Web Analytics Made Easy - Statcounter

 احمد اصغری مهرآبادی قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر  گفت: 9 ماه پیش رئیس جمهور طی دستوری اعلام کرد که هزینه‌های لازم برای تکمیل مسکن مهر پرداخت شود.

وی ادامه داد: با این دستور رئیس جمهور و برگزاری جلساتی با کمیسیون اصل 90 مشخص شد که 11 هزار و 500 میلیارد تومان برای تکمیل زیرساخت‌های واحدهای مسکن مهر باید پرداخت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر تأکید کرد:‌ وزارت راه و شهرسازی تمامی واحدهای مسکن مهر را تکمیل کرده و تنها خدمات روبنایی، زیربنایی، آماده سازی و محوطه سازی واحدهای مسکن مهر باقی مانده است.

مهرآبادی با بیان اینکه هم اکنون ساخت 2 میلیون واحد مسکن مهر به اتمام رسیده و یک میلیون و 730 هزار واحد تحویل داده شده است ،افزود: تنها 280 هزار واحد باقی مانده که این واحدها نیازمند خدمات روبنایی و زیربنایی از جمله آب و برق است.

وی گفت: وزارت نیرو نیز برای تکمیل انشعابات و شبکه‌های آب و برق نیازمند اعتبار است و تأخیر تحویل این واحدها نیز به دلیل نپرداختن اعتبارات است.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر یادآور شد: متأسفانه نبود این خدمات و عدم پرداخت اعتبارات باعث شده که واحدهای آماده نیز به مرور زمان از بین برود و فرسوده شود.

 اجازه افزایش قیمت به هیچ یک از پیمانکاران نمی دهم

مهرآبادی با اشاره به اینکه برخی از پیمانکاران درخواست افزایش قیمت داده اند، افزود: به دلیل نوسانات ایجاد شده در قیمت مصالح ساختمانی برخی از پیمانکاران حق افزایش قیمت دارند اما تا به امروز اجازه افزایش قیمت را به هیچ یک از پیمانکاران نداده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه نوسانات ارزی زمینه ساز افزایش قیمت مصالح ساختمانی شده و همین امر پیمانکاران را تحت فشار قرار داده است، گفت: با رایزنی‌هایی که با بانک مسکن انجام داده‌ایم اعلام کرده‌ایم این بانک و تمامی بانک‌های عامل باقی مانده سهم مشارکت را جهت خرید مصالح ساختمانی به پیمانکاران پرداخت کنند.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر افزود: خرید مصالح ساختمانی از سوی پیمانکاران نیز به طور کامل با نظارت ادارات کل راه و شهرسازی خواهد بود.

مهرآبادی در پایان گفت: بسیاری از واحدهای مسکن مهر هم اکنون در مرحله نازک کاری قرار دارد و متأسفانه اغلب تحویل ندادن این واحدها به دلیل نداشتن پکیج و سایر مصالح نازک کاری است که امیدواریم با دستورات ارائه شده این مشکل برطرف شود. 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: وزیر راه و شهرسازی مسکن رئیس جمهور مسکن مهر دستور رئیس جمهور راه و شهرسازی برق وزارت نیرو افزایش قیمت راه و شهرسازی مسکن مسکن مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۹۳۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شمار واحدهای نهضت مسکن ملی از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار گذشت

هادی عباسی اصل  معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در حاشیه مراسم آغاز عملیات آماده‌سازی سایت ۲۰ هکتاری روستای کرند گرمسار، هم‌زمان با سفر رییس‌جمهور به استان سمنان، گفت: طرح نهضت ملی مسکن شتاب مطلوبی دارد و میزان طرح‌ها از ۲ و نیم میلیون واحد فراتر رفته که در قالب‌های زمین گروهی، انبوه‌سازی، شهری، روستایی، بافت فرسوده، نیروهای مسلح، جوانی جمعیت، مسکن ایثارگران و تمام روش‌های تولید مسکن، با قوت در حال پیگیری است و طرح‌ها در حال پیشروی‌ قرار دارند.

وی با بیان این که رویکرد اصلی وزارت راه و شهرسازی این است که طرحها تا جایی که ممکن است به‌صورت مردمی اجرا شوند، افزود: این به معنای آن است که مردم با رعایت اصول نظام فنی مهندسی کشور و مقررات ملی ساختمان کارفرمای طرح باشند.

وی افزود: در گرمسار و در روستای کرند حدود ۲۰ هکتار زمین به طرح هادی روستا الحاق و ۳۷۹ قطعه زمین برای مردم تامین شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود که اولویت با بومیان روستا و پس از آن متقاضیان گرمسار است که قطعات یک‌طبقه حیاط‌ ‌دار در قالب دهکده شهری در اختیارشان قرار می‌گیرد.

عباسی اصل گفت: در گرمسار طرح‌هایی وجود داشت که پیشرفت‌شان به حدود ۷۰ درصد رسید و طی آن متقاضیان، تسهیلات نهضت ملی مسکن دریافت کرده‌اند و می‌توانند در صورت تمایل تسهیلات تکمیلی نیز دریافت کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • هزینه اضافی به بنگاه ممنوع؛ حق انتخاب با مشتری است سامانه خودنویس یا مشاور املاک؟
  • اختصاص بیش از ۲ هزار میلیارد ریال برای اجرای پروژه های راه و شهرسازی استان قم
  • اجرای عملیات آبخیزداری نیازمند حدود ۳.۵ همت اعتبار است
  • شمار واحدهای نهضت مسکن ملی از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار گذشت
  • تکمیل طرح های راهداری مرکزی نیازمند ۸۶۰ میلیارد تومان اعتبار است
  • افزایش قیمت مسکن به دلیل توقف یک دهه‌ای ساخت
  • رشد بخش مسکن بعد از ۱۰ سال با استفاده از ظرفیت‌های مردمی غیرتورمی شد
  • تکمیل بیمارستان اسلامشهر نیازمند ۵۰۰میلیارد تومان اعتبار است
  • پیش‌بینی قیمت مسکن تا پایان سال ۱۴۰۳ | برای خرید مسکن در ارزان‌ترین نقظه تهران باید این مقدار هزینه کنید
  • روند قیمت مسکن در سال ۱۴۰۳ چگونه خواهد بود؟