Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-26@20:13:02 GMT

نخست‌وزیر انگلیس:95 درصد برگزیت نهایی شده است

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۹۲۹۲۱

به گزارش ایرنا، 'ترزا می' در ابتدای اظهارات خود با مروری برنشست هفته گذشته سران اتحادیه اروپا در بروکسل، به پیشرفت‌های صورت گرفته در مذاکرات برگزیت و کم شدن اختلاف‌های میان دو طرف اشاره کرد و گفت: شکل کلی توافق برگزیت مشخص ‌شده است.
وی توضیح داد: پس از نشست ماه گذشته رهبران اروپا در شهر سالزبورگ اتریش، توافق‌های کلی درباره شرایط خروج از اتحادیه اروپا صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: ما همچنین پس از مذاکره با اسپانیا به مجموعه یادداشت‌های تفاهمی درباره جبل‌الطارق دست‌یافتیم.
«می» اضافه کرد: انگلیس و اتحادیه اروپا همچنین درباره ساختار و آینده روابط با یکدیگر به توافق کلی رسیده‌اند و پیشرفت‌هایی درزمینهٔ امنیت، حمل‌ونقل و خدمات صورت گرفته است.
افزون بر این «می» عنوان کرد توافق‌های دیگری درزمینهٔ حقوق شهروندان، بدهی انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا و دوره انتقالی پسا برگزیت حاصل‌شده است. وی بابیان این مطالب نتیجه گرفت: 95 درصد توافق برگزیت و پروتکل‌های مربوط به آن به‌دست‌آمده است.
نخست‌وزیر انگلیس بااین‌حال عنوان کرد که درصورت نرسیدن دو طرف به توافق برگزیت، تضمینی برای جلوگیری از ایجاد مرز سخت میان ایرلند شمالی و جمهوری ایرلند وجود ندارد.
وی دراین‌باره توضیح داد: انگلیس طرح پیشنهادی اروپا موسوم به «بک استاپ» را دراین‌باره نمی‌پذیرد. بر اساس این طرح ایرلند شمالی پس از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا برای دوره موقتی همچنان عضو اتحادیه گمرکی و بازار مشترک اتحادیه اروپا باقی می‌ماند. انگلیس اما این طرح را برخلاف تمامیت ارضی و تعرض به قلمرو خود می‌داند.
«می» گفت: هیچ نخست‌وزیر دیگری از انگلیس با طرح بک استاپ موافقت نخواهد کرد و من هم‌چنین نمی‌کنم.
او سپس به طرح پیشنهادی انگلیس مبنی بر تعمیم طرح بک استاپ به‌کل کشور اشاره کرد که بر اساس آن یک قلمرو مشترک میان اتحادیه گمرکی اروپا و انگلیس تشکیل شود. «می» با اشاره به مخالفت پیشین اروپا با این طرح افزود: اما پس از نشست سالزبورگ آن‌ها موضع خود را تغییر داده و به‌صورت فعالانه با ما در این رابطه کار همکاری می‌کنند.
بااین‌حال نخست‌وزیر انگلیس عنوان کرد که اروپا حاضر به پذیرش این طرح در توافق برگزیت نیست و از سوی دیگر، مردم نگران کش‌دار شدن طرح بک استاپ هستند.
