Web Analytics Made Easy - Statcounter

صدیف بدری امروز در گفت‌وگو با فارس با  بیان اینکه پس از اعتراضات برای نحوه واگذاری کشت و صنعت درخواست انجام تحقیق و تفحص از این شرکت را تقدیم کمیسیون کرده بودیم  اظهار کرد: خوشبختانه این موضوع امروز در کارگروه ویژه کمیسیون اقتصادی با حضور مسوولینی از وزارت اقتصاد و دارائی و سازمان خصوصی‌سازی به بحث و بررسی گذاشته شد و اعضا از توضیحات سازمان خصوصی‌سازی که به جد از نحوه برگزاری مزایده دفاع کردند قانع نشدند و پرونده کشت و صنعت و اجرای تحقیق و تفحص برای رای‌گیری به کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ارجاع داده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در صورت رای مثبت کمیسیون به تحقیق و تفحص کار ما در صحن مجلس در دفاع از کشت و صنعت و لغو مزایده سراسر اشکال آن راحت خواهد بود و در غیر این‌صورت کار کمی برای خادمین مردم استان در مجلس سخت خواهد شد ولی این اطمینان را به مردم استان می‌دهم که در کنار همکارانم با تمام توان از حقوق مردم مغان دفاع خواهم کرد.

بدری به ابهامات موجود در پرونده کشت و صنعت اشاره کرد و افزود: در روند واگذاری کشت و صنعت حق و حقوق عشایر منطقه و نیز اهالی مغان که جزو معارضین این شرکت محسوب می‌شوند تعیین تکلیف نشده‌اند.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس قیمت واگذاری را به لحاظ وجود تجهیزات، امکانات و زیرساخت‌های بی‌نظیر در شرکت کشت و صنعت را بسیار پایین دانست و گفت: قیمت واگذاری هیچ‌گونه تناسبی با قیمت واقعی این شرکت ندارد با اینکه هیئت واگذاری ۳ بار قیمت را تغییر داده و پایین آورده‌اند.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی از نامه‌نگاری خود با دیوان محاسبات و سازمان بازرسی خبر داد و اظهار کرد: پس از این نامه‌نگاری دیوان محاسبات و سازمان بازرسی و همه نهادهای نظارتی وارد عمل شده و طبیعتا به موارد دارای ابهام نیز دست یافته‌اند.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در پایان از دولت خواست در خصوص مسئله کشت و صنعت مغان منافع مردم استان را به خطر نیاندازد.

بدری خاطرنشان کرد: کشت و صنعت از لحاظ اقتصادی ظرفیت بسیار بزرگی برای کل استان است و ایجاب می‌کند که همه نمایندگان و مسئولین اجرائی استان در دفاع از این شرکت وارد عمل شوند که خوشبختانه این انتظار به حق مردم محقق و نامه‌ای با امضاء مجمع نمایندگان استان و استاندار اردبیل به رئیس جمهور  ارائه شد و آقای روحانی و معاون اول رئیس جمهور دستور ویژه‌ای نیز صادر کردند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۹۳۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترسیم نقشه جذب دانش‌بنیان‌ها در صنعت لوازم خانگی

عباس ابهری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا اظهار کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند در ارتقای صنایع مختلف از جمله صنعت لوازم خانگی و بهبود بهره‌وری در تولید آن کمک‌کننده باشند.

شرکت‌های دانش‌بنیانی که در زمینه دانش و تحقیق فعال باشند شمار بالایی ندارند

عضو انجمن صنایع لوازم خانگی ایران افزود: بخشی از دانش‌بنیان‌ها می‌توانند در بخش‌های تحقیق و توسعه یاریگر تولید باشند، اما در کشور ما، هم در واحد‌های صنعتی در این زمینه ضعف وجود دارد و هم شرکت‌های دانش‌بنیانی که در زمینه دانش و تحقیق فعال باشند شمار بالایی ندارند، ضعیف عمل کرده و فاصله بسیار زیادی با سطح تحقیق و توسعه بین‌المللی دارند.

