Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شریان»
2024-05-04@05:22:05 GMT

مرکل: قتل خاشقچی وحشیانه بود

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۹۳۵۵۱

صدر اعظم آلمان قتل «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار منتقد سیاست‌های آل سعود را «وحشیانه» توصیف و بر عدم صادرات سلاح به عربستان سعودی تا روشن شدن نتایج تحقیقات مربوط به پرونده خاشقچی تأکید کرد.


به گزارش شریان نیوز،«آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان دوشنبه‌شب در سخنانی اعلام کرد که کشته شدن خاشقچی در داخل کنسولگری سعودی در استانبول اقدامی «وحشیانه» بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش رویترز، مرکل افزود: تا کشف حقایق مربوط به پرونده خاشقچی، سلاحی به عربستان سعودی صادر نخواهد شد.

روزنامه نیویورک تایمز در ابتدای بحران قاشقچی گفته بود که  «روزنامه‌نگار منتقد سعودی در داخل کنسولگری عربستان سعودی در استانبول کشته و جسد تکه تکه شده است». 

سخنگوی رئیس جمهور ترکیه روز دوشنبه در سخنانی تصریح کرد که کشف حقایق مربوط به پرونده خاشقچی مسئولیت بزرگی را متوجه مسئولان سعودی می‌کند.

«ابراهیم کالین» سخنگوی رجب طیب اردوغان گفته بود که هیچ چیزی در خصوص پرونده قتل جمال خاشقچی پنهان نمی‌ماند. 

خاشقچی 59 ساله، بعد از انتخاب بن سلمان به عنوان ولی‌عهد عربستان سعودی، این کشور را ترک کرده و به آمریکا رفته بود و در روزهای اخیر قصد ازدواج با یک زن تبعه ترکیه را داشت و برای طی کردن مراحل ثبت ازدواج خود اوایل ماه جاری میلادی مجبور به مراجعه به کنسولگری عربستان در استانبول شد و دیگر خارج نشد.

بعد از نزدیک به سه هفته از ورودِ بی بازگشت این روزنامه‌نگار سعودی به داخل کنسولگری ریاض در استانبول، مقامات این کشور با انتشار بیانیه‌ای اعتراف کردند که خاشقچی در پی درگیری داخل این ساختمان کشته شده است. این در حالی است که در تمام این مدت سعودی‌ها نه تنها منکر مرگ وی می‌شدند بلکه اصرار می‌کردند خاشقچی از کنسولگری خارج شده است.

در بیانیه دیوان سلطنتی سعودی ادعا شده که خاشقچی بعد از ورود به کنسولگری عربستان در استانبول، با عده‌ای که قصد «ترغیب کردن» وی برای «بازگشت» به ریاض را داشتند، درگیر شده و نهایتا در پی یک «اشتباه» مرده است.

منبع: شریان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۹۳۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع سیلاب سهمگین در شمال مکه مکرمه

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، بارندگی شدید در شمال منطقه مکه مکرمه عربستان سعودی منجر به وقوع سیلاب سهمگین در این منطقه شده است که به برخی از جاده‌ها و خانه‌ها و خودروها در مسیر خود خسارت وارد کرده است.

بیشتر بخوانید: جاری شدن سیلاب در شهر مدینه عربستان

این در حالی است که اخیراً عربستان سعودی شاهد باران‌های سیل‌آسا بود به‌طوری که تعدادی از خیابان‌ها و جاده‌های اصلی آن مسدود شد و خودروهای بی‌شماری در سیلاب‌های شدید و بی‌سابقه آسیب دید که این موضوع خشم مردم عربستان را از عملکرد ضعیف مقامات سعودی برانگیخت.

عربستان سعودی هر از چند گاهی شاهد حوادث مشابهی است که گاهی منجر به تلفات جانی و خسارات مالی سنگین می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229167 برچسب‌ها سیل

دیگر خبرها

  • توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا در انتظار چراغ سبز اسرائیل!
  • عربستانی‌ها آماده می‌شوند: آتش‌بازی در تابستان
  • اندونزی و عربستان سعودی با مصادره دارایی‌های روسیه مخالفت کردند
  • گاردین: سعودی‌ها «پلن ب» را برای معامله کلیدی با آمریکا روی میز دارند
  • چراغ سبز عربستان به اسرائیل با بازداشت حامیان فلسطین
  • بلومبرگ: عربستان دیدگاه‌های ضد اسرائیلی را سرکوب می‌کند
  • با توافق الاتحاد: بنزما به رئال بازگشت (عکس)
  • وقوع سیلاب سهمگین در شمال مکه مکرمه
  • سیل شدید در شمال مکه مکرمه
  • عربستان و اسرائیل سازش می‌کنند؟