«می» در ادامه به تلاش دولت برای خروج از بن‌بست مذاکرات برگزیت اشاره کرد و اظهار کرد که دولت برای کسب موافق اروپا در رابطه با تعمیم طرح برگزیت تلاش خواهد کرد.
او همچنین به‌احتمال تمدید دوره انتقالی پسا برگزیت به‌عنوان بیمه طرح بک استاپ اشاره کرد و گفت: هرچند تمایلی به تمدید این دوره ندارم اما با توجه به بن‌بستی که در آن قرار داریم، از این گزینه به‌عنوان بیمه استفاده خواهیم کرد.
دوره انتقالی، زمانی است که پس از خروج رسمی انگلیس از اتحادیه اروپا، این کشور به‌رغم نداشتن نقشی در نهادهای اروپایی، همچنان به قوانین اروپا پایبند خواهد ماند. طرفداران برگزیت در داخل نگران هستند که اروپا از تمدید دوره انتقالی برای حفظ انگلیس در اتحادیه سوءاستفاده کرده و درواقع برگزیت محقق نشود.
نخست‌وزیر انگلیس این اظهارات را پس‌ازآن مطرح کرد که‌موج عظیم مخالفان خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، بعدازظهر شنبه با راهپیمایی در خیابان‌های لندن که منجر به قفل شدن مناطق مرکزی پایتخت شد، اعتراض خود را نحوه مدیریت برگزیت توسط دولت به نمایش گذاشتند.
وی تاکنون دو تن از وزیران ارشد خود را در اعتراض به روند خروج از اتحادیه اروپا ازدست‌داده است و شماری قابل‌توجهی از نمایندگان مجلس از احزاب مختلف بر لزوم برگزاری مجدد همه‌پرسی برگزیت برای خروج از بحران کنونی تاکید کرده‌اند.
از سویی، تعداد هم‌حزبی‌های نخست‌وزیر که از روند مدیریت برگزیت توسط دولت دل‌خوشی ندارند، روزبه‌روز در حال افزایش است و بر اساس رویه قانونی چنانچه تعداد آن‌ها به 48 تن برسد انتخابات درون‌حزبی آغاز می‌شود.
بااین‌وجود، بانوی آهنین انگلیس با طرح برگزاری همه‌پرسی مجدد برگزیت مخالف است و از برنامه دولت برای خروج از اتحادیه اروپا عقب‌نشینی نمی‌کند. او در اظهاراتش، خود را به تحقق آرای دو سال پیش مردم برای خروج از اتحادیه اروپا متعهد می‌داند.
تا خروج رسمی انگلیس از اتحادیه اروپا در ماه مارس سال آینده تنها پنج ماه باقی‌مانده و دو طرف تلاش می‌کنند تا در این مدت به توافق برگزیت دست پیدا کنند. بااین‌حال هرچه بیشتر به مارس نزدیک می‌شویم، فشارها روی دولت افزایش پیداکرده و احتمال وقوع هرگونه تحول سیاسی غیرمترقبه، بعید به نظر نمی‌رسد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۹۲۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خروج سردار از سایه | مهاجم ایرانی اسلحه پنهان ده‌روسی مقابل لورکوزن خواهد بود؟

