Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-25@06:42:20 GMT

مرز مهران پرتردد ترین مرز کشور

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۹۲۸۹۳

مرز مهران پرتردد ترین مرز کشور

دبیر ستاد مرکزی اربعین: 58 درصد زائران مراسم اربعین حسینی از مرز مهران وارد خاک عراق شدند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

شهریار حیدری در برنامه تیتر امشب درباره آمار تردد زائران از مرزهای کشور گفت: تاکنون 58 درصد از زائران از مرز مهران - 28 درصد زائران از مرز شلمجه – 11 درصد از مرز چزابه و 3 درصد از زائران به صورت هوایی برای حضور در مراسم اربعین حسینی وارد خاک عراق شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دبیر ستاد مرکزی اربعین تعداد ثبت نام کنندگان زائران اربعین حسینی در سامانه سماح را یک میلیون 650 هزار نفر خبر داد و افزود: از این میان یک میلیون و 500 هزار روادید صادر شده است.

او گفت: در 10 روز گذشته 655 هزار زائر اربعین حسینی از مرزهای زمینی و هوایی وارد خاک عراق شدند.

وی افزود: طبق مصوبه طرح تردد زائران حسینی در ایام اربعین و تقسیم بندی استان ها، زائران 14 استان تهران، البرز، قزوین، قم، مرکزی، گیلان، مازندران، گلستان، سمنان، لرستان، خرسان رضوی، خراسان شمالی، اصفهان و ایلام از مرز بین المللی مهران تردد خواهند کرد.

حیدری گفت: با توجه به باز نشدن مرز خسروی مقرر شده که هفت استان دیگر آذربایجان غربی و شرقی، اربیل، زنجان، همدان، کردستان و کرمانشاه نیز از مرز مهران تردد کنند.

او گفت: زائران استانهای اصفهان، خراسان رضوی و خراسان شمالی می توانند از مرزهای شلمچه و چزابه تردد کنند.

دبیر ستاد مرکزی اربعین درباره تاخیر در صدور روادید افزود: در این باره تحقیقات میدانی صورت گرفت و آمارها نشان داد که حدود 17 استان کمتر از 24 ساعت روادید آنها صادر و 6 استان در مدت 48 ساعت و تهران با مدت زمان 72 ساعته روادید آنها صادر شده است.

او گفت: خبری که در تاخیری روادید در برخی از استان ها صادر شد مبنی بر تجمیع افراد در ثبت نام زائران بوده و این تاخیرعمدی نیست.

وی افزود: 2 هزار و 500 دفاتر زیارتی در کشور آماده ثبت نام زائران برای حضور در مراسم اربعین حسینی هستند.

حیدری درباره پرداخت ارز به زائران حسینی گفت: با هماهنگی های صورت گرفته با بانک ملی باجه های در ورودی مرزهای و در کشور عراق از امشب به صورت شبانه روز به زائران خدمات رسانی خواهند کرد.

او گفت: تاکنون 116 هزار نفر در سامانه پیام رسان بله بانک ملی برای دریافت ارز ثبت نام کردند.

92 درصد از زائران ثبت نام کننده در سامانه بله متقاضی دریافت ارز 100 هزار دیناری و 8 درصد متقاصی ارز 50هزار دیناری بودند.

از میان حدود 30هزار تا ساعت 24 امشب در خروجی مرز مهران ارز خود را دیافت خواهند کرد.

 

محمود محمدی‌نسب افزود: در فعالیت های درون مرزی هلال احمر و وزارت بهداشت هر کدام وظایف خاص خود را دارند. وزارت بهداشت در فعالیت های درون مرزی فعالیت می کند اما در آنسوی مرزهای ایران در خاک عراق کمیته امداد و نجات ستاد اربعین با 40 مرکز و پایگاه درمانی اقدام به فعالیت می کند.

 

 

او افزود: این 40 مرکز از مرز ایران شروع و در طول مسیر شهرهای کاظمین، سامرا، نجف و کربلا خدمات درمانی ارائه می کند.

