Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-03-28@23:12:33 GMT

افزایش قیمت طلا در واکنش به عقب‌گرد دلار

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۹۳۵۹۵

قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار آسیا که دلار افت کرد و نگرانی‌ها نسبت به رشد تنش‌های سیاسی بر اقتصاد جهانی از این فلز ارزشمند پشتیبانی کرد، افزایش یافت.

به گزارش ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۲ درصد افزایش یافت و به ۱۲۲۸.۱۵ دلار رسید. بهای معاملات این بازار دوشنبه گذشته به ۱۲۳۳.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲۶ دلار صعود کرده بود که بالاترین قیمت در دو ماه و نیم گذشته بود.

در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر با ۰.۲ درصد افزایش، به ۱۲۳۱ دلار رسید.

به گفته هلن لو، تحلیلگر شرکت "آرگونات سکیوریتیز"، در معاملات روز جاری شاهد بهبود قیمت طلا بوده‌ایم. کندی رشد اقتصاد جهانی و ابهامات ژئوپلیتیکی در حال حاضر به ریسک‌پذیری سرمایه‌گذاران لطمه زده و از قیمت طلا پشتیبانی کرده است. اگر تنش‌ها تشدید شود قیمت طلا ممکن است تا مرز ۱۳۰۰ دلار صعود کند.

بر اساس نظرسنجی رویترز، اقتصاددانان با اشاره به جنگ تجاری آمریکا و چین و تحکیم سیاست پولی، انتظار دارند دورنمای رشد اقتصاد جهانی در سال ۲۰۱۹ برای نخستین‌بار تیره شود.

تحلیلگران اظهار می‌کنند نگرانی‌های ژئوپلیتیکی شامل تنش‌ها میان عربستان سعودی و غرب بر سر کشته شدن جمال خاشقجی، خبرنگار سعودی، تحولات مربوط به بریگزیت و مشکلات بودجه‌ای ایتالیا، سرمایه‌گذاران را به طلا علاقه‌مند نگه داشته است.

طلا در شرایط ابهامات سیاسی و اقتصادی به پناهگاه مطمئن دارایی تبدیل شده و با افزایش تقاضا برای خرید روبرو می‌شود.

به گفته وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز، هر اونس طلا برای تحویل فوری ممکن است در پایین مرز ۱۲۳۵ دلار تحکیم شود یا این‌که حمایت در مرز ۱۲۱۷ دلار را شکسته و تا سطح ۱۲۰۸ دلار عقب‌نشینی کند.

شاخص دلار آمریکا در برابر سبدی از شش ارز بزرگ در معاملات روز دوشنبه، ۰.۱ درصد افت کرد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۵ درصد افزایش، به ۱۴.۶۷ دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری، ۰.۱ درصد رشد کرد و به ۸۳۰.۵۰ دلار رسید. هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری با حدود یک درصد افزایش، ۱۰۹۰.۴۷ دلار معامله شد.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۹۳۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پول افغانستان از دلار سودآورتر شد | اتفاق عجیب در اقتصاد ایران

به گزارش همشهری آنلاین هر افغانی در بازار تهران در حدود ۸۴۴ تومان قیمت دارد این در حالی است که قیمت فروش هر افغانی در روزهای ابتدایی اسفندماه برابر با ۷۶۴ تومان بوده است.

در قیاس با این رقم میزان افزایش قیمت دلار در همین محدوده زمانی یعنی ابتدای اسفند در قیاس با روزهای ابتدایی فروردین برابر با ۶ درصد برآورد شده است.

اقتصاد صد نوشت: بر اساس این گزارش در روزهای ابتدایی اسفند بهای هر دلار آمریکا برابر با ۵۶ هزار و ۶۳۵ تومان بوده است. میزان افزایش قیمت در این دوره زمانی محدود به ۶ درصد بوده و هر لار در شرایط کنونی، یا به عبارتی در آخرین قیمت سال گذشته و پیش از تعطیلات نوروز برابر با ۵۹ هزار و ۹۹۰ تومان بوده است.

میزان رشد قیمت افغانی در بازار ایران در سال ۱۴۰۲، قابل توجه بوده است. طبق آمارهای ارائه شده هر افغانی، در این دوره زمانی بیش از ۴۳ درصد افزایش قیمت را تجربه کرده است.

بر اساس این گزارش قیمت افغانی در اولین روزهای سال ۱۴۰۲ برابر با ۵۸۵ تومان بوده است. این نرخ به ۸۴۴ تومان در شرایط کنونی رسیده و در نتیجه اگر فردی در ابتدای سال گذشته بخشی از سرمایه خود را به پول افغانستان تبدیل می‌کرد، معادل ریالی آن رشدی ۴۱ درصدی را شاهد بود.

کد خبر 840845 برچسب‌ها ارز - بازار داخلی خبر مهم ارز - بازار جهانی افغانستان دلار آمريكا

دیگر خبرها

  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت جهانی طلا کاهش یافت
  • تاثیر قیمت جدید دلار بر بازار مصالح ساختمانی 1403
  • افزایش قیمت دلار بازار مسکن را به کدام سو می‌برد؟
  • سیگنال عجیب دلار به قیمت مسکن
  • بازار رمزارز‌ها / صعود دوباره بیت‌کوین به ۷۰ هزار دلار
  • فوری؛ خرید و فروش مسکن متوقف شد/ ترکش دلار ۶۰ هزار تومانی، بازار مسکن را فلج کرد
  • پول افغانستان از دلار سودآورتر شد | اتفاق عجیب در اقتصاد ایران
  • بازار خودرو قابل پیش‌بینی نیست