Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرهنگ > ادبیات - همشهری آنلاین:
تجربه چند سال خدمت داوطلبانه در بیمارستان‌های نظامی در جنگ جهانی اول در نوشتن بیش از ۳۰ داستان جنایی به کمک آگاتا کریستی آمد.

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از ایران‌آرت، جنایی‌نویس‌ترین بانوی تاریخ ادبیات در دوران جنگ جهانی اول پرستار داوطلب بود. همین تجربه‌ها در سال‌های پس از جنگ به کمک آگاتای جوان آمد و به او در نوشتن شرح دقیق جنایت‌ها بسیار کمک کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سند فعالیت داوطلبانه کریستی در واحدهای پرستاری صلیب سرخ به تازگی به دست آمده تا این فرضیه را اثبات کند که او با اشراف کامل به علم سم‌شناسی قتل‌های داستان‌هایش را طراحی و اجرا می‌کرد.

قرار است کارت عضویت پرستاری کریستی همراه با عکس دسته‌جمعی پرستاران داوطلب در بیمارستانی در تورکی انگلیس ماه آینده به مناسبت سالگرد پایان جنگ جهانی اول به نمایش درآید. کارت کریستی نشان می‌دهد او در اکتبر 1914 به جمع پرستاران داوطلب پیوسته در مجموع 3400 ساعت در زادگاهش تورکی خدمت کرده است. بخشی از خدمت کریستی هم توزیع دارو بین بیماران و مجروحان جنگی در بیمارستان موقتی در ساختمان شهرداری تا پایان جنگ بوده است.

همان چند سال کار در بیمارستان و آشنایی با انواع داروها و سم‌ها کافی بود تا آگاتا کریستی بیش از 50 سال تجربه‌هایش را در نوشتن داستان به کار گیرد و به پرفروش‌ترین جنایی‌نویس تاریخ دنیا تبدیل شود. عکسی که نویسنده نامدار بریتانیایی را کنار دیگر پرستاران در دوران جنگ جهانی اول نشان می‌دهد، پیش از این هرگز دیده نشده بود و حالا برگی دیگر از دفتر زندگی یکی از مهم‌ترین نویسندگان تاریخ ادبیات را ورق می‌زند.

وقتی آگاتا میلر در 24 سالگی داوطلب خدمت در بیمارستان شهر تورکی شد، با نخستین شوهرش آرچی کریستی نامزد کرده بود. آرچی آن زمان عضو نیروی هوایی سلطنتی بود و در فرانسه به سر می‌برد و آنها قرار بود کریسمس 1914 با هم ازدواج کنند. در هر حال، آگاتا برای خدمت در بخش داروسازی چند آزمون را پشت سر گذاشت و در دورانی که تمام داروها با دست درست می‌شد، کاملا در جریان کارکرد سم‌ها قرار گرفت.

او در رمان اول خود از استریکنین برای کشتن استفاده کرد که در دهه 1940 مانند آرسنیک هنوز کاربرد درمانی داشت اما این سیانید بود که بیش از هر ماده دیگر در کشتن آدم‌ها در داستان‌های کریستی به کار می‌رفت و محبوب خانم نویسنده بود. ضمن اینکه او به گیاهان مرگبار هم علاقه داشت و وقتی جنگ جهانی دوم شروع شد، دوباره به پرستاران داوطلب پیوست تا هنگام پخش داروها بین بیماران، به تازه‌ترین روش‌های قتل فکر کند.