 

محمدی‌نسب در مورد برقراری اردوگاههای اضطراری در مرزها گفت: طوفان شب گذشته در خوزستان باعث شد هموطنان در این اردوگاهها اسکان اضطراری داشتیم.

علاوه بر این چنانچه زائران نیاز به خدمات امدادی در بین جاده ها باشد کمیته امداد و نجات ستاد اربعین اقدام خواهد کرد.

 

استاندار خوزستان در ارتباط تصویری در مورد امکانات مرز چذابه گفت: تا کنون 300 هزار نفر از مرز چذابه وارد کشور عراق شده اند علاوه بر این حدود 30 هزار نفر از اتباع خارجی که از مرز میرجاوه در شرق استان سیستان و بلوچستان وارد کشور شده اند از مرز چذابه در استان خوزستان به سمت عراق خواهند رفت. 

 

 

 

غلامرضا شریعتی افزود: در دو سال گذشته و تجربه های قبلی با تعبیه پارکینگ های مجهز به دوربین و دیوار بتنی از خودروهای زائران حفاظت می شود.

 

شریعتی گفت: در شلمچه 120 هکتار پارکینگ با سرویس های بهداشتی و خدماتی همراه با پذیرایی وجود دارد که از زائران اربعین حسینی پذیرایی می شود.

 

مدیر توزیع ارز اربعین در ارتباط تلفنی گفت: زائران اربعین می توانند از طریق پیام رسان «بله» بانک ملی پس از اینکه ثبت نام آنها در سامانه «سماح» نهایی شد می توانند باورود کد ملی خود تا سقف مبلغ 100 هزار دینار به مبلغ 960 هزار تومان انتخاب و خریداری کنند. مبلغ 50 هزار دیناری را 480 هزار تومان خواهد بود. 

 


محمدی افزود: هموطنان می توانند با ارائه رسید و اصل فاکتور خرید دینار عراق در باجه های پیش بینی شده در مرزهای خروجی اقدام به دریافت دینار عراق می کنند. 

او مکان تحویل دینار را در خاک عراق اعلام کرد و گفت: باجه های مستقر در نجف، کربلا و کاظمین همین امروز دوشنبه اقدام به تحویل دینار به زائران کردند.

مدیر توزیع ارز اربعین گفت: رسید های بانکی تا تاریخ 11 آبان 97 اعتبار دارد و چنانچه هر یک از زائران نتوانند ارز خود را دریافت کنند پس از این تاریخ مبلغ ریالی به حاب آنها مسترد خواهد شد.

 

قاسم سلیمانی دشتکی - استاندار ایلام درارتباط مسقیم با برنامه تیتر امشب گفت: در شب گذشته بخاطر باد و باران شرایط دشواری را داشتیم و توانستیم زائران را در مساجد و مدارس ساماندهی کنیم.

او گفت: بعد از آرام شدن شرایط جوی از ساعت 24 شب گذشته مرزها برای زائران بازگشایی شد و ارائه خدمات به زائران بدون مشکل انجام شد.

وی افزاد: در شب گذشته مسئولان استان همکارهای خوبی داشتند که از آنها تشکر می کنیم.

استاندار ایلام درباره پارکینک خودروها گفت: مشکلی برای پارکینگ خودرها وجود ندارد و تمهدات خوبی در این باره صورت گرفته است.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: اربعین کربلا محرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۹۲۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نصب و نوسازی دیوارهای صوتی در معابر پرتردد

به گزارش خبرگزاری مهر، شهریار افندی‌زاده، با اشاره به اینکه طراحی و نصب ۴۳۰ مترمربع دیوار صوتی در بزرگراه شهید خرازی و ایستگاه متین در سال ۱۴۰۲ انجام شد گفت: سال گذشته، ۱۸۰ مترمربع دیوار صوتی نیز در بزرگراه‌های شهید حکیم و فضل الله نوری نوسازی شده است.

