Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-29@10:54:05 GMT

ساماندهی آمار تسهیلگر برنامه های راهبردی است

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۹۴۳۳۳

ساماندهی آمار تسهیلگر برنامه های راهبردی است

«رقیه یادگاری» روز سه شنبه به مناسبت روز آمار در گفت و گو با ایرنا افزود: هر نهاد و سازمانی برای نظم بخشی به امور و ارایه بهتر وظایف، نیازمند برنامه ریزی و آمارگیری بهنگام است.
وی بیان کرد: تصمیم سازان و متولیان اجرایی زمان کمی برای تجدید نظر در جهت دهی به امور، اصلاح و متوقف ساختن جریان اقدامات دارند و نظام آماری و اطلاعات درست و بهنگام محور هدایتگری امور محسوب می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی ادامه داد: آمار علمی است که در شاخص های توسعه نقش محوری دارد و داشتن آمار دقیق و جستجو در ارقام و اطلاعات، کار دولت ها را در برنامه ریزی برای آینده آسان تر می کند.
یادگاری اظهار داشت: آمار و اطلاعات از مهم ترین عوامل اثرگذار بر برنامه ریزی برای آینده است و به گفته کارشناسان، آمار زیربنای همه حرکت ها در جامعه به شمار می آید و چنانچه از آن غفلت شود شکست و کندی برنامه ها را در پی دارد.
وی عنوان کرد: آمار مهم ترین ابزار ارزیابی عملکرد گذشته، حال و برنامه ریزی برای آینده است و از عوامل اصلی سیاستگذاری و مدیریت در نظام اجتماعی و اقتصادی کشور است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی افزود: هرچه آمار دقیق تر باشد، برنامه ریزی برای آینده و پیش بینی آن دقیق تر خواهد بود.
یادگاری بیان کرد: نظام آماری مجموعه ای از دستگاه های درگیر در فعالیت های آماری است که اهداف و وظایف ویژه ای دارد، اهداف نظام آماری را می توان به شناخت مشکلات نظام تولید آمار در کشور، تشخیص دقیق نیازهای آماری جامعه و برنامه ریزی کلان برای تهیه و تولید اطلاعات آماری و اطلاع رسانی تولیدات آماری مورد نیاز خلاصه کرد.
وی گفت: این سازمان در راستای سرشماری عمومی، تهیه آمارهای لازم به منظور تامین نیازهای برنامه ریزی، تهیه و به هنگام نگاه داشتن نقشه های آماری، جمع آوری آمار و اطلاعات به روش های ثبتی و اجرای طرح های آماری نمونه ای و تمام شماری و استخراج داده های آن در قالب الگوهای مرکز آمار ایران، تهیه حساب های تولید شامل GDP، ارزش افزوده، مصرف واسطه، تهیه و چاپ سالنامه آماری، تهیه و چاپ گزیده شاخص ها و نماگرهای اجتماعی و اقتصادی، تهیه شاخص قیمت ها(تورم) و نیروی کار به صورت مستمر، گردآوری آمارهای مورد نیاز بخش خصوصی
فعالیت دارد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی افزود: این سازمان هر سال چهار طرح آمارگیری نرخ تورم، طرح نیروی کار، هزینه خانوارها و ارزش افزوده را نیز به صورت مستمر انجام می دهد.
یادگاری عنوان کرد: جمع آوری آمار و اطلاعات با مشکلات زیادی همراه است و آمارگیران در امر آمارگیری مسئولیت سنگینی برعهده دارند.
یادگاری عنوان کرد: سازمان مدیریت و برنامه ریزی در زمینه آمارگیری های مختلف همواره موفق به کسب رتبه های برتر کشوری شده و سال گذشته نیز رتبه سوم کشور در تولید و کیفیت آمار و اطلاعات را به خود اختصاص داد.
اول آبان ماه به نام روز آمار و برنامه ریزی نامگذاری شده است.
3005/6013/
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی اجتماعی و اقتصادی بخش خصوصی جامعه سازمان مدیریت و برنامه ریزی مرکز آمار ایران راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۹۴۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احصاء سرخط‌های عملیاتی برنامه ساماندهی قلعه ضحاک

به‌گزارش خبرگزاری مهر، وحید نواداد با اشاره به اهمیت تاریخی قلعه ضحاک و لزوم ساماندهی مطلوب این اثر تاریخی برای سهولت دسترسی گردشگران گفت: سرخط‌های عملیاتی برنامه ساماندهی قلعه ضحاک که شامل ساماندهی ویترین موزه‌ای قلعه، تابلوهای راهنمای گردشگری، نصب حفاظ، پوشش برای یافته‌های معماری تاریخی قلعه و ایجاد مسیرهای دسترسی متنوع، تبیین شده و اجرای این سرخط‌ها در دستورکار معاونت میراث‌فرهنگی استان طی سال جاری قرار گرفت.

معاون میراث‌فرهنگی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: برای نمایش هرچه بهتر یافته‌های معماری و حفاظت از شواهد معماری تاریخی موجود در این قلعه، ساخت و تعبیه ویترین‌های موزه‌ای در قلعه ضحاک هشترود با طراحی و نورپردازی منحصربه‌فرد جلوه زیبایی به این قلعه خواهد بخشید.

او افزود: ساماندهی و نصب تابلوهای راهنمای گردشگری برای تعیین مسافت‌ها و راهنمایی گردشگران به بومگردی‌ها و سایر مراکز خدماتی رفاهی هم‌جوار با قلعه و همچنین توجه ویژه به ایجاد مسیرهای دسترسی متنوع برای سهولت صعود به قلعه، از جمله موارد حائز اهمیت درخصوص ساماندهی این قلعه تاریخی‌ست که در طول سال جاری مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

کد خبر 6090406

دیگر خبرها

  • آخرین آمار جمع آوری متکدیان و معتادان در تهران
  • لازمه ساماندهی اصولی آبشوران تهیه نقشه دیجیتالی شهر کرمانشاه است
  • اجرای برنامه‌های راهبردی برای دو زنجیره مهم مازندران
  • احصاء سرخط‌های عملیاتی برنامه ساماندهی قلعه ضحاک
  • آیین نامه توزیع دارو بر بستر سکو‌های اینترنتی ابلاغ شد
  • بررسی ایمنی در محیط کار در برنامه فراسو
  • ۱۷۵ پایگاه نماز جمعه در سال گذشته ساماندهی و شناسه‌دار شدند
  • ۱۷۵ پایگاه نماز جمعه شناسه‌ملی دریافت کردند
  • ۱۷۵ پایگاه نماز جمعه ساماندهی و شناسه‌دار شدند
  • اتمام طرح تحقیقاتی تهیه و تدوین نقشه راه صنعت استان کرمانشاه