در همین زمینه: افزایش هزاردرصدی فروش کتاب برنده بوکر پیشتازی زنان در نخستین نتایج نظرسنجی انتخاب محبوب‌ترین رمان تاریخ معرفی برنده بوکر ۲۰۱۸ | تاریخ‌سازی نویسنده اهل ایرلند شمالی پائولو کوئلیو از کتاب تازه‌اش می‌گوید | هیچ فیلمی بهتر از کتاب نیست

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۹۵۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت ۳۵۰۰ داوطلب در آزمون تامین نیروی انسانی مدیریت تامین اجتماعی فارس

مدیرکل تشکیلات و توسعه مدیریت سازمان تامین اجتماعی گفت: آزمون تامین نیروی انسانی اداره کل و مدیریت درمان تامین اجتماعی استان فارس همزمان با ۳۰ استان کشور و با حضور ۳۵۰۰ داوطلب برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل و مدیریت درمان تأمین اجتماعی استان فارس، محسن نظام خیرآبادی امروز _جمعه سی‌ویکم فروردین_ در حاشیه برگزاری آزمون جذب نیروی انسانی سازمان تأمین اجتماعی، اظهار کرد: این آزمون در دو بخش بیمه‌ای و درمانی با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی تأمین اجتماعی برگزار شد.

وی از تلاش برای جذب نیروی انسانی توانمند و متعهد خبر داد و افزود: تلاش سازمان بر مبنای ارائه خدمات مطلوب و مؤثر به خانواده بزرگ تأمین اجتماعی استوار است و نیروی انسانی توانمند در نیل به این هدف فاخر جایگاه ارزنده‌ای دارد.

مدیرکل تشکیلات و توسعه مدیریت سازمان تأمین اجتماعی با قدردانی از تلاش‌های تأمین اجتماعی فارس در راستای برگزاری شایسته این آزمون، تصریح کرد: در استان فارس، بیش از ۳۵۰۰ نفر در بخش‌های بیمه‌ای و درمانی سازمان تأمین اجتماعی در این آزمون شرکت داشتند.

نظام خیرآبادی خاطرنشان کرد: افراد حائز شرایط پس از کسب موفقیت در آزمون کتبی و مراحل گزینش به صورت پیمانی به خدمت سازمان تأمین اجتماعی در می‌آیند.

وی ادامه داد: آزمون جذب نیروی انسانی سازمان تأمین اجتماعی به صورت سالیانه و با توجه به افت نیروی انسانی برگزار می‌شود.

در ادامه همچنین ایرج نادری مدیرکل تأمین اجتماعی استان فارس اضافه کرد: تعداد ۳۵۰۰ نفر در این آزمون شرکت داشتند که از این تعداد دو هزار و ۳۰۲ نفر بانوان و هزار و ۲۰۱ نفر را آقایان تشکیل می‌دهند.

وی افزود: افراد واجد شرایط در بخش‌های بیمه‌ای و درمانی سازمان تأمین اجتماعی استان فارس جذب می‌شوند.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان فارس تاکید کرد: تعداد ۴۷ نفر در شعب ۳۷ گانه استان فارس و ۶۱ نفر در بخش‌های درمانی مدیریت درمان تأمین اجتماعی به کار گرفته می‌شوند.

نادری در بخش پایانی سخنان خود بهره‌مندی از نیروی انسانی لایق را زمینه‌ساز پیشرفت دانست و افزود: نتایج این آزمون در اوایل تیرماه از طریق سایت جهاد دانشگاهی اعلام خواهد شد.

کد خبر 745958

دیگر خبرها

  • وتوی واشنگتن علیه فلسطین لکه ننگ دیگری در کارنامه آمریکا ثبت کرد
  • پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد
  • شرکت ۳۵۰۰ داوطلب در آزمون تامین نیروی انسانی مدیریت تامین اجتماعی فارس
  • الجزایر: پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد
  • کاهش شانس ژیمناست تاریخ‌ساز ایران برای کسب سهمیه المپیک
  • برگزاری آزمون استخدام دبیر با یک میلیون داوطلب
  • واکنش آذری جهرمی به بازگشت گشت ارشاد به خیابان ها
  • انتقاد از برخورد دوگانه با مسلمانان آلمان
  • حضور داوطلب ریاست فدراسیون دوومیدانی در همدان
  • تاریخ اعزام به خدمت مشمول تا پایان خدمت برادر تمدید شد