وی افزود: در پی ابراز نارضایتی برخی از ساکنین مجاور ایستگاه سی. ان. جی متین، واقع در محله زمزم تهران، خیابان مجتبی متین، با همکاری دانشگاه تهران، مطالعات و امکان‌سنجی‌های لازم انجام گرفت و در نهایت با طراحی و نصب ۹۰ مترمربع دیوار صوتی به ابعاد ۶.۳۰ در ۱۴.۳۰، آلودگی ایستگاه یادشده به نحو قابل‌ملاحظه‌ای کاهش یافت.

افندی‌زاده با بیان اینکه با طراحی و نصب ۱۲ کیلومتر دیوار صوتی در ضلع جنوبی ایستگاه سی. ان. جی متین، ۲۰ دسی‌بل از آلودگی صوتی ساختمان‌های همجوار کاهش یافته است گفت: تاکنون به‌منظور کاهش آلودگی صدا و پیامدهای ناشی از آن برای شهروندان، ۱۲ کیلومتر دیوار صوتی در مناطق مختلف بویژه بزرگراه‌های پایتخت نصب شده است.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران یادآور شد: دیوارهای صوتی، سازه‌های محکم و مقاومی هستند که میزان صدا را با ایجاد مانعی بین گیرنده صوت و منبع تولیدکننده آن کاهش می‌دهند.

افندی‌زاده همچنین خاطرنشان کرد در سنوات گذشته دیوارهایی در مناطق موردنیاز نصب شده که این موانع صوتی باید با استانداردهای جدید و شرایط امروز به‌روزرسانی شود و به همین دلیل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران با برنامه‌ریزی انجام شده ضمن نگهداری به نوسازی آنها نیز پرداخته تا شاهد کاهش بیشتر آلودگی‌های ناشی از سر و صدای زیاد در معابر پرتردد به خصوص بزرگراه‌ها باشیم.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران با اشاره به اینکه مناطق مسکونی، آموزشی و بیمارستانی واقع در حاشیه بزرگراه‌های تهران همواره از سر و صدای زیاد برخوردار است، گفت: نصب عایق‌های صوتی برای بزرگراه‌های شهر تهران از سال‌های گذشته با توجه به طراحی و عوامل متعددی از جمله شکل، جنس، ارتفاع، طول، محل نصب و… در دستور کار سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران قرار گرفته است.

افندی‌زاده در ادامه یکی از چالش‌ها و مشکلات اصلی دیوارهای صوتی بزرگراه‌ها را سرقت آنها بیان کرد و گفت: بخشی از دیوارهای صوتی هم به علت تصادفات و برخورد خودروها از بین می‌روند.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران با اشاره به تغییر در طراحی دیوارهای صوتی برای جلوگیری از سرقت اظهار کرد: در حال حاضر در طراحی این دیوارها تغییراتی ایجاد کرده و از موادی استفاده می‌شود که برای سرقت جذابیت نداشته و نوع اتصال این اقلام به همدیگر نیز به‌گونه‌ای انتخاب شده که در برابر سرقت مقاوم باشند.

کد خبر 6085154

دیگر خبرها

  • ۲۱۸ هزار تن کالا از مرز مهران به عراق صادر شد
  • پایگاه‌های اورژانس در مسیر زائران اربعین شلمچه مستقر می‌شوند
  • پیش بینی استقرار پایگاه فوریت‌های پزشکی در مسیر زوار شلمچه
  • استقرار ۱۲ پایگاه اورژانس در مسیر زائران اربعین در شلمچه
  • کمبود ناوگان اتوبوسرانی در ایام اربعین رفع شود
  • اختصاص ۱۴ هزار میلیارد به زیرساخت‌های اربعین
  • جانمایی مواکب در مرز مهران با شرایط جدید وفق داده شود
  • احداث ۱۰ هزار مترمربع سایبان در مرز مهران
  • نوسازی دیوار‌های صوتی در معابر پرتردد
  • نصب و نوسازی دیوارهای صوتی در معابر پرتردد