Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-04@22:43:06 GMT

موافقت 85 درصدی با اختصاص سهمیه بنزین به خانوار!

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۹۴۲۳۳

موافقت 85 درصدی با اختصاص سهمیه بنزین به خانوار!

ساعت24 -با گذشت حدود دو ماه از طرح موضوع سهمیه بندی مجدد بنزین برای پیشگیری از قاچاق گسترده سوخت، همچنان نظرات متفاوتی در این باره وجود دارد؛ اسحاق جهانگیری روز یک شنبه بدون اشاره به جزئیات فقط گفت که افزایش قیمت بنزین در شرایط فعلی شدنی نیست.

با گذشت حدود دو ماه از طرح موضوع سهمیه بندی مجدد بنزین برای پیشگیری از قاچاق گسترده سوخت، همچنان نظرات متفاوتی در این باره وجود دارد؛ اسحاق جهانگیری روز یک شنبه بدون اشاره به جزئیات فقط گفت که افزایش قیمت بنزین در شرایط فعلی شدنی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جهانگیری اشاره ای به سهمیه بندی نکرد. اما برخی نمایندگان مجلس صریحا از بازگشت سهمیه بندی و چند نرخی شدن بنزین در آینده نزدیک (بعد از اربعین) خبر دادند. در همین باره، حاجی دلیگانی دیگر نماینده مجلس در برنامه پایش سناریوهای مختلف برای کنترل قاچاق سوخت را مطرح کرد. در نظرسنجی این برنامه نیز مردم تخصیص یارانه به خانوار به جای خودرو را بهترین راه برای توزیع یارانه بنزین دانستند. به گزارش فارس، حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مجلس یک شنبه شب با حضور در برنامه پایش ضمن انتقاد از دولت به خاطر حذف سهمیه بندی و کارت سوخت در سال 94، از قاچاق روزانه 10 تا 15 میلیون لیتر بنزین از کشور خبر داد. به گفته وی در این شرایط علاوه بر قاچاق کسانی که خودرو (یا چندین خودرو) دارند استفاده بیشتری از یارانه بنزین کنند. وی با دفاع از سهمیه بندی و تخصیص سهمیه به اشخاص به جای خودروها گفت: بررسی های ما نشان می دهد از بابت این گونه سهمیه بندی بنزین سالیانه حدود 25 هزار میلیارد تومان از جیب کسانی که مصرف بیشتری دارند به جیب کسانی که کم یا هیچ مصرفی ندارند می رود.میثم پیله فروش کارشناس اقتصادی نیز در این برنامه ضمن اشاره به آمار مصرف بنزین و اثر قابل توجه سهمیه بندی (در دهه 80) و حذف آن (در دهه 90) بر کنترل مصرف و قاچاق و همچنین کاهش وابستگی به واردات گفت: از حذف کارت سوخت دو قشر قاچاقچیان و وارد کنندگان بنزین منتفع شدند، سال 90 دو درصد مصرف بنزین کشور را وارد می کردیم این در حالی است که در سال 95 میزان واردات بنزین ما 16 درصد شد. مکانیزم کارت سوخت فواید زیادی داشت، ازجمله می‌شد خودروهایی را که معاینه فنی ندارند و آلودگی ایجاد می کنند شناسایی کرد یا خودروهایی را که مصرف بیشتری دارند می شد شناسایی کرد.گفتنی است سوال نظر سنجی این برنامه هم به این شرح بود: به نظر شما برای توزیع یارانه بنزین کدام راه مناسب است؟ 1 – تخصیص یارانه برای هر ایرانی 2- تخصیص یارانه برای هر خودرو. در پایان این نظرسنجی 85.33 درصد از شرکت کنندگان با انتخاب گزینه یک اعلام کردند که در صورت سهمیه بندی بنزین، یارانه به هر ایرانی اختصاص یابد، همچنین 14.67 درصد از شرکت کنندگان اعتقاد داشتند که سهمیه و یارانه بنزین باید به هر خودرو داده شود.

منبع:خراسان

منبع: ساعت24

کلیدواژه: بنزین سهمیه بندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۹۴۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسیدگی به پرونده متهمان فروش سوخت یارانه‌ای در تعزیرات حکومتی زنجان

ایسنا/زنجان مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان گفت: پرونده دو متهم فروش سوخت یارانه‌ای در تعزیرات حکومتی زنجان رسیدگی شد.

رضا مظفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: پرونده قاچاق فروش غیرمجاز ۱۵ هزار و ۶۴۳  لیتر نفت گاز یارانه‌ای به ارزش یک میلیارد و ۱۶۰ میلیون ریال در شعبه ششم بدوی تعزیرات حکومتی زنجان رسیدگی شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی زنجان افزود: شعبه با توجه به مدارک موجود، تخلف را محرز و علاوه بر ضبط کالای کشف شده و تحویل آن به شرکت پخش فرآورده‌های نفتی زنجان برای توزیع در جایگاه‌های سوخت، متخلف را به پرداخت ۲ میلیارد و ۳۱۸ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

او تصریح کرد: شعبه همچنین به دلیل بهای مال از دست رفته، یک میلیارد و ۱۵۹ میلیون ریال معادل ارزش سوخت به جریمه اضافه و متخلف را جمعاً به پرداخت سه میلیارد و ۴۷۷ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی زنجان گفت: بازرسان شرکت پخش فرآورده‌های نفتی گزارش این تخلف را کشف و پرونده آن را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۴۷۷ هزار خانوار کردستانی با کالابرگ الکترونیکی خرید کردند
  • بازگشت بنزین مرگبار به چرخه سوخت
  • سبقت تاریخی فوتبال ایتالیا از اسپانیا
  • مصرف سوخت در ایران ۲ تا ۳ برابر میانگین جهانی است
  • اثرات تورم بر زندگی مردم با اختصاص سهمیه بنزین به نفر خنثی می شود
  • تمرکز بر توسعه سبد سوختی کشور با تکیه بر افزایش مصرف CNG و LPG ضروری است
  • معمای بنزین در ایران
  • اظهار نظر یک نماینده؛ سهمیه بنزین در کارت ملی شارژ می‌شود؟
  • کشف ۲۰۰ میلیارد ریال کالای قاچاق طی ۴۸ ساعت گذشته در قم
  • رسیدگی به پرونده متهمان فروش سوخت یارانه‌ای در تعزیرات حکومتی زنجان