 ساعت تاخیر دفع می شود اما این شبکه فاضلاب فرسوده است.

عالیپور اظهار داشت: شرایط درآمدی فعلی شهرداری اهواز به گونه ای است که تنها به فکر پرداخت حقوق کارکنان خود است.

کنوکارپوس متهم اصلی تنگی نفس خوزستانی ها نیست

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز در ادامه به متهم دانستن درخت کنوکارپوس در ایجاد تنگی نفس برای شهروندان اشاره کرد و افزود: متهم دانستن کنوکارپوس در ایجاد تنگی نفس اشتباه بود و شهرداری از همان ابتدا بر این مساله تاکید داشت.

علیرضا عالیپور اذعان داشت: طبق تحقیقات اداره کل محیط زیست خوزستان در گزارش جامع آلودگی مهم ترین آلودگی هوا و حتی آب آلودگی ناشی از فعالیت های نفتی، گازی و فلرها عنوان شده است.

وی اظهار کرد: از بارندگی سال گذشته تاکنون بر اساس مصوبات ستاد مدیریت بحران و شورای بهداشت خوزستان، 300 هزار کنوکارپوس هرس سنگین شده اند و بیش تر آن ها امسال اصلا به گل دهی نرسیدند.

انتهای پیام/گ

بالازدگی فاضلاب در مناطق شهری

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آبفا شهرداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۹۲۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار شبکه دامپزشکی جغتای در خصوص بیماری تب نزله‌ای بدخیم


 به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛رئیس شبکه دامپزشکی جغتای گفت: تب نزله‌ای بدخیم بیماری حاد و کشنده‌ای است که صرفاً در گاو ظاهر می‌گردد و بین حیوانات اهلی تنها گاو و گاومیش به این بیماری مبتلا شده و علائم ظاهری را از خود نشان می‌دهند.

دکتر ابراهیم سپهر، افزود: این بیماری علائمی چون، تب بین ۴۰ تا ۴۱.۵ درجه سانتی‌گراد، ریزش آب از بینی که ابتدا مخاطی، سپس چرکی و بعد زرد رنگ شده و تشکیل عفونت می‌دهد، کدر شدن قرنیه و پرخونی مویرگ‌های سفیده چشم که به کوری می‌انجامد، زخم‌های داخل دهان، روی لب‌ها و سطح داخلی لثه، تورم عقده لنفی و ملامسه آنها بصورت ظاهری، نشانه‌های عصبی بیماری به ویژه ناهماهنگی دستگاه‌های حرکتی، لرزش ماهیچه‌ها و ضعف دست و پا، در اوائل بیماری دام دچار یبوست شده و سپس دچار اسهال می‌شود که در هر دو صورت دفع مدفوع با درد همراه است.

او گفت:در این حالت دفع ادرار به صورت قرمز رنگ می‌باشد، اسهال و کم آبی بدن، حیوان دهانش را باز نگه داشته، نفس نفس می‌زند و در عرض سه روز پس از ظهور اعلائم اولیه دام تلف می‌شود.

 رئیس شبکه دامپزشکی جغتای افزود:با توجه به اینکه ویروس عامل بیماری از گوسفند به گاو منتقل شده و بنابراین، این بیماری در مناطقی که گاو و گوسفند‌ها در کنار یکدیگر نگهداری می‌شوند بیشتر دیده می‌شود، از نگهداری گاو و گوسفند در یک مکان جدا خوداری کنند.

دیگر خبرها

  • تعامل مسئله‌محور می‌تواند راه نجات سازمان‌ها و رسانه‌ها باشد
  • هشدار شبکه دامپزشکی جغتای در خصوص بیماری تب نزله‌ای بدخیم
  • ۲۹ خرده فروش مواد مخدر و معتاد متجاهر در گلبهار دستگیر شد
  • نقاط حادثه خیز رودخانه های مازندران شناسایی می شود
  • احتمال پس‌زدگی روان آب‌ها از شبکه فاضلاب خانگی یزد
  • ۸۰ درصد از نقاط آبگیر شهر قم شناسایی و رفع معضل شد
  • افزایش ۶۷ درصدی شناسایی انشعاب غیرمجاز آب در گیلان
  • ۱۰ رشته انشعاب آب غیرمجاز خانه باغ در ایلام شناسایی و جمع‌آوری شد
  • الحاق ۱۵۰ هکتار زمین به محدوده شهر هشترود
  • الحاق ۱۵۰ هکتار به محدوده شهر هشترود