Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری ایسنا: حسن ضیاءالدینی با اشاره به آمار شیوع پدیکلوزیس (شپش) در کشور‌های جهان، اظهار کرد: پدیکلوزیس شایع‌ترین آلودگی انگلی در سراسر دنیا است که افراد در محل‌های پرجمعیت به علت عدم توجه به بهداشت فردی و محیط به آن مبتلا شوند و امکان ایجاد اپیدمی‌های بزرگ وجود دارد.

وی افزود: این آلودگی به دنبال تماس‌های نزدیک‌بین فردی یا هنگامی‌که افراد خانواده در فصل سرما برای تأمین گرما لباس زیاد می‌پوشند و به‌صورت دسته‌جمعی زندگی می‌کنند، به وجود می‌آید و این آلودگی از شخصی به شخص دیگر سرایت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی بابیان اینکه پیشگیری از این آلودگی با ارتقای بهداشت فردی تمامی افراد جامعه صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: افزایش سطح آگاهی جامعه و رعایت اصول بهداشت فردی و محیطی توسط افراد و خانواده‌ها از مهم‌ترین راه‌های مقابله با این آلودگی است و استحمام سر و بدن و شست و شوی مناسب لباس‌ها و لوازم شخصی از بهترین راه‌های کنترل پدیکلوزیس است.

ضیاءالدینی تصریح کرد: وظیفه معاینه و بررسی دانش آموزان در خصوص آلودگی به پدیکلوزیس در مدارس بر عهده مربیان بهداشت و آموزگاران است و، چون تمامی مدارس مربی بهداشت ندارند، معلمان با آموزش‌هایی که درباره بیماری‌های واگیردار و غیر واگیردار دیده‌اند؛ این اهتمام را در مدارس خواهند داشت و دانش آموزان مبتلا را در صورت نیاز به بهورزان خانه بهداشت معرفی می‌کنند.

وی در ادامه گفت: بلافاصله بعد از مشاهده دانش‌آموز مبتلابه شپش سر، اقدامات مراقبتی ازجمله توصیه‌های لازم و آموزش‌های خاص به دانش‌آموز و خانواده وی ارائه‌شده و برای پیگیری اقدامات درمانی، به شبکه بهداشت منطقه مربوطه معرفی می‌شود که در این مراکز نیز دارو‌های درمانی و نوع خاصی از شوینده‌های سر در اختیار دانش‌آموز مبتلا و خانواده وی قرار داده می‌شود.

ضیاءالدینی با اشاره به اینکه میزان شیوع در جهان در کودکان سنین ۴ تا ۱۲ سال است، اظهار کرد: میزان شیوع در کودکانی که در وضعیت اقتصادی و اجتماعی ضعیف‌تری قرار دارند، بیشتر است و مواردی همچون سطح پایین سواد والدین، موی بلند، عدم استفاده از متداول از شانه، فقدان حمام در منازل و دفعات کم استحمام می‌تواند از عوامل شیوع این آلودگی باشد.

مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی گفت: در مدارس راهنمای آموزشی مراقبت از پدیکلوزیس وجود دارد و درمان صحیح افراد بر اساس راهنمای کشوری و بررسی اعضای خانواده و پیگیری در دو هفته بعد انجام می‌گیرد و توصیه می‌کنم که مربیان بهداشت و آموزگاران با توجه به فصل شیوع این آلودگی به‌طور منظم و هفتگی معاینه دانش آموزان را داشته باشند.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، وی افزود: معلمان و مربیان بهداشت مدارس بررسی‌های لازم را جهت پیشگیری و یا درمان دانش آموزان انجام و آموزش‌های لازم را به خانواده‌ها ارائه می‌دهند، اما نباید مسائلی مانند بهداشت فردی را فقط بر عهده مدارس گذاشت چراکه دانش آموزان خصوصاً در مقطع ابتدایی بخش زیادی از ساعت‌های خود را در منازل سپری می‌کنند و لازم است تا خانواده‌ها در توجه به رعایت بهداشت فردی کودکان و آموزش‌های آنان جدی باشند و اجازه ندهند تا فرزندان آن‌ها با ابتلا به این انگل‌ها و حضور در مدرسه و کلاس درس و تماس با سایر دانش آموزان کودکان دیگر را مبتلا کنند.

منبع: فردا

کلیدواژه: شپش سر دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۹۳۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از برترین‌های کنکور در هشترود

 شهردار هشترود خطاب به دانشجویان گفت: باید از دانسته‌های خود برای آینده خود استفاده کنید و رویا‌های خود را به حقیقت تبدیل کنید که اگر این کار را نکنید و آرزو‌های خود را نسازید دیگران از شما استفاده می‌کنند و ابزاری می‌شوید تا آنها آرزو‌های خود را بسازند.

پور صادق این موفقیت را حاصل تلاش‌های دانش آموزان و خانواده هایشان عنوان کرد و افزود: اصلی‌ترین عامل موفقیت این دانش آموزان، خانواده‌ها و محیط زندگی و همچنین محیط علمی و آموزشی آنان است.

وی در ادمه خواستار رشته‌های مدیرت شهری علی الخصوص کارشناسی ارشد در دانشگاه های هشترود را شد.

وی گفت: به پاس تجلیل علمی پروفسور هشترودی در سال ۱۴۰۳ گرامیداشتی از این چهره بین المللی ریاضی در هشترود صورت خواهد گرفت.

 

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • تجلیل از برترین‌های کنکور در هشترود
  • واریز کمک سرانه ۲۰ میلیارد ریالی به حساب مدارس مجری طرح اعتکاف علمی نوروزی در سیستان و بلوچستان
  • ‌اجرای طرح توانمندسازی معلمان مدارس غیردولتی برای اولین بار
  • ۸۰ درصد دانش آموزان صدرای خوزستان به پویش«زندگی با آیه‌ها»پیوستند
  • برگزاری کارگاه تولید قارچ در مدارس ورامین
  • فعالیت‌های بدنی از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری می‌کند
  • مشارکت روز افزون مدارس یزد در آزادی زندانیان
  • معاون وزیر آموزش و پرورش: ۱۴ درصد دانش‌آموزان در مدارس غیردولتی تحصیل می کنند
  • کمک دانش آموزان دبستان دخترانه رهبر یزد به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد
  • آلمان دانش آموزان را برای جنگ آماده می‌کند