افق متفاوت شرکت‌های دانش‌بنیانی در داخل و سطح بین‌المللی

کارشناس صنعت لوازم خانگی گفت: افقی که شرکت‌های بین‌المللی در زمینه لوازم خانگی ترسیم کرده‌اند با افق شرکت‌های تولیدکننده داخلی و یا حتی شرکت‌های دانش‌بنیانی که ادعای تحقیق و توسعه دارند، کاملا متفاوت است.

وی افزود: در صنعت لوازم خانگی کشور رشد تکنولوژیکی بالایی دیده نمی‌شود و رشدها، تعدادی و آماری است. محصولی که امسال تولید می‌شود مشابه محصولات سال‌های گذشته برند‌های خارجی است که در کشور مهندسی معکوس شده است.

نقشه راهی برای دانش‌بنیان‌ها در صنایع مختلف از جمله صنعت لوازم خانگی تعریف نشده است

ابهری بیان کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان در بخش تحقیق و توسعه و آینده‌پژوهی صنعت لوازم خانگی بسیار کند و ضعیف عمل می‌کنند که بخشی از آن به دلیل ضعف دانش است، اما مهمترین دلیل آن است که نقشه راهی برای دانش‌بنیان‌ها در صنایع مختلف از جمله صنعت لوازم خانگی تعریف نشده است.

وی عنوان کرد: اکنون تنها دانش فنی طراحی در کشور وجود دارد، اما اقدامی که در نمونه مشابه خارجی انجام نشده باشد وجود ندارد و اگر هم برخی کار‌ها توسط دانش‌بنیان‌ها انجام شده باشد، اتفاقات بزرگی نبوده است؛ بنابراین به صراحت می‌توان گفت که در زمینه دانش‌بنیان بودن در صنعت لوازم خانگی ضعیف عمل شده است.

عضو انجمن صنایع لوازم خانگی ایران خاطرنشان کرد: البته در حوزه دانش‌بنیان‌کردن صنعت به دلیل بالابردن بهره‌وری و کیفیت محصولات اقدامات خوبی شده است.
وی گفت:‌تعیین نقشه راه و اعلام نیاز بازار در کنار ارتباط نزدیک صنعت و دانشگاه می‌تواند نقش مهمی در جذب دانش‌بنیان‌ها در صنایع مختلف از جمله صنعت لوازم خانگی داشته باشد.

ابهری بیان کرد: وقتی جاده‌ای کشیده نشود و پروژه درستی تعریف نشود طبیعی است کسی در آن قدم نخواهد زد. جذب دانش‌بنیان‌ها در صنعت لوازم خانگی نیازمند تعریف نقشه راه میان‌مدت و بلندمدتی است که مورد قبول و اجماع همه باشد تا همه در این مسیر حرکت کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ارسال گزارش تحقیق و تفحص سازمان حفظ نباتات به قوه قضائیه
  • گزارش تحقیق و تفحص درباره عملکرد سازمان حفظ نباتات به قوه قضائیه ارسال شد
  • متن کامل گزارش نهایی تحقیق و تفحص درباره عملکرد سازمان حفظ نباتات
  • مجلس با تحقیق و تفحص از سازمان حفظ نباتات موافقت کرد
  • ارجاع گزارش تحقیق و تفحص از سازمان حفظ نباتات به قوه قضاییه
  • گزارش تحقیق و تفحص از وزارت جهاد کشاورزی به قوه قضاییه ارجاع شد
  • تحقیق و تفحص از وزارت جهاد کشاورزی در دستورکار امروز مجلس
  • ترسیم نقشه جذب دانش‌بنیان‌ها در صنعت لوازم خانگی
  • نوری قزلجه: ۳۰۰ تحقیق و تفحص؟! شورش را در آوردند
  • نوری قزلجه: دولت یا قوه قضاییه می‌توانند لایحه عفاف و حجاب را پس بگیرند /۳۰۰ تحقیق و تفحص؟! شورش را در آوردند/دولت غفلت نکند و پیام جامعه را بگیرد