Web Analytics Made Easy - Statcounter

رسانه‌ها از نقش مشاور امور سایبری پادشاه عربستان در بازداشت و ضرب و شتم نخست وزیر لبنان خبر می دهند. ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۰۵:۲۷ بین الملل آسیای غربی نظرات

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشت که در دورانی که "سعد الحریری" در عربستان در بازداشت به سر می برد، "سعود القحطانی" شخصی بود که بر روند بازجویی از حریری اشراف داشت و وی را مجبور به استعفا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، القحطانی حریری را مورد ضرب و شتم قرار داده و به وی اهانت کرده است.

الحریری 13 آبان 96 در اقدامی نامتعارف و غافلگیرکننده در عربستان از مقام خود استعفا کرد. متن بیانیه استعفای وی از طریق شبکه خبری العربیه سعودی قرائت شد.

همچنین از القطحانی به عنوان فردی نام می برند که بر روند تحقیق از شاهزادگان و بازرگانان سعودی نام میبرند که در هتل ریتز کارلتون در بازداشت بودند.

سعود القحطانی که از وی به عنوان دست راست "محمد بن سلمان" ولیعهد عربستان نام می برند.

رویترز همچنین به نقل از منابع آگاه خود فاش کرد که مشاور امنیت سایبری پادشاه سعودی شخصا از طریق نرم افزار اسکایپ عملیات ترور خاشقجی را نیز مدیریت کرده است.

رویترز به نقل از یک کارشناس اطلاعاتی عرب و نزدیک به کاخ سلطنتی عربستان فاش کرد که قحطانی روز قتل خاشقچی از طریق نرم افزار اسکایپ با کنسولگری سعودی در استانبول ارتباط تلفنی داشته و عملیات بازجویی این روزنامه نگار را مدیریت می کرده است.

این خبرگزاری افزود: در حالی که القحطانی تلفنی با خاشقجی صحبت می کرده است، وی را آماج دشنام و فحش قرار داده است که به گفته منابع ترکیه ای و عربی آگاه، این روزنامه نگار به اهانت های مشاور مستعفی پادشاه عربستان پاسخ داده است.

یک منبع ترکیه ای آگاه که خواست نامش فاش نشود نیز به رویترز گفته است: مشاجره خاشقجی و القطحانی طوری بود که مشاور پادشاه سعودی به گروه امنیتی 15 نفره سعودی دستور حذف این روزنامه نگار را صادر کرده و گفته است: سرش را برایم بیاورید.

پادشاه عربستان چند روز پیش و در پی اوج گرفتن رسوایی قتل خاشقجی در کنسولگری عربستان در استانبول، القحطانی را از سمت خود برکنار کرد.

انتهای پیام/.

R36486/P36447/S8,90/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۹۳۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طارمی در راه انتقال به اینتر عربستان!

یک رسانه معتبر ایتالیایی از خیز عربستانی‌ها برای خرید باشگاه اینتر خبر داد.

به گزارش فارس، مهدی طارمی، مهاجم ملی پوش کشورمان به نظر می‌رسد فصل آینده در باشگاهی توپ خواهد زد که در مالکیت سعودی‌ها خواهد بود.

طارمی با ارزش 12 میلیون یورو گران ترین فوتبالیست ایران است و بهترین لژیونر فوتبال کشورمان نیز به شمار می‌آید.

طارمی زمستان گذشته با مدیران باشگاه اینتر برای امضای قرارداد دوساله و قابل تمدید برای فصل سوم به توافق رسید.

ستاره ایرانی قرار است تابستان پیش رو به صورت رایگان و به عنوان بازیکن آزاد از پورتو راهی نراتزوری شود.

نشریه لا ریپوبلیکا ایتالیا گزارش می‌دهد که یک مجموعه عربستانی پیشنهاد رسمی برای خرید باشگاه اینتر میلان داده و می‌خواهد این باشگاه ایتالیایی را خریداری کند.

 رسانه معتبر ایتالیایی می‌نویسد که این شرکت متعلق به یک خانواده سلطنتی را عربستان است و خارج از مالکیت صندوق سرمایه گذاری سعودی است که این روزها برای خرید بازیکنان بزرگ ریخت و پاش می‌کند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: مهدی طارمی بهترین بازیکن لیگ برتر شد(عکس) قرارداد مهدی طارمی دو برابر شد

دیگر خبرها

  • به جز عربستان، امارات هم علیه ایران با اسرائیل همکاری کرد
  • نگاه دولت‌های عربی به درگیری ایران و اسراییل
  • شوک به سعودی‌ها؛ ستاره النصر به دنبال ترک عربستان
  • پروژه پر سروصدای «نئوم» عربستان سعودی آب رفت!
  • شوک به سعودی‌ها؛‌ ستاره النصر به دنبال ترک عربستان
  • النصر عربستان سرمربی جدیدش را انتخاب کرد
  • پروژه «خط» عربستان سعودی در حال سقوط
  • شوک رونالدو به فوتبال عربستان
  • طارمی در راه انتقال به اینتر عربستان!
  • بازی مهدی طارمی در اینتر عربستان!