همشهری‌آنلاین - بهروز رسایلی

دوشنبه‌شب در چارچوب مسابقات هفته سی‌وسوم سری‌آ ایتالیا، رم در یک بازی بسیار حساس میزبان بولونیا بود. این مسابقه از آن جهت اهمیت داشت که ۲مدعی جدی کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا رودرروی یکدیگر قرار می‌گرفتند. درصورتی که جالوروسی موفق می‌شد این بازی خانگی را با پیروزی پشت سر بگذارد، در موقعیت بسیار خوبی برای کسب سهمیه قرار می‌گرفت اما در نهایت این اتفاق رخ نداد و بولونیا ۳بر یک برنده شد. تنها گل سرخپوشان را هم سردار آزمون به ثمر رساند؛ سوژه گزارش پیش روی شما که به‌نظر می‌رسد در پایتخت ایتالیا در حقش کم‌لطفی می‌شود.

تعویض طلایی اما ناکافی

مثل اغلب اوقات سردار آزمون این بازی را هم از روی نیمکت ذخیره‌ها شروع کرد اما زمانی که رم با ۲گل عقب افتاد، دنیله ده‌روسی دیگر چیزی برای از دست دادن نداشت و ناچار شد قوای تهاجمی‌اش را ترمیم کند. بر همین اساس دقیقه۵۳، یعنی تنها ۸دقیقه بعد از شروع نیمه‌دوم سردار آزمون به جای تامی آبراهام به میدان آمد و فقط ۳دقیقه بعد از ورودش به زمین موفق شد با گلزنی برای رم، فاصله را به حداقل برساند و میزبان را امیدوار کند. گل سردار واقعا تماشایی بود. او با یکی از آن پرش‌های بلند خاص خودش سانتر ارسالی از سمت راست را با ضربه سر به سمت دروازه کوبید، دروازه‌بان مقاومت کرد و سردار ضربه دوم را زد اما باز هم لوکاژ اسکروپسکی توپ را گرفت تا اینکه روی سومین اقدام آزمون، سرانجام تسلیم شد. با این حال امیدواری رمی‌ها چندان دیری نپایید، چراکه شاگردان تیاگو موتا دقایقی بعد گل سوم را هم زدند و خلاص.

حق این پسر بیشتر است

آزمون این فصل در اکثر مواردی که مورد اعتماد قرار گرفته، پاسخ خوبی داده است، با این حال همچنان به شکل عجیبی موفق به کسب جایگاه بهتر در افکار کادر فنی نمی‌شود. گرچه از زمان حضور ده‌روسی به جای ژوزه مورینیو شرایط سردار بهتر شده و سرمربی رم هم به دفعات از او تمجید کرده است اما باز هم این اتفاق منجر به افزایش سهم ستاره ایرانی از مسابقات رم نشده. سردار آزمون این فصل در همه مسابقات ۵۸۴دقیقه برای رم بازی کرده که حاصل آن ثبت ۳گل و ۲پاس گل بوده است. به روایت روشن‌تر او به‌طور میانگین هر ۱۱۷دقیقه روی یک گل تأثیر گذاشته است که واقعا نرخ بدی نیست. با دیبالا و لوکاکو کاری نداریم، چرا که ستاره‌های بین‌المللی هستند و اصلا در سطح دیگری تعریف می‌شوند اما مثلا دیگر رقیب آزمون یعنی استفان الشعراوی آنقدرها آمار درخشان‌تری ندارد. این بازیکن در همه مسابقات ۲۴۲۵دقیقه برای رم بازی کرده که حاصل آن ثبت ۳گل و ۸پاس گل بوده است. این یعنی الشعراوی به‌طور متوسط هر ۲۲۰دقیقه روی یک گل اثر گذاشته است. تازه ۵پاس گل الشعراوی در لیگ اروپا بوده، وگرنه مشخصا در خود سری‌آ، معدل آزمون بسیار بهتر است.

شانس بزرگ سردار

با این درخشش، شاید سرانجام کادرفنی رم برای بها دادن بیشتر به سردار متقاعد شده باشد، مخصوصا که جالوروسی در آستانه بازی بسیار مهم با لورکوزن در نیمه‌نهایی جام‌حذفی قرار دارد؛ تیم سابق آزمون و قهرمان جدید بوندس‌لیگا. سردار در این فصل فقط ۹۲دقیقه در لیگ اروپا به میدان رفته و برای آن بازی لبالب از انگیزه خواهد بود؛ آیا ده‌روسی بالاخره حق مهاجم ایرانی را می‌دهد؟

کد خبر 846855 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها ویژه ورزشی سردار آزمون لژیونرهای فوتبال

دیگر خبرها

  • حفظ گزینه خروج روسیه از یوفا
  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • صدور ترور و خشونت به جهان/ کارکرد واقعی اتحادیه اروپا چیست؟
  • صدور ترور و خشونت به جهان/کارکرد واقعی اتحادیه اروپا چیست؟
  • ببینید | دفاع جانانه برخی از نمایندگان اتحادیه اروپا از ایران
  • انگلیس ۱۶۰۰۰ سرباز و جنگنده در لهستان مستقر می‌کند
  • خروج سردار از سایه | مهاجم ایرانی اسلحه پنهان ده‌روسی مقابل لورکوزن خواهد بود؟
  • اعتصاب در بزرگترین فرودگاه انگلیس
  • استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان
  • دست رد سوئیس به استفاده از سود اموال مصادره شده روسیه